کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی نذر آب از امروزشهرستان هیرمند مستقر شدند.

کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شد

به گزارش خبرنگار از ، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی نذر آب از امروز/سه شنبه/ به مدت چهار روز در روستای کریم کشته شهرستان هیرمند مستقر شدند.

رسول راشکی گفت: در این کاروان سلامت 6 پزشک عمومی، متخصص زنان، داخلی، قلب و دندانپزشک، کارشناس تغذیه و بهداشت محیط، روانشناس و پرستار حضور دارند.

او ادامه داد: این کاروان با رویکرد ارائه خدمات بهداشتی درمانی، فرهنگی و حمایتی در شمال سیستان و بلوچستان حضور یافتند تا علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت و برنامه های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش پیشگیری از بیماری های شایع و رقابت های فرهنگی ویژه بچه ها بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی نذر آب و با هدف یاری به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستا های محروم در این روستا مستقر شد.

او با اشاره به اهمیت طرح ملی نذر آب گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت به اجرا در آورد و سال جاری نیز مرحله دوم این طرح در استان به اجرا درآورده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 2 دهه و وزش باد های موسمی 120 روزه سیستان و مونسون (باد هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن ها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همیشه با باد ها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می گردد.

این استان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

ع

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37385

به "کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید