کاهش بهای نفت در بازار نیویورک

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- بهای دو شاخص عمده نفتی دنیا، یعنی نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت ) و نفت خام سبک برنت دریای شمال، به پایین ترین میزان خود از پنجم اکتبر تا به امروز رسیده است.

کاهش بهای نفت در بازار نیویورک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در انتها معاملات بازار نیویورک، متاثر از موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 (کووید-19)، و افزایش فراوری نفت در لیبی کاهش یافت.

در انتها معاملات روز کاری پیشین، بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال، که از آن به عنوان یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازار اروپا استفاده می گردد برای تحویل در ماه دسامبر با 3.13 درصد معادل یک دلار و 31 سنت کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین، به 40 دلار و 46 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت ) هم که برای قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار برده می گردد در انتها معاملات بازار نفتی نیویورک، برای تحویل در ماه دسامبر با 3.23 درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین، به 38 دلار و 56 سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی دنیا، یعنی نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت ) و نفت خام سبک برنت دریای شمال، به پایین ترین میزان خود از پنجم اکتبر تا به امروز رسیده است.

جان کیلدوف کارشناس شرکت اگین کاپیتال در تحلیل و ارزیابی خود از اوضاع و شرایط حاکم بر بازار نفت می گوید تشدید شیوع ویروس کرونا در دنیا بیشترین نقش را در کاهش بهای نفت در بازار دنیای دارد. محدودیت های قرنطینه ای برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019، که اکنون در شماری از کشور های اروپایی به اجرا در آمده است و به تبع آن کاهش تقاضا برای نفت در دنیا نیز از جمله عوامل دیگر تاثیر گذار در کاهش قیمت نفت در بازار دنیای هستند.

وی اضافه نمود افزایش فراوری نفت در لیبی نیز در کاهش قیمت نفت در بازار دنیای در این مقطع زمانی، مزید بر علت شده است. شرکت ملی نفت لیبی خاطرنشان کرد محاصره یک میدان نفتی مهم در شرق لیبی برداشته شده است و این امر زمینه را برای فراوری بیشتر نفت در این کشور فراهم می نماید. لیبی امیدوار است فراوری نفت خود را به بیش از یک میلیون بشکه در روز برساند.

میدان نفتی الفیل در حوزه مزروق در 750 کیلومتری در جنوب غربی طرابلس که از ده ماه پیش در محاصره بود و توسط شرکت ملی نفت لیبی، شرکت میلتان اویل اند گاز Mellitah Oil & Gas (MOG) و شرکت انی ایتالیا به طور مشترک اداره می شد، قرار است فراوری نفت خود را از سرگیرد. این حوزه به تنهایی 70000 بشکه نفت در روز فراوری می نماید. همانطور که شرکت ملی نفت لیبی اعلام نموده است این کشور امیدوار است طی چهار هفته آینده فراوری نفت خود را به بیش از یک میلیون بشکه برساند.

کارشناسان نفتی می گویند یک میلیون بشکه نفت مقدار زیادی است که اگر روانه بازار گردد بازار برای جذب آن با مشکل روبرو خواهد شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115747

به "کاهش بهای نفت در بازار نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بهای نفت در بازار نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید