کتاب در جست وجوی فرهنگ و فرزانگی منتشر گردید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در بخشی از مقدمه کتاب به قلم نویسنده آمده است: نوشتن، هزار و یک فایده دارد. یکی از فایده های نوشتن این است که فرصت مناسبی برای نظم بخشیدن و پیراستن اندیشه های نویسنده فراهم می آورد. با نوشتن می توانیم بیندیشیم و اندیشه های خود را از غربال خودانتقادی بگذرانیم و در ویترین واژه ها بگذاریم. آن گاه از بیرون، به آن چه در ذهن مان می گذشته است نگاه کنیم و زشت و زیبای آن را بهتر دریابیم. با نوشتن می توانیم یاد بدهیم؛ یاد بگیریم؛ به خاطر بسپاریم؛ و حتی از یاد ببریم. و خاتمه این که با نوشتن می توانیم وزن و ارزش سرمایه ها یا دلمشغولی های فکری و فرهنگی خود را بهتر بشناسیم. و شاید به همین دلیل است که برخی مدّعیان عرصهٔ فکر و فرهنگ، از نوشتن طفره می روند.

کتاب در جست وجوی فرهنگ و فرزانگی منتشر گردید

نوشتنِ یادداشت های کوتاه، برای من از مقولهٔ حرف زدن روی کاغذ یا فکر کردن با صدای بلند است. آن چه نیز در این کتاب گرد آمده است گزیدهٔ یادداشت هایی است که در سال 1396 در کانالِ تلگرامی ام با همین انگیزه منتشر نموده ام. البته یادداشت ها را برای انتشار در این مجموعه، بازبینی نموده ام و بیشترِ آن ها را تغییرات جزئی یا کلّی داده ام و برخی یادداشت های تازه نیز به آن افزوده ام.

تنوّع موضوعیِ یادداشت ها، از تنوعِ دغدغه ها و دلمشغولی های نویسنده حکایت می نماید. رشتهٔ تخصصیِ من علم اطلاعات و دانش شناسی است اما دل در گروِ چند رشته و حوزه دیگر نیز دارم؛ از جمله فلسفه، روان شناسی، ترجمه، و ادبیات. قلبم برای توسعهٔ علمی و فرهنگی کشور می تپد و از همین رو، بیشترِ یادداشت ها را با انگیزهٔ توسعهٔ فردی، فرهنگی، اجتماعی، و دانشگاهی نوشته ام.

پنجاه و سه یادداشت کوتاه در این کتاب گرد آورده ام و آن ها را در پنج فصل جای داده ام. فصل نخست شامل یازده یادداشت در زمینهٔ توسعهٔ فرهنگی و اجتماعی است؛ فصل دوم، ده یادداشت با هدف توسعهٔ فردی را در بر دارد؛ در فصل سوم، ده یادداشت از مقولهٔ مهارت های دانشگاهی آمده است؛ در فصل چهارم، یازده یادداشت در باب نویسندگی گنجیده است؛ و فصل پنجم با عنوان بهداشت سخن، شامل یازده یادداشت دربارهٔ تأملات زبانی و نگارشی است.

از دوستان فرهیخته و ارجمندی که به صورت حضوری یا با ارسال پیام های لطف آمیز، مشوّق من برای انتشار این یادداشت ها بوده اند، صمیمانه سپاس گزارم. همچنین قدردان زحمات و همدلیِ دوستانی هستم که در بازبینی و برطرف اشکالات این یادداشت ها سخاوتمندانه به من کمک نموده اند. و پایان از جناب آقای امیر احمدی، مدیر فرهیختهٔ نشر نویسهٔ پارسی متشکرم که زمینهٔ انتشار این مجموعه را فراهم آوردند.

این یادداشت های ساده و ناچیز، همین که توانسته اند ذهن بی تاب و سرگردان مرا اندکی نظم ببخشند و آرام نمایند، خواستهٔ من برآورده گردیده است. بنابراین بابت انتشار آن ها ادعایی ندارم؛ اگرچه هنگام انتشار این یادداشت ها در تلگرام، همواره از تشویق ها، دلگرمی ها، هدایت ها، و انتقادهای ارزشمند مخاطبان بهره مند و برخوردار بوده ام. همچنان مشتاق گرفتن بازخوردهای خوانندگان ارجمند از طریق تلفن، تلگرام یا ایمیل خواهم بود.

کتاب در جست وجوی فرهنگ و فرزانگی(یادداشت هایی در زمینهٔ توسعهٔ فردی، فرهنگی، و دانشگاهی) تألیف روح الله سلیمانی پور به همت نشر نویسهٔ پارسی در مردادماه امسال به بهای 15 هزار تومان منتشر گردید.

برای گرفتن PDF صفحات نخست کتاب اینجا مراجعه کنید.

علاقه مندان برای خرید و سفارش اینترنتی می توانند اینجا کلیک نمایند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: mehrnews.com
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 468

به "کتاب در جست وجوی فرهنگ و فرزانگی منتشر گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب در جست وجوی فرهنگ و فرزانگی منتشر گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید