چگونه پولدار شویم ؟ با دانستن این 12 راز ساده!

به گزارش مجله سرگرمی، شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین اهدافی که همه ما برای آن هر روز کوشش می کنیم درآمد بیشتر و دستیابی به همه اهدافی است که برای رسیدن به آن ها پول بیشتری نیاز داریم؛ همواره هم به دنبال این موضوع هستیم که چگونه پولدار شویم ؟ حسابی برای کنکور درس می خوانیم تا در رشته بهتری قبول شویم و در آینده شغل بهتری داشته باشیم؛ بیشتر کار می کنیم تا با اثبات مهارت هایمان خودمان را ارتقاء دهیم و حقوق بیشتری بگیریم، به فکر پس انداز و سرمایه گذاری هستیم تا با پول بیشتر به اهداف عظیم تری برسیم. در میان همه این ها و با تمام مهارت و تخصص ها سوال مهم این است که راز پولدار شدن چیست؟

چگونه پولدار شویم ؟ با دانستن این 12 راز ساده!

در این مطلب می خواهیم مهم ترین نکاتی که باید برای پول دار شدن بدانید و یاد بگیرید را به شما آموزش دهیم.

چگونه پولدار شویم ؟

امروزه بسیاری از مشاغل مدرن با شاخه های بی شمار جای شغل های سنتی را گرفته اند و با پیشرفت فنّاوری احتیاج آدم ها به گونه ای تغییر نموده است که دیگر مثل قدیم نیست که شما خوب درس بخوانید، به دانشگاه بروید و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی یا تمام شدن دوره های یادگیری مهارتتان به شغلی که دوست دارید بپردازید و حقوق مناسبی هم با توجه به تخصصتان و زحمت هایی که کشیده اید به دست آورید.

اگر شما هم می پرسید که چگونه پولدار شویم ، اول باید این باورهای قدیمی را کنار بگذارید. دیگر مثل قدیم نیست که تعداد افراد باسواد کم باشد و هر کسی به محض اینکه فارغ التحصیل شد پشت میز بنشیند و کار کند. امروزه شما باید مهارت های دیگری مانند مهارت های ارتباطی و احتیاجسنجی جامعه را در کنار تخصصتان بیاموزید تا بتوانید پول بیشتری در بیاورید.

چه بسیار افرادی هستند که با داشتن مهارت های مختلف حتی به حداقل درآمد هم نمی رسند، زیرا نمی دانند چطور آن را عرضه نمایند و در عوض افراد دیگر با مهارت های کمتر اما توانایی در عرضه و ارتباط برقرار کردن بیشتر، پول های گزافی به جیب می زنند. پس در کنار همه آنچه تا الان یاد گرفتید، امروز باید روش های پولدار شدن را که متفاوت از روش های سنتی و قدیمی است نیز یاد بگیرید. در ادامه شما را با مهم ترین موضوعاتی که باید برای پولدار شدن به آن ها بپردازید آشنا می کنیم.

1. داشتن یک ذهنیت و باور قوی، مهم ترین اصل در پولدار شدن!

اگر شما اهل مطالعه باشید و کتاب های افراد پیروزی که به ثروت های کلانی دست یافتند را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که این افراد قبل از هر سرمایه و تخصصی یک ذهن و باور قوی نسبت به کاری که انجام داده اند، داشتند. آن ها یاد دریافتد چگونه نسبت به هدفشان نا امید نشوند و با شکست های خود کنار بیایند و از آن ها به عنوان یک فرصت طلایی و پلی برای پیروزیت های عظیم تر استفاده نمایند.

آن ها برای پولدارشان به بهانه های منفی ذهنشان مثل من نمی توانم، من وقت ندارم، من سرمایه ندارم، کسی حرف من را قبول نمی نماید و … به هیچ وجه گوش نمی دهند و باور قوی دارند که می توانند و به هدفشان برسند. پس برای اینکه باور و هدف هایتان معین شوند، ادامه مطلب را با دقت بخوانید و به همه نکات عمل کنید.

بیشتر بخوانید: جملات انگیزشی پیروزیت اقتصادی از زبان افراد پیروز

2. معین کردن مهارت و شغل مورد علاقه خود

اگر با چند نفر از افرادی که شغل های مختلفی دارند، حتی افراد نزدیکتان مثل پدر یا مادر و یا اقوام نزدیک خود درباره اینکه چرا آن کار را انجام می دهند بپرسید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها واقعاً و از ته دل به شغلشان علاقه ندارند. بعضی از جواب هایی که در پاسخ به این سؤال می دهند، این است که مثلاً ساعت کاریش خوبه، پول خوبی می دهند، راستاش تا خانه نزدیک است، کار دیگری نمی توانم انجام دهم و از این دست جواب ها و کمتر این جمله را می شنویم که من عاشق کارم هستم و حاضر نیستم آن را با هیچ شغل دیگری عوض کنم.

اگر شما به طور دقیق افراد مختلف در هر حرفه ای از نقاشی و موسیقی گرفته تا سرمایه گذاری و بورس را آنالیز کنید، متوجه خواهید شد که در هر رشته ای بعضی ها واقعاً پولدار شده اند و وقتی علت را جست وجو می کنید به این نتیجه خواهید رسید که این افراد واقعاً عاشق کارشان بوده اند و هر لحظه از انجامش لذت می بردند.

زمانی که شما شغل و حرفه ای را که واقعاً دوستش دارید پیدا می کنید و در آن مشغول می شوید خودبه خود دوست دارید در آن پیشرفت کنید و با انگیزه ای قوی به دنبال یادگیری بیش تر در آن شغل هستید و پولدار شدن تنها یکی از نتایج عالی داشتن شغل مورد علاقه است. پس حرفه مورد علاقه خود را پیدا کنید.

3. تغییر در عادت های خود

شما نمی توانید همان عادت های قبلی خود را که پولدارتان ننموده است، انجام دهید اما انتظار داشته باشید که نتایج متفاوتی ایجاد گردد و شما را پولدار کند. مثلاً اگر قبلاً عادت داشته اید که روزانه چندین ساعت پشت سر هم تلویزیون نگاه می کردید یا بیشتر از حد مورد احتیاج می خوابیدید یا برنامه منظمی برای انجام کارهای روزانه خود چه در محل کار و چه در خانه نداشته اید، الآن باید این نوع عادت ها را کم کم کنار بگذارید و عادت های جدید و مفید را جایگزین کنید.

عادت های خوبتان را نیز بشناسید و آن ها را تقویت کنید. همه کارهای کوچکی که ما از روی عادت انجام می دهیم، روی ذهنیت و پیروزیت ما تأثیرات مثبت و منفی زیادی می گذارند، هرچند اصلاً متوجه آن ها نباشیم. کتاب اثر مرکب و بهترین سال زندگی تو از دارن هاردی در این زمینه می تواند یاری عظیمی به شما خواننده عزیز بکند. در این کتاب ها شما به صورت مرحله به مرحله طبق اطلاعاتی که به شما می دهد، عادت های خوب و بد خود را شناسایی می کنید و با روش های کاربردی عادت های خوب را افزایش و عادت های مضر را کنار می گذارید. افزایش عادت های خوب باور شما نسبت به خودتان و توانایی هایتان را روز به روز بیشتر می نماید و راستا برایتان معین می گردد.

بیشتر بخوانید: 12 مورد از مهم ترین عادت های افراد پیروز

4. افزایش ویژگی آموزش پذیری در خود

یادتان باشد، افراد عظیم و ثروتمند دنیا در هر زمان و مکانی در حال یادگیری هستند. آن ها زمان زیادی از روز خود را صرف خواندن کتاب های مربوط به ذهنیت مثبت، باور و افزایش مهارت های خود در زمینه کاری و حرفه ای شان می نمایند. همچنین دائماً در همایش ها و کلاس های آموزشی مربوط به حرفه شان شرکت نموده و هم نکات مهم را یاد می گیرند و هم اگر در سطح بالایی باشند به دیگران یاد می دهند.

پس شما نیز باید روحیه آموزش پذیری و استفاده از تجارب دیگران را یاد بگیرید. البته این به این معنی نیست که خودتان هیچ کار خلاقانه ای انجام ندهید و یا از انجام بعضی کارها و ریسک کردن بترسید. موضوع این است که گاهی افراد دیگر راستا انتخابی شما را رفته اند و پیروز هم شده اند و شما می توانید با پیروی از اصول کاریشان در زمان کمتری به پیروزیت برسید.

به علاوه حضور در کلاس ها و همایش ها و یا مطالعه، شما را با افراد پیروز حرفه خودتان آشنا می نماید و باور رسیدن به هدف و پیروزیت را در شما قوی می سازد. در نتیجه سختی های کوچک یا شکست های اولیه که شاید در راستا پیروزیت برایتان رخ دهد کمتر به چشمتان می آید و نمی توانند جلوی کوشش و پیشرفت شما را بگیرند.

5. برنامه ریزی و کوشش هوشمندانه برای پولدار شدن

بسیاری از ما خیلی از برنامه ریزی و منظم انجام دادن کارهایمان خوشمان نمی آید و دوست داریم هر کاری را در هر زمان که دوست داشتیم انجام دهیم؛ اما مطمئن باشید با این کار پولدار نمی شوید. شما برای پولدار شدن و قوی کردن ذهن خود و اهدافتان احتیاج به برنامه ریزی دارید.

خانه ای را تصور کنید که همه چیز در آن به هم ریخته است، لباس ها در هر گوشه ای از خانه افتاده، آشپزخانه پر از ظرف های نشسته و شلوغ است و خلاصه هیچ چیزی سر جای خودش نیست. وقتی وارد این خانه می شوید ناخودآگاه حس بدی پیدا می کنید و کلافه خواهید شد و هیچ نشاطی برای انجام کارهای مفید دیگر نخواهید داشت.

اما زمانی که این خانه مرتب باشد، شما را به شوق می آورد. مثلاً یک غذای عالی درست می کنید یا موهای فرزندتان را با یک مدل جدید می بندید و با او با خوش رفتاری برخورد می کنید و کلی کارهای خلاقانه دیگر انجام خواهید داد. ذهن ما نیز دقیقا مثل این خانه احتیاج به نظم دارد تا بتواند خلاقیت خود را بروز دهد و بهترین عملکردش را برایتان به نمایش بگذارد.

زمانی که شما یک برنامه ریزی هوشمندانه داشته باشید، مثلاً یک ساعت معینی را برای تلویزیون دیدن انتخاب کنید و در آن ساعت فیلمی را تماشا کنید که واقعاً نکته یا تجربه ای را به شما آموزش دهد؛ هم فیلم تماشا نموده اید و هم به آموزه های خود مواردی را اضافه نموده و می توانید آن ها را در زندگی اعمال کنید.

به همین شیوه همه برنامه های شما از حالت به هم ریخته و بی نتیجه به حالت منظم درمی آید و با افزایش قدرت ذهنی و خلاقیت شما انگیزه و کوششتان برای پولدار شدن بیشتر خواهد شد و نتیجه آن قطعاً پیروزیت و رسیدن به هدف خواهد بود.

6. رفتن به استقبال چالش ها!

همین الان قبل از اینکه پا در راستا پولدار شدن بگذارید این نکته مهم را بدانید که در این راستا با چالش های زیاد و شکست هایی روبرو خواهید شد. راستا پیروزیت و پولدار شدن، این نیست که شما همواره تصمیمات درست و عالی بگیرید و هیچ وقت شکست نخورید تا به هدف نهایی خود برسید.

برای آن که بهتر با واقعیت چالش و شکست های راستا پولدار شدن و طبیعی بودن آن ها برای رسیدن به پیروزیت آشنا شوید پیشنهاد می کنیم زندگینامه افراد ثروتمند دنیا را بخوانید. خواندن این کتاب ها علاوه بر اینکه این واقعیت را به شما می گوید که شکست ها از ملزومات راستا پیروزیت هستند و به دنبال این شکست ها می تواند یک پیروزی عظیم نصیب شما گردد، شما را برای این راستا پر پیچ و خم آماده می نماید و باورتان نسبت به خودتان قوی تر خواهد شد. همچنین، راهکار های بهتری برای روبرو شدن با چالش های راستا پولدار شدن پیدا خواهید کرد.

7. کاهش روحیه سطحی نگری

یکی از مسائلی که به ما یاری می نماید تا بدانیم چگونه پولدار شویم ؟ این است که نسبت به فرصت های اطرافمان بی توجه و سطحی نگر نباشیم. شاید برای شما هم بارها این رخ داده باشد که فرصت جدیدی به شما معرفی شده است که بی توجه به آن و بدون آنالیز کردن زیر و بمش، آن فرصت آن را رد نموده اید و بعداً با دیدن افراد پیروزی که همان فرصت را دریافتند و از آن استفاده نموده اند پشیمان شده اید؛ بنابراین همواره وقتی فرصت جدیدی به شما پیشنهاد می گردد بلافاصله جواب منفی ندهید و ابتدا درباره آن از منابع موثق و قابل اطمینان تحقیق کنید.

گاهی نیز پیش می آید که ما دائماً به افراد غیر متخصص در راستا پولدار شدن گوش می دهیم. مثلاً وقتی فرصتی به ما پیشنهاد می گردد، به جای اینکه به توانایی ها و علاقه خود نسبت به آن فرصت فکر کنیم و یا با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند و مشغول به کار هستند مشورت کنیم، به دلیل وابستگی مان به بعضی افراد، مثلاً به حرف دوستی گوش می دهیم که نه اطلاعات دقیقی نسبت به آن حرفه دارد و نه می داند که علائق و مهارت های واقعی ما چگونه است هدف واقعی ما در زندگی چیست و به همین سادگی آن را از دست می دهیم.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی ثروت چیست و نکات مهم مرتبط با آن کدامند؟

8. پیروی کردن از عادات افراد پولدار !

افراد پولدار همواره لباس های خوب می پوشند و بیش از حد معمول به ظاهرشان اهمیت می دهند؛ زیرا یکی از مهم ترین عوامل ساخت ارتباطات قوی تیپ و ظاهر فرد است. پولدارها همواره برای جلسه های کاری و مصاحبه های شغلی خود ارزش زیادی برای پوششان قائل هستند و یکی از دلایل پیروزیتشان نیز همین است.

شاید باورتان نگردد، اما یکی از کارهایی که روی ذهنیت و ناخودآگاه شما تأثیر به سزایی دارد و پول را به سمت شما می کشاند تقلید از عادت های افراد پولدار است. آن ها همواره خودشان را دوست دارند. از مکان های باکلاس خرید می نمایند. غذای خوب می خورند و خوب لباس می پوشند.

ممکن است الآن بگویید من که در حال حاضر، پول زیادی ندارم که بتوانم مثل افراد پولدار رفتار کنم پس نمی توانم عادتشان را تقلید کنم. ما دوباره به شما یادآور می شویم که سطحی نگر نباشید، ضمن اینکه باید این نکته را بدانید که ضمیر ناخودآگاه شما هر چیزی را که بیشتر در آن قرار بگیرید باور نموده و آن موقعیت را بهتر و زودتر برایتان فراهم می نماید؛ بنابراین حتی اگر پول کافی برای این کار ندارید چند وقت یک بار به پاساژ های گران قیمت بروید و چرخی بزنید یا مجله های مربوط به زندگی افراد پولدار را که خانه ها و لباس هایشان را نشان داده اند تهیه نموده و دائماً نگاه کنید و یا در اینترنت به دنبال آن ها باشید و دائماً به خودتان این باور را بدهید که به زودی شما نیز یکی از آن ها خواهید بود. این روش کاملاً کاربردی است و افراد زیادی از آن نتیجه گرفته اند.

بیشتر بخوانید: راز پیروزیت ثروتمندان چیست و آن ها از چه دریچه ای دنیا را می نگرند؟

9. افزایش مهارت های ارتباطی

عصر امروز عصر ارتباطات است. اگر شما تخصص یا مهارت کوچکی هم داشته باشید اما بتوانید خیلی خوب با دیگران ارتباط برقرار کنید و دوستی های پایداری را ایجاد کنید به راحتی می توانید از همان مهارت کوچک پول زیادی به دست آورید؛ اما در صورتی که نتوانید با دیگران ارتباط درستی برقرار کنید، حتی اگر مهارت و تخصص خیلی عالی هم داشته باشید نمی توانید افراد را جذب خودتان کنید و با ارائه آن پول زیادی به دست آورید.

به عنوان یک مثال ساده خودتان را در نظر بگیرید که ماشینتان خراب شده است و می خواهید آن را نزد مکانیک ببرید. یک مکانیک تخصص نسبتاً خوبی دارد و بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد است. به شما احترام می گذارد. در تعمیر ماشین جانب انصاف را رعایت می نماید. قابل اعتماد است و می توانید با خیال راحت ماشین خود را نزد او بگذارید و از شما بابت اعتمادی که به او نموده اید قدردان است.

اما مکانیک دیگر با اینکه در کار خود خیلی حرفه ای است، با شما بداخلاقی می نماید. به هیچ وجه به شما تخفیف نمی دهد و علاوه بر پولی که می گیرد منت هم سرتان می گذارد؟ کدام یک را انتخاب می کنید؟ قطعاً فرد اول برای تعمیر ماشین مناسب تر است و با همین ویژگی ها افراد زیادی را جذب خود می نماید و کم کم پول پارو خواهد نمود. اما فرد دوم با اینکه حرفه ای تر است افراد کمی رغبت می نمایند نزدش بروند و پول کمی هم به دست می آورد؛ بنابراین با این مثال متوجه شدید که چقدر مهارت های ارتباطی می تواند تأثیرگذار باشد.

10. مدیریت هزینه ها و سرمایه گذاری

افراد ثروتمند ابتدا یاد می گیرند که چگونه هزینه های خود را مدیریت نمایند. زمانی که شما بتوانید با یادگیری مدیریت هزینه ها به خوبی آن را کنترل کنید، بالاخره سرمایه لازم برای انجام یک سری از کارهای مورد علاقه تان که می تواند پول ساز هم باشند را پیدا خواهید کرد.

پس از امروز برای اولین قدم در مدیریت هزینه آن ها را یادداشت نموده و ببینید چه هزینه هایی ضرورت نداشته اند و از حد خوش گذارنی معمولی هم بیشتر بوده اند و آن ها را از برنامه خود حذف کنید. سپس به دنبال کتاب ها و آموزش هایی باشید که این مهارت را در شما قوی تر کند. در خصوص سرمایه گذاری، شما باید قبل از سرمایه گذاری روی هر حرفه و موقعیتی اول خوب درباره آن تحقیق کنید و تا می توانید با ریسک ها و مهارت های لازم در آن زمینه آشنا شوید و مهارت و علاقه های خود را با آن تطبیق دهید. سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

همچنین این نکته را بدانید که در زمینه پیروزیت و ثروتمند شدن، سرمایه گذاری روی خودتان از هر سرمایه گذاری دیگری مهم تر و ارزشمندتر است؛ زیرا اگر ذهن شما قدرتمند باشد و مهارت های پولدارشدن و پیروزیت را بیشتر یاد بگیرید، زودتر هم به نتیجه می رسید؛ بنابراین همواره بخشی از درآمد خود را صرف خرید کتاب ها و آموزش های مورد احتیاج در زمینه پیروزیت و پولدار شدن بکنید.

11. درس دریافت از شکست ها

همانطور که گفتیم در راستا پیروزیت شکست جزئی جداناپذیر است و کمتر فردی را می توانید پیدا کنید که به پیروزیت و ثروت رسیده باشد، اما هیچ شکستی را در این راستا تجربه ننموده باشد. تفاوت افراد ثروتمند با افراد معمولی در مواجهه با شکست این است که افراد معمولی با شکست خوردن پس از یکی دو بار به خودشان شک می نمایند و کلا آن راستا را ادامه نمی دهند و می گویند ما به درد این کار نمی خوریم یا برعکس، این کار به درد ما نمی خورد و دائماً راستا خود را تغییر می دهند.

اما در افراد پیروز با اینکه شاید یک یاس کوتاه مدت و هیجانی هم به سراغشان بیاید، راستاشان را تغییر نمی دهند. البته این موضوع تا حد زیادی هم به همان مطلب اول یعنی علاقه بستگی دارد که شما باید کاری را انتخاب کنید که واقعاً نسبت به آن اشتیاق دارید. این افراد معمولاً بعد از شکست، راستا شکست و اتفاقاتی که موجب آن شد را کاملاً آنالیز می نمایند و خطاهای خودشان را پیدا می نمایند و یا حتی برای آن که یادشان بماند یادداشت می نمایند و با تحلیل کامل و درس دریافت از آن ها دوباره با قدرت بیشتری به راستا خود ادامه می دهند.

12. افزایش مهارت نه گفتن و اصل تمرکز

چگونه پولدار شویم ؟ یکی دیگر از راه ها، نه گفتن است؛ هر چند گاهی سخت می گردد. بعضی وقت ها ما راستا و حرفه ای را انتخاب نموده و در آن آغاز به یادگیری و کوشش می کنیم و هدف های مختلفی را در آن راستا برای خودمان و خانواده مان معین می کنیم؛ اما در میان راه دائماً پیشنهاد های وسوسه انگیز دیگری به ما می گردد. در این شرایط باید مهارت نه گفتن بدون آزردن دیگران نسبت به بعضی مسائل را قوی تر کنیم.

حتی ممکن است به آن ها علاقه ای نداشته باشیم اما پول خوبی داشته باشند. در این شرایط، به این نکته توجه کنید که وقتی یک راستا را بر اساس علاقه خود انتخاب کردید باید اصل تمرکز را نیز در آن رعایت کنید تا به پیروزیت برسید. اگر شما تمرکز نداشته باشید و دائماً به هر پیشنهادی برای پولدار شدن فکر کنید مطمئن باشید که در هیچ کدام پیروزیت دل چسبی به دست نمی آورید و مصداق ضرب المثل همه کاره و هیچ کاره خواهید شد؛ بنابراین به شکست های کوچک اعتنا نکنید و از راستا مورد علاقه خود خارج نشوید.

همچنین در این راستا ممکن است نقدها و حرف های منفی زیادی حتی از نزدیک ترین افراد، مانند پدر و مادر و خواهر و برادرتان بشنوید که نباید به آن ها اعتنایی کنید و درباره این حرف ها باید یک گوشتان در باشد و دیگری دروازه! زیرا هیچ کس مثل شما نمی داند که شما چه چیزی را دوست دارید و چه توانایی هایی دارید. پس سعی کنید بدون بحث کردن و اعصاب خوردی حرف ها را بشنوید اما در ذهنتان به آن ها نه بگویید و اعتنا نکنید.

البته اگر بتوانید موقعیتی را فراهم کنید که کمتر این حرف ها را بشنوید، مسلماً برای رسیدن به پیروزیت بهتر خواهد بود. استیو جابز رئیس کمپانی اپل در این زمینه می گوید: زمان شما محدود است، بنابراین آن را برای زندگی کردن طبق خواسته دیگران هدر ندهید.

پیشنهاداتی برای پولدار شدن

  • سرمایه گذاری در بورس
  • فروش کالا در فضای مجازی مثل اینستاگرام و اینترنت
  • بازاریابی چیزی که به آن علاقه دارید.
  • صنایع دستی
  • آشپزی و کیک پزی
  • فروش خدمات آموزشی (مثلاً اگر در زمینه خاصی مهارت داشته باشید می توانید ویدئوی آموزشی تهیه نموده و به فروش برسانید.)
  • انجام خدمات مورد علاقه

سخن آخر

در این مقاله به شما گفتیم که چگونه پولدار شویم ! همه ما دوست داریم از آدم های پولدار و پیروز در همه زمینه های زندگی مان باشیم؛ اما یادمان باشد افرادی که واقعاً به پیروزیت رسیده اند، یک تصمیم جدی برای آن گرفته اند و با تعهدی که نسبت به خود داشته اند، همه کارهای لازم برای رسیدن به هدف را انجام داده اند.

شما نیز اگر نکته یا تجربه دیگری برای اینکه به ما یاری کند تا بدانیم چگونه پولدار شویم می شناسید برای ما در پایین همین صفحه بنویسید. منتظر نظرات و پیشنهاد های عالی شما عزیزان هستیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم حتما مطلب تقویت هوش اقتصادی با استفاده از 16 روش کاربردی را نیز در انگیزه بخوانید.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109312

به "چگونه پولدار شویم ؟ با دانستن این 12 راز ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پولدار شویم ؟ با دانستن این 12 راز ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید