چرا باید کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟
به گزارش مجله سرگرمی، امروزه به واسطه تغییرات گسترده حاصل از چیرگی اینترنت بر تمامی جوانب زندگی افراد و همچنین مناسبات تجاری، الگوهای مصرفی نیز تغییر نموده اند و به سمت هر چه بیشتر آنلاین شدن رفته اند. همچنین یکی از عواملی که بیش از پیش بر احتیاج مصرف کننده ها به خرید آنلاین افزوده است، شرایط حاصل از بیماری کرونا است. قرنطینه، محدودیت های رفت و آمد و کم شدن روابط فردی باعث شده است تا همه کسب و کارها به فکر ارائه خدمات خود به صورت آنلاین باشند تا در شرایط سخت و اضطراری مالی این روزها، بتوانند دوام بیاورند و تجارت خود را زنده نگه دارند. بر کسی پوشیده نیست که امروزه عدم حضور در فضای آنلاین می تواند جامعه مخاطب کسب و کارها را به طور شگفت انگیزی کوچک کند و امکان رشد و توسعه را از آن ها بگیرد و یا حتی باعث ضرردهی و تعطیلی کسب و کار شما بشود.

برای کسب و کارهای B2C که مشتریان آن ها مصرف نمایندگان نهایی هستند و ارزش هر تراکنش مبلغ بالایی نیست، هدف تعیین است. ایجاد یک راه ارتباطی آنلاین برای فروش اجناس مانند ایجاد یک وب سایت یا یک اکانت در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام تا حد خوبی می تواند به این کسب و کارها یاری کند. اما برای کسب و کارهای B2B که مشتریان آن ها کسب و کارهای دیگر هستند اوضاع کمی متفاوت است.
برای یک کسب و کار B2B، حضور در عرصه اینترنت و ارائه محصولات و خدمات به صورت آنلاین همیشه با ترس هایی از قبیل هزینه زیاد استخدام نیروهای جدید و ماهر برای گرداندن وب سایت و شبکه های اجتماعی و همینطور هزینه های مربوط به سرورها، تبلیغات آنلاین، تجهیزات سخت افزاری و غیره روبرو بوده است. در چنین شرایطی وجود بستری که بتواند بین مشتری و تامین نماینده B2B قرار بگیرد و مسئولیت قسمت های فنی، تبلیغات و نیروی ماهر را عهده دار گردد تا صاحبان کسب و کار با خیالی راحت و با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر از حالت اول بتوانند محصولات و خدمات خود را در فضای آنلاین به فروش بگذارند و وارد بازارهای جدیدتر و عظیم تر شوند همیشه احساس می گردد.
از مزایای استفاده از چنین پلتفرمی برای کسب و کارهای B2B می تواند گسترش دسترسی به بازارهای جدید، امکان استفاده از خدمات اطلاع رسانی و تبلیغات برای توسعه در بستر دیجیتال، اختصاص دادن یک مینی سایت برای کسب و کار، برگزاری حراجی آنلاین، دریافت آمار و گزارش از محصولات پرفروش و… و ارائه مشاوره برای فراوری محتوای متنی (مقاله، بلاگ، متون شبکه های اجتماعی و…) و بصری (تصویر، ویدیو، انیمیشن و…) باشد.
چنین پلتفرمی باید برای مشتریان و خریداران هم امکاناتی چون استفاده از اعتبار بانکی برای پرداخت هزینه سفارشات به وسیله ارائه معرفی نامه معتبر به بانک های طرف قرارداد، امکان مقایسه قیمت ها، خرید به صورت انبوه و همچنین امکاناتی در جهت جلب اعتماد مشتریان مثل تایید هویت کسب و کار فروشنده و امکان شرکت در حراجی کسب و کارهای مختلف را ارائه دهد.
چگونه کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟
یکی از پیشروترین پلتفرم هایی که چنین خدماتی را با کیفیت و توانایی پشتیبانی بالا در ایران ارائه می دهد، پلتفرم هزاران است. گروه هزاران کوشش نموده است تا با ارائه یک پلتفرم تجارت آنلاین B2B، بستری ساده را با کمترین هزینه برای کسب و کارهای فعال در صنایع مختلف فراهم سازد تا ضمن ایجاد امکان معرفی و حضورشان در کنار سایر رقبای صنعت مرتبط با خود، از ابزارهای مختلفی که در این پلتفرم در اختیارشان قرار می گیرد استفاده نمایند تا برند خود را تبدیل به نامی آشنا نمایند و بیزینس خود را توسعه بخشند.
شما می توانید همین الان، با ثبت بیزینس خود در پلتفرم هزاران، کسب و کار خود را آنلاین کنید و به دنیای جدیدی از مشتریان و تامین نمایندگان ورود کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در وب سایت هزاران، اینجا کلیک کنید.
منبع: تجارت نیوزdorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری