5 فناوری که صاحبان کسب و کار باید بشناسند
به گزارش مجله سرگرمی، با پیشرفت علم فناوری های متعددی برای یاری به بشر ساخته شده اند که شناخت 5 مورد از این فناوری ها برای دارندگان کسب وکارها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
برای مطالعه بیشتر با russiaro.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.
امروزه کارآفرینان و مؤسسان شرکت ها باید از آخرین فناوری های موجود آگاهی داشته باشند تا به پیشروی بهتر در روند کاری خود یاری نمایند.
در گزارش زیر به معرفی 5 حوزه در فناوری می پردازیم که صاحب هر کسب و کاری باید از آن آگاهی داشته باشد.
1- اینترنت اشیا(IOT)
از ترموستات های کوچک در محل کار گرفته تا بلندگوهای هوشمند موجود در خانه، اینترنت اشیا یا اینترنت چیزها به بخشی مهمی از زندگی روزانه ما تبدیل شده است.
اینترنت اشیا به طور کلی به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون مان اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند.
اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط حسگرها و دستگاه ها با شبکه ای است که به وسیله آن می توانند با یکدیگر و کاربرانشان تعامل داشته باشند. این مفهوم می تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت های شهری و ترافیک.
از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاک بچه! این شبکه بسیاری از دستگاه های اطراف ما را در برمی گیرد.
2- هوش مصنوعی(AI)
هوش مصنوعی در حال حاضر در طیف وسیعی از صنایع استفاده می گردد.
به عنوان مثال، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می نماید تا با کارمندان و یا مشتریان خود به مبادلات ایمیلی بپردازد.
یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی، ربات سخنگو است که می تواند با استفاده از متن، با مشتریان مکالمه برقرار کند.
هوش مصنوعی همچنین به عنوان بخشی از سیستم های اجرایی از قبیل سیری برای دستگاه های اپل و برنامه های دستیار مجازی نیز قابل اجرا است.
در کسب و کار و تجارت نیز هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که در زمان و پول افراد صرفه جویی کند زیرا می تواند وظایفی انجام دهد که انسان ها انجام می دهند.
با پیشرفت فناوری و حجم زیاد اطلاعات، گاهی اوقات مرتب سازی این اطلاعات از عهده انسان خارج است که هوش مصنوعی این وظیفه را به عهده می گیرد.
برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به صاحبان کسب و کار اجازه می دهند که به اطلاعات دریافت شده سریع تر پاسخ بدهند.
3- فناوری تشخیص صدا
امروزه فناوری تشخیص صدا جهت زندگی ما را تغییر داده است. از کاربردهای این فناوری می توان به دستیار صوتی الکسا(Alexa) شرکت آمازون اشاره نمود.
این روزها دستیار صوتی الکسا روش های جست وجوی آنلاین را تغییر داده است.
الکسا همچنین بهینه سازی کسب وکارها، محتوای دیجیتال و تبلیغات آنلاین را نیز دگرگون خواهد نمود.
سهولت در استفاده از فناوری تشخیص صدا سبب خواهد شد که این فناوری در کسب وکارهای دیگر نیز گسترش پیدا کند.
4- نگرانی های امنیت دیجیتالی
نگرانی های مصرف نمایندگان راجع به حریم شخصی دیجیتالی موضوع جدیدی نیست. اما در سال 2019، توجه به این نگرانی ها در کسب وکارها حائز اهمیت است.
تمام کسب وکارهای جهان نیز امروزه باید امنیت دیجیتالی را رعایت نمایند. به عنوان مثال در اتحادیه اروپا، تمام کسب و کارهایی که چیزی را به مصرف نمایندگان می فروشند، باید از استاندارهای امنیتی و حریم خصوصی مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) برخوردار باشند.
5- واقعیت افزوده
با اینکه فناوری واقعیت مجازی یک جهانی کامل دیجیتالی است، واقعیت افزوده تصاویر مجازی را روی محیط های فیزیکی پوشش می دهد.
واقعیت افزوده نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و معمولاً در تعامل با کاربر است، که عناصری را پیرامون جهانی واقعی افراد اضافه می نماید. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که به وسیله دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده های GPS می باشد، ایجاد می گردد.
این فناوری نیز کاربردهای وسیعی در کسب وکارها دارد.
به عنوان مثال شرکت مبلمان IKEA از فناوری واقعیت افزوده استفاده می نماید تا مشتریان بتوانند مبلمان این فروشگاه را در خانه های خود متصور شوند.
علاوه بر آن، بسیاری از مغازه های لباس فروشی نیز از این فناوری استفاده می نمایند تا مشتریان لباس ها را روی تن خود امتحان نمایند.
به نظر می رسد سال 2019 سالی خواهد بود که بسیاری از کسب وکارهای کوچک از این فناوری ها در کار خود استفاده نمایند.
منبع: خبرگزاری ایسنا