چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: به دنبال یک سرگرمی جدید و خلاقانه هستید؟ شاید بخواهید نقاشی روی شیشه را امتحان کنید. با نقاشی روی شیشه می توانید یک اثر هنری زیبا خلق کنید. این سرگرمی برای همه سنین مناسب است و می تواند ساده یا پیچیده باشد.

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

روشی که در این مطلب می بینید، با احتساب زمان خشک شدن، یک فرآیند دو روزه است. بستگی به طرحتان از 10 دقیقه تا 5 ساعت طول می کشد. البته در این مطلب فقط به معرفی و آشنایی شما با این هنر اکتفا می کنیم.

گام اول: مواد لازم

برای انجام هر کاری به یک سری مواد اولیه احتیاج دارید. برای نقاشی روی شیشه هم باید این موارد را خریداری کنید:

  • رنگ ویترای به رنگ های مختلف
  • خمیر دور گیر به رنگ مشکی و طلایی
  • شیشه (می توانید از هر نوع وسیله شیشه ای بهره ببرید)
  • خلال دندان یا قلم مو

اختیاری

:
  • چسب شیشه
  • نگهدارنده چسبونک شیشه
  • سلفون

گام دوم: طرحتان را انتخاب کنید

انتخاب طرح مناسب بخش مهمی از کار هنر است و محصول نهایی شما را تعریف می نماید. اگر هنری هستید می توانید خودتان طرح را بکشید یا اگر به مهارت نقاشی خودتان اعتماد ندارید، می توانید از کتاب ها یا طرح های اینترنتی بهره ببرید.

گ

ام سوم: انتخاب شیشه

گزینه های زیادی دارید که می توانید به عنوان شیشه بهره ببرید. می توانید از یک تکه شیشه تخت بهره ببرید یا بطری آب یا هر ظرف شیشه ای دیگر. همچنین می توانید از شیشه ها با رنگ ها و بافت های مختلف بهره ببرید. در اینجا ما روی چند تکه سلفون نقاشی نموده و سپس آن ها را در کنار هم روی پنجره می چسبانیم.

گام چهارم: طرح خود را بکشید

این مرحله به دقت زیادی احتیاج دارد. ابتدا طرح خود را زیر شیشه بچسبانید. یا اگر در طراحی مهارت دارید دست آزاد بکشید. سپس خمیر دورگیر را باز کنید و آن را کمی فشار دهید تا مطمئن شوید روان بیرون می آید. با خمیر دور گیر روی خطوط طرحتان بکشید. سپس شیشه را به مدت حداقل 12 ساعت جای مطمئنی قرار دهید تا خشک گردد.

توجه

: اگر خمیر خشک نشده باشد به راحتی می توانید آن را با دستمال پاک کنید.

گام پنجم: رنگ هایتان را انتخاب کنید

این مرحله مهمی است، چون ترکیب رنگ نهایی کارتان را معین می نماید. رنگ های ویترای تنوع زیادی دارند. همچنین مطمئن شوید که رنگ ها به شکلی که می خواهید روی شیشه ایجاد می شوند چون رنگ روی بطری با شیشه متفاوت است. می توانید از هر رنگ یک نقطه کوچک روی شیشه قرار دهید تا خشک گردد و از آن به عنوان مرجع رنگ بهره ببرید.

گام ششم: رنگ آمیزی

این جذاب ترین مرحله است. می توانید واقعا از خلاقیتتان بهره ببرید. باید از رنگ ها و خلال دندان (یا قلم مو) بهره ببرید.

طرح خشک شده را بردارید. مانند کتاب رنگ آمیزی رنگ ها را روی نقاط مناسب داخل خطوطی که قبلا کشیدید فشار دهید. آن را با استفاده از خلال دندان یا قلم مو پخش کنید. ممکن است حباب های کوچکی ایجاد گردد که با استفاده از تهِ خشک خلال دندان می توانید آن ها را بترکانید. وقتی رنگ آمیزی تمام شد بگذارید 12 ساعت خشک گردد.

توجه

: همه قسمت ها را کاملا پر کنید؛ حتی اگر ضروری است از رنگ بی رنگ بهره ببرید تا همه چیز هم سطح باشد. حتی می توانید از ترکیب رنگ های مختلف بهره ببرید.

گام هفتم: کارهایتان را ترکیب کنید (اختیاری)

این مرحله بسته به کاری که انتخاب کردید اختیاری است. توجه داشته باشد که فقط وقتی می توانید این مرحله را انجام دهید که روی سلفون کار نموده باشید، چون باید نقاشی ها را از روی سلفون بکَنید.

ابتدا تصاویری که کشیدید را از روی سلفون بکنید. آن ها را روی یک قطعه شیشه یا سلفون بچینید. از خمیر دورگیر برای اتصال آن ها با یکدیگر بهره ببرید. اگر می خواهید می توانید داخل خطوط جدید را هم بعد از خشک شدن رنگ آمیزی کنید.

گام هشتم: چسباندن کارتان

اگر روی سلفون نقاشی کردید راه های مختلفی برای آویزان کردن آن دارید. می توانید با استفاده از چسب شیشه آن را روی شیشه بچسبانید و سپس بااستفاده از نگهدارنده های چسبونکی آن را آویزان کنید. همچنین می توانید آن را مستقیم روی پنجره بچسبانید. برای این کار ابتدا پنجره را تمیز کنید. سپس نقاشی را از روی سلفون جدا کنید. یک لایه نازک چسب شیشه پشت نقاشی بزنید. آن را روی پنجره فشار دهید و صبر کنید تا خشک گردد.

گام نهم: از کارتان تعریف کنید

حالا که کارتان تمام شده کمی عقب بروید و از کارتان تعریف کنید. همان طور که دیدید نقاشی روی شیشه یک هنر ساده و زیباست. مراحل اصلی طراحی و رنگ آمیزی است و به کمی صبر احتیاج دارید تا به نتایج عالی برسید. این یک روش فوق العاده برای نمایش خلاقیت و ایجحاد یک دکوراسیون عالی در خانه است.

امیدواریم با نقاشی روی شیشه آشنا شده باشید. هنر هیچ مرزی ندارد و قطعا با خلاقیت می توانید به آثار بسیار زیباتری دست پیدا کنید. در مطالب بعد شما را با تکنیک ها و نمونه های بیشتری از این هنر آشنا خواهیم کرد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28599

به "چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید