کامیون های ولوو در دهه 1920 - قسمت اول

به گزارش مجله سرگرمی، در این سلسله مطالب هر هفته می خواهیم یک دهه از کامیون های ولوو را معرفی کنیم. در ادامه به معرفی کامیون های فراوری شده در دهه 1920 خواهیم پرداخت.

کامیون های ولوو در دهه 1920 - قسمت اول

خبرنگاران - علی محمدی: در سال های دهه 1920 میلادی بازار کامیون ها به سرعت در حال رشد بود.

در آن سال ها تقاضا برای اینگونه از خودروها هر روز بیشتر می شد.

در اوایل این دهه، کامیون ها ظاهری بسیار کلاسیک و سیستمی قدیمی داشتند.

در حقیقت کامیون ها در این زمان فاقد لاستیک های باد دار بودند و انتقال نیرو به چرخ های آن ها نیز با زنجیر انجام می شد.

رانندگی با این کامیون ها کار بسیار دشواری بود و راننده با انواع سختی ها روبرو می شد، به طوری که در برابر شرایط آب و هوایی چندان مصون نبود.

اولین کامیون ولوو در سال 1928 معرفی گردید.

این کامیون دارای میل گاردان بود و از تایرهای باد دار استفاده می کرد.

همچنین این کامیون دارای اتاقی کامل بود تا راننده از گزند باد، باران، گرما، سرما یا برف در امان باشد.

حتی در آن موقع نیز کامیون های ولوو با استانداری فراتر از زمان خود ساخته می شدند و کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان و دوام آنها در مقایسه با کامیون های غیر سوئدی بسیار بالاتر بود.

یکی از دلایل کیفیت بالای ولوو شرایط آب و هوایی خاص و جاده های بد سوئد در آن موقع بودند و ولوو ناچار بود محصولی بسازد که در شرایط سخت این کشور دوام بیاورد.

در ادامه نگاهی به محصولات ولوو در دهه 1920 خواهیم داشت.

ولوو سری 1 و 2

ولوو از سال 1926 در حال آماده سازی خط فراوری برای فراوری کردن کامیون بود.

در سال 1927 در حالی که تقاضای بسیار کمی برای کامیون و در کل خودرو در کشور سوئد وجود داشت، کار ساخت شروع شد و تا سال 1928 اولین کامیون ولوو وارد بازار شد.

این کامیون متوسط سری 1 نام داشت.

پیروزیت پیش بینی نشده

اولین محصول ولوو به پیروزیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کرد.

برنامه اولیه ولوو برای فراوری 500 دستگاه مدل چهار سیلندر سری 1 بود و قرار شد که مدل شش سیلندر آن نیز فراوری گردد.

اولین 500 دستگاه فراوری شده از سری 1 در زمان بسیار کوتاهی حدود شش ماه، فروش رفتند.

دومین سری 500 تایی با نام سری 2 فراوری شدند.

کامیون های ولوو سری 1 چندان قدرتمند نبودند و از موتور بنزینی به قدرت 28 اسب بخار استفاده می کردند.

میزان باری هم که می توانستند حمل نمایند، تنها 1500 کیلوگرم بود.

با این وجود سری 1 به عنوان کامیونی کاربردی توانست مشتریان خوبی را به سمت خود جلب کند.

گیربکس 3 سرعته و ارگونومی

حداکثر سرعت ولوو سری 1 به 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت محدود بود و در صورت پر بودن ظرفیت، کاهش پیدا می کرد.

اما با استانداردهای آن موقع و داشتن یک گیربکس 3 سرعته و ارگونومی مناسب در زمان خود، توانست پیروز ظاهر گردد.

همچنین از نظر سر و صدا نیز ولوو سری 1 در آن موقع کامیونی بسیار خوب بود و صدای آزار دهنده ای فراوری نمی کرد.

در ولوو سری 1 حرارت کابین به وسیله موتور تامین می شد و گرمای موتور از یک صفحه فلزی که بین کابین و موتور قرار داشت به کابین راه پیدا می کرد.

طراحی

ولوو سری 1 در مقایسه با دیگر کامیون های زمان خود کاملا متفاوت بود و از طراحی جدیدی بهره می برد.

طراحی این کامیون به طور کامل توسط ولوو اجرا شده بود.

حتی موتور و گیربکس آن نیز متعلق به خود ولوو بودند.

البته اتاق سری 1 توسط شرکت اتاق سازی سوئدی به نام Atvidaberg انجام می شد.

سپس این اتاق ها به کارخانه ولوو برای مونتاژ نهایی منتقل می شدند.

در آن موقع بیشتر کامیون ها حتی فاقد اتاق بودند.

مشتریان پس از خرید کامیون، اتاق مد نظر خود را روی آن نصب می کردند.

در عین حال سری یک کیفیتی بالاتر از کامیون های هم عصر خود داشت و همین موضوع نیز دلیل دیگری برای پیروزیت این کامیون شد.

ولوو سری 2

دومین کامیونی که ولوو فراوری کرد سری 2 نام دارد.

ولوو در فوریه سال 1928 سری 1 را مقداری ارتقا داد و آن را با نام سری 2 وارد بازار کرد.

ولوو به دلیل طراحی سریع سری 2 فرصت نداشت تا موتور قدرتمندتری برای این خودرو طراحی کند.

در عوض ولوو تغییراتی در اکسل های کامیون ایجاد کرد.

با این تغییرات در برابر کاهش حداکثر سرعت، قابلیت های این کامیون افزایش پیدا کردند.

سری 2 نیز توانست به پیروزیت خوبی دست پیدا کند.

این کامیون آنقدر قابل اعتماد بود و خوب ظاهر شد که برای ساخت اتوبوس نیز مورد استفاده نهاده شد.

این اتوبوس های کوچک از شاسی کامیون و با اتاق فلزی ساخته شدند.

در قسمت بعدی به معرفی محصولات ولوو در دهه 1930 خواهیم پرداخت.

آشنایی با محصولات اسکانیا

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

آشنایی با ولوو FH و مدل های آن + کامیون های ولوو در ایران

منبع: volvotrucks

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: بیت ران
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126667

به "کامیون های ولوو در دهه 1920 - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون های ولوو در دهه 1920 - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید