کاشت یک میلیارد درخت با پهپاد!

به گزارش مجله سرگرمی، گروهی از دانشمندان کانادایی با طراحی پهپادهایی ویژه، به کاشت درخت پرداخته اند و قصد دارند تا چند سال آینده این کار را در سطحی وسیع انجام دهند.

کاشت یک میلیارد درخت با پهپاد!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، این دانشمندان در نظر دارند در کوشش برای مقابله با اثرات منفی تغییرات آب وهوا و جنگل زدایی از پهپادها برای کاشت درخت استفاده نمایند که روشی جدید، ارزان و سریع است.

این تیم در ماه اوت سال 2019 میلادی، سیستم تحویل پهپادهای خود را امتحان کردند. یک پرواز آزمایشی هم در این زمان انجام شد که طی آن محققان پیروز به کاشت 100 درخت با استفاده از پهپاد شدند.

نتایج این آزمایشات به اندازه ای دلگرم نماینده بود که محققان اهداف خود را گسترش دادند و قصد دارند تا سال 2028 میلادی، با استفاده از پهپادهای طراحی شده خود یک میلیارد درخت جدید بکارند.

برایس جونز از این تیم اظهار کرد، سالیانه سیاره زمین 13 میلیارد درخت خود را از دست می دهد که تنها کمتر از نیمی از آنها دوباره رشد می نمایند.

وی ادامه داد، به همین دلیل ما در قالب شرکت Flash Forest کار خود را شروع کردیم تا به ترمیم ریه های کره زمین بپردازیم.

پهپادهایی که توسط این شرکت استفاده می گردد، تنها حامل دانه ها نیستند بلکه غلاف هایی از دانه هم وجود دارد که با مواد مغذی خاک تغذیه شده اند و اطراف سه دانه که از قبل جوانه زده اند وجود دارند.

این غلاف های غنی از مواد مغذی می تواند دانه های جوانه زده را تا 9 ماه زنده نگه دارد و برای آن ها زمانی فراهم کند که در محیط مورد نظر ریشه بزنند.

هر پهپاد قادر خواهد بود در هر ثانیه حدود یک غلاف را به داخل زمین شلیک کند.

سیستم این پهپادها هم به نحوی است که به یک خلبان اجازه می دهد تا 10 پهپاد را به طور همزمان راهنمایی کند.

تیم تحقیقاتی پروژه گفته اند که پهپاد ساخت آن ها می تواند 10 برابر سریع تر از یک کارگر به کاشت درخت بپردازد و یک پنجم هزینه کاشت درخت توسط انسان را ایجاد کند.

از ماه اوت تا به امروز 3 هزار و 100 درخت با این پهپادها کاشته شده که تنوع بالایی هم در گونه درخت ها بکار گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79109

به "کاشت یک میلیارد درخت با پهپاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت یک میلیارد درخت با پهپاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید