کاتِماکو مکزیک: پایتخت سحر و جادوگری

به گزارش مجله سرگرمی، کاتِماکو شهری در ایالت وراکروس در مکزیک، ممکن است مانند خیلی از شهرهای دیگر جنوب مکزیک، شهری کوچک و عجیب به نظر برسد، اما باید گفت که این شهر فراتر از یک شهر عادی است؛ اینجا پایتخت جادوگری است. این شهر سابقه طولانی، هم در جادوی سفید و هم در جادوی سیاه دارد که به دوران پیشا اسپانیایی بازمی شود (دوران تسلط اسپانیایی ها بر نیم کره غربی )

کاتِماکو مکزیک: پایتخت سحر و جادوگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شکل امروزه سحر و جادو در کاتِماکو ترکیبی از اصول مذهب کاتولیکی و آیین و اعتقادات پیشا اسپانیایی است. ماموران عالی رتبه دولت و گردشگران هرساله از این شهر دیدن می نمایند، به این امید که با یاری بروژو (جادوگر) و چند جادو، زندگی خود را بهبود بخشند .

در نگاه اول، کاتِماکو شهری باصفا در جنوب مکزیک به نظر می رسد. این شهر در یک جنگل بارانی سرسبز و در کنار یک رودخانه زیبا واقع شده است. با این همه شهرت اصلی آن به خاطر جادو است.

همه ساله در اولین آدینه ماه مارس هزاران نفر برای شرکت در تشریفات، جشن ها و تردستی های جادویی یا همایش بین المللی ساحران، به این شهر عجیب سرازیر می شوند، به امید این که تنها ذره ای از جادوی سفید یا حتی جادوی سیاه زندگی آن ها را بهتر کند.

در این عکس جادوگر آرسِنو ، مرد اهریمنی، را در مغازه اش در کاتِماکو، طی همایش بین المللی جادوگران در کاتماکو، به تاریخ 7مارس سال 2008 می بینید.

با اینکه قدمت جادوگری در کاتِماکو به صدها سال می رسد، اما همایش بین المللی ساحران اولین بار در دهه 1970 توسط ساحر عظیم، گونزالو آگوویره، برپا شد. امروزه این جشنواره نزدیک به 20 شمن (جادوگر)، کورانِروس یا شفادهندگان، گیاه شناسان، و روانشناسان را به خود جذب می نماید. همچنین نزدیک به 5000 بازدیدنماینده را به این شهر می کشاند که میلیون ها پسو (سکه آمریکای جنوبی) را برای اقتصاد محلی به ارمغان می آورد.

این جا زنی را می بینید که درحال رد شدن از کنار تمثال های مختلفی از مرگ مقدس است که در یک مغازه جادوگری در طی جشنواره به فروش می رسد.

افراد بسیاری، مانند این خانم، اجناسی مانند آب جادویی می خرند تا پیش از شروع همایش سالیانه جادوگران، در مغازه جادوگری خود طلسم عشق جاری نمایند.

زنی در مغازه جادوگری خود در حال پیشگویی آینده، طی همایش سالانه بین المللی جادوگران است. بومیان محلی که به این جادوگری ها اعتقاد دارند، اولین آدینه مارس را شروع سال نو می دانند.

همایش بین المللی ساحران با مراسم جادوی سیاه در نیمه شب شروع می گردد.

لویی کروز، اِل ایندیو، جادوگر کاتِماکو، در حال ستایش چهار باد، طی شروع مراسمات همایش بین المللی جادوگری است.

جادوی سیاه طی افتتاح مراسمات در مقابل یک ستاره پنج ضلعی که در حال سوختن است انجام می گردد، جایی که حیوانات قربانی و دیگر آیین ها به نام شیطان انجام می شوند. قربانی کردن حیوانات در وراکروس در مکزیک غیرقانونی است، اما هنوز به طور گسترده در مراسمات جادوگری انجام می گردد.

بعد از قربانی کردن حیوانات، یک شمن (جادوگر) درون ستاره پنج ضلعی می ایستد و ابلیس را فرامی خواند.

زمانی که مراسم تمام می گردد مردم به داخل یک غار که در همان نزدیکی است می فرایند. درون غار عبادتگاه پرزرق و برقی برای شیطان وجود دارد و عبادت نمایندگان زندگی خود را در گرو او می دانند.

در سال های اخیر، کاتِماکو شاهد جریانی از هنرمندان متقلب، جادوگران قلابی، و جادوگرانی است که سعی در دریافت پول از گردشگران ناآگاه دارند. انقدر هنرمندان متقلب زیاد شده اند که گاهی به سختی می توان یک شمن قابل اعتماد پیدا کرد.

منبع: کجارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146828

به "کاتِماکو مکزیک: پایتخت سحر و جادوگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاتِماکو مکزیک: پایتخت سحر و جادوگری" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتِماکو مکزیک: پایتخت سحر و جادوگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید