چگونه در روزهای قرنطینه خودمان را سرگرم کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، روزها طولانی تر از همیشه می گذرند چون خیلی از ما به خاطر شیوع ویروس کرونا در خانه قرنطینه هستیم. حتی اگر هم قرنطینه کامل نباشیم، احتمالا یا ساعات کاریمان کمتر شده است و یا مرخصی گرفته ایم و چند روزی است که سر کار نمی رویم. اما این مرخصی با مرخصی های همیشگی فرق دارد چون در آن نه امکان سفر و گردش وجود دارد، نه کافه نشینی و نه حتی یک دور همی محبت آمیز مثل همه هفته های دیگر. ویروس کرونا شوخی ندارد و حالا همه ما باید با رعایت اصول بهداشتی در خانه بمانیم تا موج شیوع رد شود. این یعنی سر رفتن حوصله و کلافگی؛ به ویژه برای کسانی که کار می کردند و زندگی بیرون از خانه فعالی داشتند. در این روزها در این قرنطینه خانگی چطور سر خودمان را گرم کنیم و برای سالم ماندن (به ویژه از نظر روحی) چه کارهایی بکنیم؟

چگونه در روزهای قرنطینه خودمان را سرگرم کنیم؟

خبرنگاران| این روزها واژه ویروس کرونا به کلمه ای کلیدی و نقل تمامی محافل تبدیل شده است. مردم، فضاهای مجازی و رسانه ها، در هر ثانیه آخرین اخبار مربوط به این بیماری را با هم به اشتراک می گذارند و همه و همه به اتفاق منتظر اخباری جدید، چه خوب یا بد درباره این بیماری هستند. از طرفی کرونا ما را محکوم به حبس خانگی کرده، اتفاقی که شاید هیچ کدام مان تا به امروز در زندگی تجربه اش نکرده ایم. همه ما از اینکه مجبوریم در خانه بمانیم و جایی نرویم خسته شده ایم و دیگر نمی دانیم باید در این روزهای قرنطینه چه کنیم تا کمی حالمان خوب شود و کمتر به این روزهای سخت و شرایط فعلی فکر کنیم!

به گزارش خبرنگاران، همه ما، همیشه از اینکه زمان کافی برای انجام کار های مورد علاقه خود را نداریم شاکی هستیم و این مسئله ما را به شدت ناراحت میکند، حالا که این ویروس باعث شده که توفیق اجباری پیش بیاید و در خانه بمانیم، بهتر است به جای غصه خوردن و نگرانی از اینکه چه قرار است بشود، از وقت های اضافه و مفید خود بهترین استفاده را ببریم و کار هایی که همیشه در آرزوی انجام آن بودیم را انجام بدهیم.

یک سریال جدید را دوست دارید که هیچوقت فرصت دیدنش را پیدا نمی کنید؟ هنوز وقت نکرده اید آن سریال مورد علاقه تان را که سال گذشته تمام شد تا آخر ببینید؟ به دنبال فرصتی برای تماشای فیلم های اسکار هستید؟ این فرصت این روز ها برایتان فراهم است. می توانید هر روز فیلم و سریال ببینید و تمام سال کاریِ گذشته را جبران کنید. قسمت هیجان انگیز ماجرا این است که اگر خوب در اینترنت بگردید، فهرست های مختلفی از فیلم های تمام جهان را پیدا خواهید کرد که می توانید به شکل منظم تماشایشان کنید. مثلا ترسناک ترین های تاریخ، پنجاه فیلم کلاسیک برتر و دویست و پنجاه فیلم اول وب سایت IMDB؛ بنابراین حتی اگر ایده ای ندارید که چه چیز هایی را باید تماشا کنید، همیشه می توانید از این فهرست ها ایده بگیرید.

اگر شما هم عاشق کتاب خواندن باشید، احتمالا کتاب هایی دارید که خریده اید، ولی فرصت خواندنشان را (حداقل تا امروز) پیدا نکرده اید. روز های دورکاری و مرخصی، بهترین روز ها برای شروع کردن (یا تمام کردن) این کتاب ها هستند. می توانید بدون فکر کردن به صبح زود و استرس بیدار شدن، تا دیروقت بیدار بمانید و کتاب بخوانید، یا بعد از ظهر هایی که معمولا به رفت و آمد بین محل کار و خانه در مترو یا اتوبوس و تاکسی می گذرانید را به خواندن بگذرانید.

کتاب خواندن یکی از لذت بخش ترین فعالیت های روزمره در زندگی انسان است. حالا فکر کنید جمع خوانی یک شاهکار ادبی، نمایشنامه یا یک کتاب تاثیرگذار تا چه اندازه لذت بخش و جذاب است! برای این کار می توانید یک گروه در شبکه های اجتماعی با حضور خانواده، دوستان یا جمعی از افراد علاقمند به مطالعه بسازید و کتابی را برای خواندن انتخاب و به صورت آن را به چندین بخش تقسیم کنید. در طول روز همگی بخش تعیین شده کتاب را می خوانند، بعد به صورت دسته جمعی درباره چیزهایی که خوانده اید صحبت کنید و نظر و دیدگاه هایتان را با هم به اشتراک بگذارید.

این روز ها که گزینه فست فود و غذا های بیرون از خانه را خیلی هایمان حذف کرده ایم، می توانیم کتاب های آشپزی قدیمی را از کمد بیرون بیاوریم و غذا های جدید بپزیم. البته اینترنت هم منبعی بی پایان برای آموزش غذا های ایرانی و خارجی است که، چون وقت گیر و پرجزئیات هستند در روز های عادی معمولا سراغشان نمی رویم. می توانید اعضای خانواده تان را با غذا های جدید و سالم سورپرایز کنید. یک وعده غذا هم می تواند حوصله سر رفته شما را سر جایش برگرداند و هم ایده های جدیدی برای آشپزی به بقیه بدهد.

خانه تکانی را به بهانه نداشتن وقت عقب می انداختید؟ خیلی وقت است که کتاب ها و مجله ها در کتابخانه روی هم تلنبار شده اند و فرصت ندارید به ترتیب منظمشان کنید؟ این روز ها دیگر هیچ بهانه ای برای عقب انداختن این کار ها نمانده. از فرصتی که دارید استفاده کنید و قسمت های سبک خانه تکانی که نیازی به بیرون رفتن یا رفت و آمد کارگران ندارد را خودتان انجام بدهید. مثلا می توانید مبل ها را تمیز کنید، پتو های سبک را در ماشین لباسشویی بیاندازید، کتاب ها و دی وی دی ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید و یخچالتان را که چند ماه است پر شده از میوه های قدیمی و غذا های یخ زده بلااستفاده، بالاخره تمیز کنید. آن هم بدون استرس کم آوردن وقت و نرسیدن به کار های دیگر.

بازی های فکری که در کودکی با دوستان و خانواده دورشان می نشستیم را یادتان هست؟ راز جنگل و مونوپولی، یا اونو و سفیدبرفی؟ بازی مورد علاقه شما کدام بود؟ این روز ها فرصت خوبی هستند برای بیرون آوردن جعبه های مقوایی این بازی ها از کمد و پاک کردن گرد و خاکشان. اگر تمام وقتمان را جلو تلویزیون و مشغول دیدن فیلم و سریال بگذرانیم احتمالا هم خواب آلوده می شویم و هم چشم هایمان اذیت خواهند شد. مهم است که در روز های خانه نشینی، تفریح های غیر دیجیتال هم داشته باشیم. این بازی ها هم فرصتی هستند برای معاشرت و دور هم جمع شدن و هم فرار از ملال. همه بازی های فکری، بردگیم ها و بازی های کارتی را می توانید آنلاین بخرید.

بازی های آنلاین برای بسکمک از جوانان و نوجوانان به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با کمک بازی های آنلاین می توانید به همراه دوستان یا خانواده به صورت دو نفره یا چند نفره با هم آنلاین بازی کنید. در انتخاب بازی هم با گزینه های بسیار زیادی رو به رو هستید، از شطرنج و مارپله آنلاین تا بازی های استراتژیکی را می توانید برای سرگرمی انتخاب کنید و ساعت ها با دوستان تان بازی کنید یا از طریق همین بازی های آنلاین با کاربرانی در نقاط دیگر جهان بازی کنید و با یکدیگر آشنا شوید.

یک دفتر رنگ آمیزی بزرگسالان بخرید و وقت های خالی تان را مشغول رنگ آمیزی شوید. این کار می تواند شما را برای چند دقیقه از اضطراب و ملال زندگی روزمره دور کند و یک هدف به شما بدهد، هرچند هدفی کوچک و خیلی آسان باشد. این دفتر ها را می توانید به شکل آنلاین سفارش بدهید تا با بیرون رفتن، خطر بیماری تهدیدتان نکند. اگر به پرینتر دسترسی دارید، اینترنت هم پر است از طرح های مختلف برای رنگ آمیزی. از جنگل و مناظر طبیعی گرفته تا جنگ ستارگان و هری پاتر. تنها چیز هایی که نیاز دارید یک بسته مدادرنگی و چند کاغذ سفید ساده است. شروع کنید!

ورزش و مکمل های غذایی را فراموش نکنید

فراموش نکنید که هرچقدر هم خوش بگذرد، شرایط زندگی شما حالا نسبت به حالت عادی عوض شده و این یعنی باید متفاوت و بیشتر از همیشه مراقب سلامت جسمی تان باشید. اگر روز های طولانی را بدون بیرون رفتن در منزل گذرانده اید، یعنی احتمالا در معرض آفتاب نیستید و این می تواند در طولانی مدت به کمبود ویتامین دی منجر شود. پس بهتر است با مشورت پزشکتان قرص ویتامین دی به صورت هفتگی یا ماهانه بخورید. زرده تخم مرغ و قارچ دو منبع خیلی خوب از ویتامین دی هستند که به راحتی می توانید پیدایشان کنید و در غذا های روزانه تان جا بدهید. همچنین می توانید با یک سرچ کوتاه و ساده، حرکات ورزشی روزمره را یاد بگیرید و هر روز در خانه اجرا کنید تا هم تحرک داشته باشید هم چاق نشوید.

یکی از تبعات اصلی گسترش ویروس کرونا لغو سفر های تفریحی و تعطیلی بسکمک از مراکز گردشگری در سراسر جهان بوده، در کشور ما این اتفاق با تعطیلات نوروزی که برای بسکمک از مردم ما اصلی ترین فرصت برای گردش و سفر است همزمان شده و سفر های نوروزی لغو شده اند. اما نگران نباشید، می توانید به کمک اینترنت و سرویس هایی که تور های مجازی ارائه می دهند نقاط مختلف جهان را زنده یا به صورت شبیه ساز سه بعدی از طریق گوگل بگردید. با کمک تور های مجازی می توانید به نقاطی سر بزنید و آن ها را بگردید که شاید هرگز امکان سفر به آنجا را در ذهن خود متصور نبوده اید. از گشت و گذار زنده در فضا و خیابان های کشور های مختلف تا سواحل مدیترانه ای و نقاط مختلف ایران.

بسکمک از مهارت ها هستند که به آن ها علاقمند هستید، اما زندگی روزمره و مشغله های کاری یا هزینه های سرسام آور فرصت فراگیری و آموزش آن ها را از شما گرفته است. حالا بهترین فرصت برای یادگیری چنین مهارت هایی است. از آشپزی و زبان های خارجی تا موسیقی را می توانید به صورت آنلاین و بدون صرف هیچ هزینه ای به صورت خودآموز یاد بگیرید. مثلا شما یک گیتار دارید، اما نواختن صحیح آن را بلد نیستید یا یک آهنگ خاص را می خواهید با آن بنوازید؛ برای یادگیری کافی است که سری به اینترنت بزنید و از طریق ویدئو هایی که در سرویس های اشتراک گذاری ویدئویی مانند یوتیوب و آپارات و ... به شکل گسترده وجود دارند مشغول یادگیری شوید. شما در این حالت با گزینه های متعدد و متفاوتی رو به رو هستید و هر آنچه بخواهید یاد بگیرید را به آسانی می توانید پیدا کنید و از طریق آموزش های این ویدئو ها و تمرین، به یک نوازنده خوب تبدیل شوید.

تعطیلات نوروزی نزدیک است و امسال بسکمک از مردم نمی توانند برای دید و بازدید های مرسوم نوروز به همدیگر سر بزنند و دیدار تازه کنند. با کمک تکنولوژی این مشکل نیز به آسانی قابل حل است. اگر می خواهید با دوستان و همکلاسی هایتان دور هم جمع شوید یا به بستگان و آشنایان سر بزنید نیازی نیست که حتما از خانه خارج شوید. به راحتی می توانید در لحظه تحویل سال با یک تماس ویدئویی در کنار خانواده حضور داشته باشید و رو در رو به هم تبریک بگویید یا اگر دلتان برای دوستان تنگ شده است از طریق سرویس های پرشماری که خدمات تماس های تصویری ارائه می دهند ترتیب یک تماس تصویری دسته جمعی به شکل کنفرانس را بدهید و همه از این دورهمی و گپ و گفت: دست جمعی لذت ببرید! با کمک تماس تصویری دلتنگ یکدیگر نخواهیم شد.

همیشه قرار نیست مادر خانه غذا درست کند این بار با اعضای خانواده مسابقه آشپزی راه بیاندازید، هر شب یک نفر از اعضای خانواده آشپزی کند، میز را با سلیقه بچیند و غذا را سرو کند. پس از خوردن غذا بقیه به کسی که شام را درست کرده امتیاز بدهند و از مزه غذا تعریف یا انتقاد کنند. در آخر مسابقه هر کسی بالاترین امتیاز را آورد به انتخاب اعضای خانواده یک جایزه برای او در نظر گرفته شود و نفر آخر هم وظیفه ای به گردنش محول شود، مثلا تا یک هفته ظرف های غذا را بشورد. با این کار هم سرتان در این روز ها گرم می شود و هم باری از دوش مادران برداشته می شود و مهم تر از همه حس تعاون و همکاری در خانه شکل می گیرد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: فرادید
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77290

به "چگونه در روزهای قرنطینه خودمان را سرگرم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در روزهای قرنطینه خودمان را سرگرم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید