چرا برای یادگیری زبان انگلیسی زمان نمی گذاریم؟
به گزارش مجله سرگرمی، اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که برای یادگیری زبان نو زمان صرف نمی کنید مطمئن باشید تنها نیستید! افراد بسیاری هستند که یادگیری زبان نو برای آن همچون کوه بزرگی است که فتح آن غیر ممکن به نظر می رسد. ولی حالا چرا یادگیری زبان نو تا این حد برای افراد سخت هست؟ اصلی ترین علت این است که هنگامی که افراد یادگیری زبان را شروع می نمایند دو عامل زمان و مغز آن ها درگیر می گردد. در فرآیند یادگیری زبان مغز باید ساختارهای ادراکی نو را ایجاد کند و این برای کسانی که کمی مسن تر هستند سخت است.

تعیین نبودن اهداف یادگیری
یکی از اصلی ترین دلایل پیروزیت در فعالیت های کسب و کار و آموزش تعیین کردن اهداف بلندمدت و کوتاه مدت است از آنجایی که بسیاری از زبان آموزان برای خود اهدافی را تعیین نمی نمایند در میانه راه یا حتی اوایل یادگیری زبان تازه را کنار می گذارند همین امر سبب شده است در باور عمومی یادگیری زبان تازه به اسم یکی از سختترین فعالیت ها تلقی گردد. زبان آموزان باید قبل از شروع فرایند یادگیری زبان برای خود اهداف بلند، کوتاه و میان مدت تعیین نموده و بر اساس آن فرایند یادگیری زبان خود را پیگیری نمایند. از آنجایی که امروزه زبان انگلیسی به محبوب ترین زبان جهان تبدیل شده است آکادمی ها باید در شروع یادگیری برنامه ریزی زبان آموزان را تعیین نموده و برای آن ها اهداف قابل لمسی را برنامه ریزی نمایند.
مفرح نبودن تدریس اساتید
از آنجایی که یادگیری زبان علی الخصوص بخش های گرامری بسیار انتزاعی و خشک هستند وظیفه اساتید زبان است که یادگیری زبان انگلیس را با لحن، بیان و نحوه تدریس خود مفرح و شاد نمایند. اساتیدی که در حین تدریس زبان انرژی مثبتی ندارند و موارد آموزشی را به خوبی با زبان آموزان انتقال نمی دهند یکی از عواملی است سبب می گردد زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی فاصله گرفته و یادگیری این زبان را پیش از پیش سخت تلقی نمایند.
استفاده از روینمودها و متود اشتباه به وسیله اساتید
یکی از جملاتی که همواره در حین تحصیل از خانواده می شنویم این است اگر خودتون بخواهید و بخونید یاد می گیرید استاد بهانه است این امر شاید برای درس هایی مانند تاریخ و جغرافی درست باشد ولی هنگامی که صحبت از زبان انگلیسی به میان می آید استاد نقض اساسی بازی می نماید. یادگیری زبان انگلیسی به اساتیدی بستگی دارد که کوشش می نمایند زبان را به ما آموزش دهند. اینکه استاد از چه روش مفاهیم گرامری و ساختارهای زبانی را به زبان آموزان آموزش دهند و یا برای آموزش لیسنینگ از کدام کتاب ها استفاده نمایند در یادگیری زبان دوم نقش بسیار اساسی بازی می نماید. یکی از دلایلی که بسیاری از فارغ التحصیلان داتشگاهی با وجود گذراندن کلاس های بسیار هنوز هم قادر نیستند به زبان انگلیسی صحبت نمایند همین امر است. ما در مدارس و آکادمی به روش صحیح زبان انگلیسی را آموزش ندیده ایم.
عدم ایجاد انگیزه به وسیله اساتید
یکی از عواملی که سبب می گردد زبان آموزان به سمت یادگیری زبان تازه بروند انگیزه های درونی و محرک هایی است که زبان آموزان در خود مشاهده می نمایند یکی از وظایف اصلی مدرسین زبان انگلیسی بالا بردن این محرک های درونی است ، اگر یک مدرس فقط بر روی نکات منفی زبان آموزان تکیه کند نه تنها سبب می گردد آن ها از یادگیری منصرف شوند بلکه فرایندهای یادگیری در آینده را هم مختل می نمایند. از این رو اساتید باید تمرکز ویژه ای بر روی احساسات درونی زبان آموزان داشته باشند.
ترس زبان آموزان
یکی از موانع یادگیری زبان انگلیسی ترس از صحبت کردن است از آنجایی که پافشاری بر روی ضعف های زبان آموزان سبب می گردد این ترس در زبان آموزان بیشتر شده و در نتیجه فرایند یادگیری زبان در آنها مختل گردد. همانطور که پیش از این گفته شد انگیزه از عوامل تاثیرگذار بر روی یادگیری زبان است دقیقا ترس برعکس انگیزه عمل می نماید. بسیاری از زبان آموزان بعد از سپری کردن دوران مدرسه و دانشگاه به علت ترس از قبول نشدن زبان انگلیسی ترس ذاتی ای نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در خود دارند یکی از وظایف اساتید زبان رفع کردن این ترس ذاتی است.
بکار نبردن از ابزار درست برای تدریس
یادگیری زبان انگلیسی تنها با کتاب میسر نیست، زبان انگلیسی باید همراه با موارد یاری آموزشی باشد ابزاری مانند سریال، مجلات و داستان های کوتاه که امروزه به لطف توسعه اینترنت پیش از پیش در اختیار اساتید قرار گرفته است. دیگر اتکا به کتاب های آموزشی و بکار نبردن ابزار یاری آموزشی جوابگوی احتیاج زبان آموزان نیست اساتید باید روش های نوین را در آموزش خود دخیل نمایند.
آکادمی انگلیش کلینیک، پاسخی به مسائل تدریس زبان انگلیسی
حالا که شما را با دلایل اصلی عدم پیروزیت زبان آموزان در یادگیری زبان دوم آشنا کردیم قصد داریم شما را با یکی از پیروز ترین و قدیمی ترین آکادمی های زبان انگلیسی را که سال هاست کلاس زبان انگلیسی آنلاین برگزار می نماید، آشنا کنیم. انگلیش کلینیک که در سال 1394 تاسیس شده و تا به امروز نزدیک به 30 هزار زبان آموز حضور در دوره های آنلاین این آکادمی را تجربه نموده اند. موسس آکادمی آقای دکتر حامد رفیعی با تمرکز بر هر چهار مهارت اصلی به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری آموزش هایی مدون و تقسیم بندی شده ای را به زبان آموزان ارائه داده و با تمرکز بر موانع اصلی آموزش زبان انگلیسی میخواهد ابزارهای متعدد را در تدریس بکار ببرد. استفاده از فایل های صوتی، تصویری و نوشتاری در کنار پست ها و کتاب های آموزشی یکی از دلایلی است که به شما یاری می نماید دیگر نگرانی بابت یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشید. اگر قصد دارید با دوره های آشنا شوید که یادگیری زبان انگلیسی را با آخرین نسخه کتاب ها و مجلات همراه می نماید کافی است یک مرتبه به وب سایت کلینیک زبان رفیعی سری بزنید.
منبع: تجارت نیوزteroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی
huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم
studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی