چطور چیز کیک شکلاتی درست کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، در دستور پخت امروز طرز تهیه چیز کیک شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله و آسان به شما آموزش می دهیم. چیز کیک یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کیک هاست که در طعم ها و با شیوه های مختلف درست می گردد. اما چیز کیکی که امروز آموزش می دهیم با یک ترکیب اختصاصی از شکلات و قهوه یا اسپرسو تهیه می گردد که نظیر آن را هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید.

چطور چیز کیک شکلاتی درست کنیم؟

شاید باور نکنید اما چیز کیک یک دسر باستانی است. نام چیز کیک اولین بار در قرن پنجم پیش از میلاد در کتابی از یونان باستان به نام هنر تهیه چیز کیک آمده است. اما مدارکی وجود دارد که قبل از آن هم دسری به نام کیک پلاسنتا (Placenta cake) تهیه می شده که شباهت زیادی با چیز کیک داشته است.

چیز کیک به دو شکل یخچالی و پختنی تهیه می گردد. طبیعی است که چیز کیک یخچالی نیازی به پخت ندارد، اما در شیوه پختنی باید همانند چیز کیکی که امروز دستور پخت آن را برایتان آماده نموده ایم، مواد را در فر بپزید. نباید فراموش کنید که معمولا چیز کیک های پختنی خوشمزه تر هستند و هواداران بیشتری دارند. پس همین الان دست به کار شوید و این چیز کیک شکلاتی خوشمزه را درست کنید.

اگر از این دستور پخت خوشتان آمد نباید فراموش کنید به آرشیو مطالب آموزش آشپزی خبرنگاران مگ هم سر بزنید و از دستور پخت انواع غذاها، دسرها و شیرینی های ایرانی و فرنگی لذت ببرید.

مواد لازم برای چیز کیک شکلاتی (برای 6 نفر)

  • بیسکوییت اورئو یا بیسکویت شکلاتی دلخواه: 220 گرم
  • شکلات تخته ای: 100 گرم
  • قهوه اسپرسو یا قهوه فوری غلیظ: 5 قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای: 350 گرم
  • خامه صبحانه: 100 گرم
  • ماست همزده: 100 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • شیر عسلی: 380 گرم
  • نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • کره: 100 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

1.

بیسکوییت ها را با میکسر یا گوشتکوب کاملا پودر کنید. کره را روی بخار آب ذوب، به بیسکوییت اضافه و خوب با آن مخلوط کنید.

2.

بیسکوییت ها را کف قالب کمربندی با قطر 20 الی 23 سانتی متر بریزید و با پشت قاشق به صورت یکدست فشرده و پخش کنید. قالب را برای مدت 30 دقیقه داخل فریز قرار دهید.

3.

پنیر خامه ای و شیر عسلی را با همزن برقی در حدی که فقط مخلوط شوند هم بزنید.

4.

ماست و خامه را به مخلوط پنیر خامه ای و شیر عسلی اضافه کنید. سپس شکلات تخته ای را به روش بن ماری (روی بخار آب) ذوب کنید. اجازه دهید شکلات ذوب شده از حرارت بیفتد، بعد آن را همراه با اسپرسو یا قهوه خنک شده و پودر کاکائوی الک شده، به مایه پنیری اضافه و مخلوط کنید.

5.

زمانی که مایه پنیری حاضر شد، تخم مرغ ها را یکی یکی به همراه وانیل به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید. در آخر نشاسته ذرت را اضافه کنید و باز هم بزنید.

6.

مایه پنیری آماده شده را روی لایه بیسکوییت بریزید. بالای قالب باید به ارتفاع 1 سانتی متر خالی بماند. مانند شکل دور قالب را با 3 ورق فویل آلومینیوم کاملا بپوشانید و آن را در یک ظرف عظیم تر که قابلیت قرار دریافت در فر را داشته باشد قرار دهید.

7.

فر را از 10 دقیقه قبل روشن کنید تا داغ گردد. به ارتفاع 3 سانتی متر در ظرف عظیم تر آب جوش بریزید. چیز کیک را 45 دقیقه با دمای 160 درجه سانتی گراد در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از خاتمه زمان پخت، فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک یک ساعت داخل فر خاموش بماند و از حرارت بیفتد.

بعد از یک ساعت چیز کیک را از فر دربیاورید، دورتادور آن را با استفاده از چاقو از قالب جدا کنید و در همان قالب به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت گردد.

ممکن است بعد از پخت وسط چیز کیک شما هنگام تکان خوردن بلرزد و حس کنید خوب نپخته است، اما نگران نباشید چیز کیک بعد از خنک شدن کاملا سفت می گردد.

8.

وقتی چیز کیک را از یخچال خارج کردید، قالب را باز کنید، کیک را در ظرف سرو قرار دهید و با گاناش شکلاتی (ترکیب نصف پیمانه شیر داغ و 50 گرم شکلات) تزیین کنید.

چطور چیز کیک نیویورکی درست کنیم؟

چطور کیک براونی درست کنیم؟

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99297

به "چطور چیز کیک شکلاتی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور چیز کیک شکلاتی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید