کالری پاپ کورن چقدر است؟ پفیلا چند کالری دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، هر 100 گرم پاپ کورن (پفیلا) ساده 387 کالری دارد. ذرت بوداده کچاپ و پفیلا ساده نسبت به پفیلا روغنی و پفیلا پنیری کالری کمتری داشته و به عنوان یک میان وعده سالم برای رژیم غذایی در نظر گرفته می شوند.

کالری پاپ کورن چقدر است؟ پفیلا چند کالری دارد؟

زمانی که در مورد پاپ کورن و مزایای آن صحبت می کنیم، مسلم است که منظورمان پاپ کورن های پرچرب و کره ای نیست که در سینماها قابل خریداری است.

بر اساس یافته های یکی از مراکز پژوهشی در آمریکا که به بررسی مواد غذایی در مجامع عمومی می پردازد، پاپ کورن هایی در اندازه های متوسط و بزرگ 1200 کالری و 60 گرم چربی اشباع شده دارد. بهترین نوع پاپ کورن ها همان انواع سنتی آن است که در حدود 30 کالری انرژی دارد.

اگر می خواهید آن را در منزل تهیه کنید، به اندازه 3 تا 4 قاشق غذاخوری از دانه های ذرت را در داخل یک پاکت قهوه ای کاغذی قرار داده و سر آن را خوب ببندید. از بسته شدن در آن کاملا مطمئن شوید، سپس آن بسته را داخل ماکرو قرار داده و به مدت 2 دقیقه داخل ماکرو حرارت دهید.

کالری پفیلا ساده چقدر است؟

♥ هر 100 گرم پفیلا ساده 387 کالری دارد.

ارزش غذایی پفیلا ساده
مقدار

100 گرم

درصد احتیاج روزانه

کالری387-
چربی کل4.54 گرم-
چربی اشباع شده0.637 گرم-
سدیم8 میلی گرم-
کربوهیدرات77.78 گرم-
فیبر14.5 گرم-
شکر0.87 گرم-
پروتئین12.094 گرم-
کلسیم7 میلی گرم-
آهن3.19 میلی گرم-
پتاسیم329 میلی گرم-
ویتامین A

کالری پفیلا با روغن

♥ هر 100 گرم پفیلا روغنی 536 کالری دارد.

ارزش غذایی پفیلا با روغن
مقدار100 گرمدرصد احتیاج روزانه
کالری536-
چربی کل33 گرم-
چربی اشباع شده5.6 گرم-
سدیم9 میلی گرم-
پتاسیم188 میلی گرم-
کربوهیدرات57.5 میلی گرم-
شکر0.5 میلی گرم-
پروتئین7.5 میلی گرم-
ویتامین A-
آهن-11٪
نیاسین
زینک-12٪
منیزیم-20٪
ویتامین B6-
تیامین-
فسفر-21٪
مس-

کالری پفیلا پنیری

♥ پفیلا پنیری در هر 100 گرم 526 کالری دارد.

ارزش غذایی پفیلا پنیری
مقدار

100 گرم

درصد احتیاج روزانه
کالری526-
چربی کل33.2 گرم-
چربی اشباع شده6.41 گرم-
کلسترول11 میلی گرم-
سدیم889 میلی گرم-
کربوهیدرات51.6 گرم-
فیبر9.9 گرم-
پروتئین9.3 گرم-
کلسیم113 میلی گرم-
آهن2.24 میلی گرم-
پتاسیم261 میلی گرم-
ویتامین A-
ویتامین C-

کالری پفیلا کچاپ

♥ هر 100 گرم پفیلا کچاپ 442 کالری دارد.

اررش غذایی پفیلا کچاب
مقدار100 گرم
کالری442
چربی25.6 گرم
چربی اشباع شده3 گرم
کربوهیدرات46.2 گرم
سدیم1.5 میلی گرم
پروتئین5.8 گرم
فیبر6.2 گرم

پاپ کورن (پفیلا) میتواند در رژیم غذایی ما جا داشته باشد

پاپ کورن می تواند در مبارزه با سرطان، خوردنی مفیدی باشد

یکی از نقش های مهمی پلی فنول هایی که در موادی چون پاپ کورن یافت می شوند، این است که آنزیم هایی که غدد سرطانی برای رشد خود به آنها احتیاج دارند را سد می نماید. با این نقش خود پخش شدن سلول های سرطانی را تنظیم می نماید.

از آن جایی که پاپ کورن از تورم هم جلوگیری به عمل می آورد، می تواند در گروه برترین انواع پلی فنول ها باشد. با این حال مواد دیگری که این ماده را دارا هستند هم گزینه های مناسبی به تعداد می فرایند.

پاپ کورن مقدار لازم غلات را تامین می نماید

پاپ کورن یکی از محدود خوراکی هایی است که 100 درصد غلات فرآوری نشده در آن وجود دارد. تنها یک وعده از آن 70 درصد از غلات توصیه شده روزانه را داراست.

دکتر «جو وینسون» از دانشگاه «اسکرانتون» و مدیر پروژه تحقیقاتی در خصوص پاپ کورن شرح می دهد، در بسیاری از کورن فلکس ها هم غلات وجود دارد چرا که حدود نیمی از آنها از غلات تشکیل شده است.

پاپ کورن باعث راه انداختن شکم می گردد

از آنجایی که پاپ کورن محتوی غلات و فیبر غیر قابل حل را هم است، می تواند به یبوست یاری کند.

در مطالعه ای که 8 سال پیش انجام پذیرفت نشان داده شد افرادی که به طور مداوم پاپ کورن مصرف می نمایند، تا 22 درصد، روزانه و در مجموع 250 درصد غلات را دریافت می نمایند.

چه کسی حتی می تواند تصور مفید بودن پاپ کورن ها در شرایط هضم را داشته باشد؟ باید بدانید که مصرف فیبر یکی از جمله راه های مبارزه با یبوست است.

می تواند یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن محسوب گردد

مواد غذایی که مقدار فیبر موجود در آنها بالاست، در مقایسه با سایر مواد غذایی بدون فیبر، می توانند احساس سیری بیشتری را به فرد بدهند.

زمانی که از نوع سنتی این پاپ کورن ها در بین وعده های غذایی خود استفاده می کنید، کمتر به سراغ شیرینی ها و غذاهایی با چربی بالا خواهید رفت. فقط یادتان باشد که از نمک و کره بیش از میزان در تهیه آن بپرهیزید.

پاپ کورن برای مبتلایان به دیابت هم خوردنی مناسب محسوب می گردد

علاوه بر دارا بودن فیبر در پاپ کورن، این خوراکی، نسبت به سایر کربوهیدرات هایی چون نان های سفید، شکر، کربوهیدرات پالایش شده کمتری دارد. از آنجایی که فیبرها به وسیله بدن شکسته نمی شوند، باعث افزایش ناگهانی مقدار قند خون هم نمی شوند.

می تواند از میوه و سبزیجات هم سالم تر باشد

بله درست است چرا که دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه «اسکرانتون» دریافته اند که پاپ کورن با در برداشتن «پلی فنول» ها که در گیاهان یافت می گردد به اسم آنتی اکسیدان عمل می نماید و در کاهش تورم هم نقش دارد.

پلی فنول ها ترکیباتی هستند که در میوه ها و سبزیجات وجود دارند و تا 90 درصد از آب تشکیل شده اند. پاپ کورن هم در حدود 4 درصد آب دارد و بیشتر هم در دانه این گیاه یعنی همان قسمت هایی که در داخل دندان ها گیر می نماید وجود دارد.

یک وعده پاپ کورن می تواند 300 میلی گرم پلی فنول را در بر داشته باشد که 13 درصد از مقدار میانه مصرف روزانه هر آمریکایی به تعداد می رود. مقدار میوه مصرفی روزانه 255 میلی گرم و در خصوص سبزیجات 218 میلی گرم از این ماده را در بردارد.

اما از آنجایی که پاپ کورن سایر ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات را دارا نیست نمی تواند به طور کامل جایگزین آنها گردد.

بی نهایت گزینه به اسم طعم دهنده به این خوراکی وجود دارد

می توانید به جای استفاده از نمک بر روی پاپ کورن از گزینه های دیگری هم بهره ببرید. برای ایجاد چنین تنوعی می توانید از دارچین یا تکه های سیب هم بهره ببرید که هوس شیرینی را هم برآورده نموده باشید. می توانید از طعم دهنده های دیگری چون کاری و واسابی هم بهره ببرید.

گاهی هم طعم دهنده های ایتالیایی همانند پارمسان و روغن زیتون را در تهیه آن به کار گیرید. هر آنچه که بدون کالری و خوش طعم باشد قابلیت اضافه کردن به پاپ کورن را دارد.

مقدار آهن موجود در پاپ کورن، از اسفناج هم بیشتر است

بر اساس یافته های انجمن غذا و داروی آمریکا، در هر 28 گرم از پاپ کورن، 0.9 میلی گرم آهن وجود دارد. این در حالی است که در هر 30 گرم اسفناج خام، 0.8 میلی گرم از این ماده وجود دارد. البته ممکن است این مقدار کم به نظر برسد.

مردان بزرگسال روزانه حدود 8 گرم آهن لازم دارند. در میان زنان و به دلیل عادت ماهیانه مصرف آهن باید بیشتر باشد و بر اساس یافته های علمی انجمن نامبرده، حدود 10 درصد از زنان با فقر آهن روبرو هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35879

به "کالری پاپ کورن چقدر است؟ پفیلا چند کالری دارد؟" امتیاز دهید

22 کاربر به "کالری پاپ کورن چقدر است؟ پفیلا چند کالری دارد؟" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "کالری پاپ کورن چقدر است؟ پفیلا چند کالری دارد؟"

3 دیدگاه

ریحانه 28 دی 1401

سلام من 14 سالمه با قد 169 و وزن 76 من حداقل میخوام 8 کیلو گرم کم کنم تا به وزن ایده آلم برسم
پفیلا و پفک را خیلی دوست دارم جوری که ترجیح میدم وعده های غذاییم را حذف کنم ولی هله هوله بخورم اگه کسی راهنمایی داره بگه

پاسخ به ریحانه

امیر 18 مرداد 1400

سلام من 20 سالمه و پفیلا خیلی دوست دارم و هر روز 4 تا یا 5 تا کاسه پر پفیلا میخورم و چاق شدم البته کلش برای پفیلا نیست برای پر خوری هست من خیلی پر خود شدم و وزنم رفته بالا قدم 160 و وزنم120 کیلو هست شکمم اومده جلو و پهلو هام اومده بیرون میخواستم بگم که برای رژیم پفیلا اشکالی نداره من که اراده ی رژیم گرفتن رو ندارم اما کلا میگم؟

پاسخ به امیر

ریحانه 28 دی 1401

داداش خوب همه اگه 5 یا 6 تا کاسه پفیلا بخورن چاق میشن من اینارو نمیخورم نزدیک 8 کیلو اضافه وزن دارم بعد میخوای شما که اینهمه میخوری لاغر شی؟

پاسخ به ریحانه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید