طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

به گزارش مجله سرگرمی، چیز کیک کدو حلوایی نوعی شیرینی کرم مانند و خامه ای با طعم ملایم است که رنگ نارنجی کدو حلوایی، زیبایی خاصی به آن می بخشد. پوره کدو حلوایی و بیسکوییت دایجستیو یا پتی بور اصلی ترین مواد اولیه این کیک خوشمزه هستند.

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

خبرنگاران | سرویس آشپزی - چیز کیک، نوعی شیرینی پرمایه است که اولین بار در یونان برای پذیرایی از ورزشکاران اولین دوره المپیک مورد استفاده نهاده شد. ماده اصلی تشکیل دهنده این کیک، پنیرخامه ای یا پنیر ماسکارپونه است و غالبا در دو نوع پخته و غیر پخته تهیه می گردد. نوع غیر پخته چیز کیک باید چند ساعت در یخچال قرار گیرد تا آماده سرو گردد. برای تهیه چیز کیک کدو حلوایی از پوره کدو حلوایی استفاده می گردد و خوردن آن برای همه، حتی کسانی که کدو حلوایی دوست ندارند لذت بخش است. در ادامه با روش پخت این کیک خوشمزه آشنا می شوید.

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه بیس چیز کیک کدو حلوایی
بیسکوییت دایجستیو یا پتی بور خرد شده1/2 فنجان
شکر 1/4 فنجان
نمک1/2 قاشق چایخوری
کره ذوب شده6 قاشق غذاخوری

دستور تهیه بیس چیز کیک کدو حلوایی:

  1. فر را روی دمای 350 درجه فانهایت گرم کنید. برای تهیه چیز کیک یک قالب گرد کمربندی به قطر 18-16 سانتی متر تهیه کنید، یک تکه فویل زیر قالب قرار داده و فویل را دور بدنه خارجی قالب بپیچید.
  2. بیسکوییت، شکر و نمک را در غذاساز بریزید و غذاساز را حدود 30 ثانیه روشن کنید تا بیسکوییت کاملا له گردد. کره ذوب شده را به بیسکوییت اضافه نموده و غذاساز را روشن کنید تا کره و بیسکوییت مخلوط شوند، طوریکه بیسکوییت مرطوب گردد. مخلوط بیسکوییت را در قالبی که در مرحله قبل آماده کردید، بریزید و با ته لیوان روی بیسکوییت فشار وارد کنید تا پرس شده و سطح آن صاف گردد.
  3. قالب را به مدت 10-8 دقیقه در فری که از قبل گرم کردید، قرار دهید تا بوی بیسکوییت بلند گردد. سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک گردد.
مواد لازم برای تهیه فیلینگ چیز کیک کدو حلوایی
پنیر خامه ای هم دمای محیط85 گرم
شکر قهوه ای3/4 فنجان
شکر دانه درشت2/3 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
پوره کدو حلوایی 420 گرم
خامه ترش هم دمای محیط 3/4 فنجان
عصاره وانیل1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ عظیم4 عدد
زرده تخم مرغ2 عدد

دستور تهیه فیلینگ چیز کیک کدو حلوایی:

  1. پنیر خامه ای، شکر قهوه ای، شکر دانه درشت و نشاسته ذرت را در کاسه همزن ریخته و با سرعت متوسط آغاز به هم زدن مواد کنید. سرعت را به تدریج زیاد کنید و 5-4 دقیقه هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط و کرم مانند شوند.
  2. پوره کدو حلوایی، خامه ترش و عصاره وانیل را به مواد فوق اضافه نموده و با سرعت متوسط رو به پایین آغاز به هم زدن مواد کنید تا کاملا مخلوط و نرم شوند.
  3. تخم مرغ ها و زرده های تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه نموده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. پس از اضافه کردن تخم مرغ ها، مواد را زیاد هم نزنید تا مانند کیک پف نکند. هم زدن را تا حدی ادامه دهید که مواد فقط با هم مخلوط شوند.
  4. قالبی که در آن بیس چیز کیک را درست کردید در یک ظرف یا سینی دیواره بلند که عرض و ارتفاع آن حداقل 2 سانتی متر بیشتر از قالب باشد، قرار دهید. مایه فیلینگ را روی بیسکوییت خنک شده بریزید و آن را به صورت یکنواخت در قالب پهن کنید.
  5. در ظرفی که قالب را در آن قرار داده اید، به دقت چند فنجان آب هم دمای محیط بریزید به گونه ای که آب، نیمی از ارتفاع قالب را بپوشاند (حمام آب). سپس ظرف را به دقت در فر قرار داده و درب فر را ببندید.
  6. حدود 80-65 دقیقه صبر کنید تا اطراف چیز کیک پخته گردد، ولی وسط آن به گونه ای باشد که وقتی قالب را کمی تکان می دهید مانند ژله تکان بخورد.
  7. فر را خاموش نموده و اجازه دهید چیز کیک یک ساعت در فر بماند.
  8. چیز کیک را از فر خارج نموده و روی توری سیمی قرار دهید. فویل اطراف قالب را جدا کنید و اجازه دهید چیز کیک یک ساعت خنک گردد، ولی رینگ اطراف قالب را جدا نکنید.
  9. روی قالب را با پلاستیک فریزیر بپوشانید و حداقل 24 ساعت تا 3 روز در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک گردد.
  10. رینگ دور قالب را جدا نموده و چیز کیک را به ظرف سرو منتقل کنید.
  11. چیز کیک کدو حلوایی را با یک چاقوی تیز برش زده و میل کنید.

نکات مهم

  • بهتر است چیز کیک کدو حلوایی به صورت تازه خورده نگردد و حداقل دو روز پس از درست کردن، مصرف کنید که طعم و مزه بهتری داشته باشد.
  • اگر تمایلی به استفاده از پنیر خامه ای ندارید می توانید از پنیر ماسکارپونه یا لبنه بهره ببرید.
  • در تهیه این چیز کیک می توانید از هر نوع بیسکوییتی که دوست دارید بهره ببرید.
  • اگر چیز کیک بیش از حد بپزد، روی آن پس از سرد شدت ترک می خورد؛ بنابراین وقتی اطراف چیز کیک پخته شده، ولی وسط آن کاملا نپخته و با تکان دادن قالب مانند ژله تکان می خورد، باید فر را خاموش کنید. پس از خاموش کردن فر، وسط چیز کیک نیز به دلیل حرارت موجود در فر، پخته خواهد شد.
  • برای حفظ بافت خامه ای چیز کیک، از زیاد هم زدن تخم مرغ بپرهیزید و تخم مرغ را فقط در حدی هم بزنید که با مواد، کاملا مخلوط و یکدست گردد.

کدو حلوایی دارای بافت نرم و لطیف و طعم شیرینی بوده که هر 100 گرم آن تنها حاوی 20 کالری است. خواص کدو حلوایی بر کسی پوشیده نیست و این ماده غذایی کم کالری سرشار از ریزمغذی های موثر برای سلامتی بدن است. طعم کدو حلوایی مورد استفاده در چیز کیک کدو حلوایی، احساس نمی گردد، ولی رنگ نارنجی زیبایی به کیک می دهد؛ بنابراین اگر طعم کدو حلوایی در غذا هایی مانند سوپ کدو حلوایی یا خورش کدو حلوایی برای شما خوشایند نیست، می توانید از این گیاه پرخاصیت در شیرینی خوشمزه ای همچون چیز کیک بهره ببرید و از خواص آن بهره مند شوید. همچنین می توانید طرز تهیه چیز کیک موزی به 2 روش را نیز در سایت خبرنگاران بخوانید.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: setare.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 131817

به "طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید