کاربردهای خمیر دندان

به گزارش مجله سرگرمی، خمیر دندان شوینده بهداشتی و قوی برای دندان ها و جلوگیری از فراوری باکتری های مزمن است که موجب برق زدگی و تمیز شدن دندان ها می گردد. در دوران باستان خمیر دندان ها بسیار متفاوت بود ه اند. آن ها از عناصری مانند پودر خاکستر، پوست تخم مرغ، جینسینگ، قاشق های گیاهی، نمک، پوسته های صدف و استخوان های خرد شده برای زیبایی و تمیز شدن دندان ها استفاده می کردند. با پیشرفت علم و تکنولوژی خمیر دندان فلوراید برای جلوگیری از فساد دندان ها به ثبت رسید. در ادامه شما را با کاربردهای خمیر دندان که احتمالا از آن بی اطلاع بوده اید آشنا خواهیم کرد.

کاربردهای خمیر دندان

کاربردهای خمیر دندان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از خمیر دندان برای مصارف دیگری نیز استفاده می گردد. در ادامه با کاربردهای دیگر خمیر دندان آشنا می شویم.

  • یکی از کاربردهای خمیر دندان، استفاده از آن در نظافت آشپزخانه است. خمیر دندان سینک ظرفشویی را تمیز نموده و تمیز کننده و براق کننده مناسبی برای سطوح است.
  • استفاده از خمیر دندان روشی مناسب برای از بین بردن بخار بر روی شیشه است. زمانی که دوش می گیرید متوجه می شوید که آینه حمام بخار گرفته است و نخواهید توانست خود را در آینه ببینید. قبل از استحمام مقداری خمیر دندان را بر روی آینه بمالید و سپس حمام کنید. متوجه خواهید شد که بخاری روی آینه شما نمی نشیند.
  • اگر کفش هایی سفید دارید که سیاه شدن آنها شما را آزار می دهد، باید مقداری خمیر دندان را بر روی کفش بمالید و سپس با ابری نرم، کفش را پاک کنید. خواهید دید که کفش شما مجدد مثل روز اولش خواهد شد.
  • تصور کنید در حال اتو زدن هستید و یک مرتبه جای کف اتو بر روی لباس شما باقی می ماند. در چنین شرایطی متاثر می شوید و نمی دانید که چه کاری انجام دهید. بهترین راه چاره این است که مقداری خمیر دندان را روی پارچه لک شده بریزید و سپس آن را اتو کنید. لباس شما پاک خواهد شد. در صورتیکه لیوان چای و آب خود را روی میز گذاشتید و بعد از آن لک لیوان بر روی میز باقی ماند، خمیر دندان مورد مناسبی برای لک است. مقداری خمیر دندان را بر روی لک لیوان بگذارید و سپس میز را با پارچه ای نرم تمیز کنید. پیش آمده است که مقداری لکه جوهر ریخته شده بر روی لباستان پاک نمی گردد شما با مقداری ریختن خمیر دندان بر روی لباس می توانید آن را پاک کنید.
  • پاک کردن دیوارهای خانه، یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان است؛ اگر بچه ها شما دیوارهای خانه را با مداد شمعی و یا ابزاری دیگر خط خطی کردند، می توانید مقداری خمیر دندان را روی قسمت خط کشیده گذاشته و سپس با فرچه ای نرم آن را پاک کنید.
  • ممکن است به مرور آلورگی، کثیفی و گرد و غبار بر روی تغییر رنگ جواهرات، لوازم آشپزخانه، شیر آلات ظرفشویی و دستشویی تاثیر گذار باشد. شما می توانید برای جلا دادن و براق شدن وسایل، مقداری خمیر دندان را حدود یک ربع بر روی سطوح قرار دهید و سپس آن را پاک کنید.
  • اگر دی وی دی های شما خط و خش پیدا نموده است و شما قادر به مشاهده آن ها نیستید می توانید مقداری خمیر دندان روی آنها بریزید و سپس با دستمالی نرم آن ها را پاک کنید.
  • از دیگر کاربردهای خمیر دندان، از بین بردن بوهای نامطبوع است؛ ممکن است بعد از استفاده از ظروف غذا، جای ترشیجات و… بوی نامطبوعی بگیرد. شما می توانید مقداری خمیر دندان درون ظروف قرار دهید و بعد از یک ربع آن ها را آبکشی کنید. بوی نامطبوع رفع خواهد شد.
  • اگر چراغ های ماشین شما دیدتان را ضعیف نموده و یا در فصل سرما دچار بخار می گردد، می توانید مقداری خمیر دندان را روی چراغ ها بمالید و سپس با دستمال پاک کنید اینکار باعث خواهد شد که دیگر چراغ های شما بخار نکنند.
  • خمیر دندان برای از بین بردن بخار عینک شنا، بهترین کارکرد را دارد.
  • هنگامی که دست شما با آب جوش و یا روغن سوخته است، مقداری خمیردندان در قسمت آسیب داده دست بگذارید. این کار از بروز تاول و سوزش ناشی از سوختگی جلوگیری نموده و ناحیه را خنک می نماید.
  • خمیر دندان درمان مناسبی برای رفع کردن لک های صورت است. شما می توانید شب قبل از خواب مقداری خمیردندان را برروی عارضه بمالید و بخوابید.
  • خمیر دندان ژلی، به علت دارا بودن وجود پلیمر می تواند حالت دهنده خوبی برای موها باشد. خمیر دندان ژلی همانند ژل مو عمل می نماید.
  • هنگامی که شما آشپزی می کنید و پیاز یا ماهی و مواد غذایی بودار را سرخ می کنید. بوی نامطبوعی در سلول های پوستی شما نفوذ نموده و ساعت ها از بین نخواهد رفت. شما می توانید مقداری خمیر دندان را بر روی پوست خود مالش دهید و سپس آبکشی کنید.
  • در صورتیکه از وسایل و ابزار آهنی استفاده می کنید و دچار زنگ زدگی شده اند. خمیر دندان به علت خاصیت سیلیکایی، زنگ زدگی آهن را رفع خواهد نمود.
  • یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان پاک کردن لکه های ایجاد شده هنگام استفاده از مواد غذای بر روی پوست دستتان است. همانطور که می دانید خمیر دندان برای شستشو دندان و جلوگیری از پوسیدگی و تجمع باکتری های موجود در دهان استفاده می گردد. این تاثیر خمیر دندان در ناحیه های دیگری از بدن قابل استفاده است. در صورتیکه از زردچوبه استفاده کردید و رنگ ناخن هایتان را تحت تاثیر قرار داد و یا باکتری و میکروب های آلوده در زیر ناخن هایتان جمع شده بود می توانید با مقداری خمیر دندان و مسواکی که برای دندان استفاده نمی کنید، زیر ناخن هایتان را تمیز کنید.
  • کلیدهای پیانو ممکن است در اثر دست آلوده و با چربی دست کثیف شوند. شما برای زدودن آلودگی از روی کلیدهای پیانو می توانید مقداری خمیر دندان را با پارچه ای مرطوب بر روی ناحیه مورد نظر بکشید و خواهید دید که درخشان و تمیز می گردد.

ضررهای خمیر دندان

  • طبقه گفته ها خمیر دندان می تواند جوش و لکه های صورت را رفع کند اما حتما باید این حقیقت را بدانید که خمیر دندان ph و میزان رطوبت صورت را از بین خواهد برد.
  • خمیر دندان دارای سولفات سدیم است. زمانیکه از خمیر دندان استفاده می کنید، این ماده باعث می گردد تا فضای خالی بین سلول های مخاطی پوست باز شده و مواد سمی و سرطان زا به بدن شما نفوذ کند. از محصولاتی بهره ببرید که مارک فلوراید را دارد. چون فلوراید برای محافظت دندان ها موثر است. اما اگر از مواد دیگر در خمیر دندان استفاده گردد، مانند خمیر دندان های سفید کننده، میزان پوسیدگی دندان ها را افزایش خواهد داد.
  • فلوراید موجود در خمیردندان خاصیت ضد پوسیدگی دارد. در صورتیکه خمیر دندان را قورت دهید، به علت وجود این ماده سمی در بدن، دچار مسمومیت می شوید. بلعیدن زیاد خمیر دندان می تواند موجب اسهال، سخت نفس کشیدن، حمله قلبی، کاهش ضربان قلب، استفراغ و ضعف گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108552

به "کاربردهای خمیر دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای خمیر دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید