چالش کمبود منابع مالی سد راه توسعه شرکت دانش بنیان شده است ، اول نیازسنجی بازار و بعد راه اندازی کسب وکار

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کمبود منابع مالی برای تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم فرایند توسعه کسب وکار ما را کند کرده است.

چالش کمبود منابع مالی سد راه توسعه شرکت دانش بنیان شده است ، اول نیازسنجی بازار و بعد راه اندازی کسب وکار

محسن عرب سرخی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آدان در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران گفت: این شرکت از سال 93 تاسیس شده و در حوزه پردازش متن فعالیت می کند. پیش از تاسیس شرکت چند دانشجو و پژوهشگر در دانشگاه تهران بودیم که روی حوزه پردازش متن و زبان های طبیعی (Natural language processing) کار می کردیم و بعد از چند سال فعالیت پژوهشی متوجه شدیم که محصولات مان قابلیت عرضه به بازار و راه اندازی کسب وکار را دارد. این شد که شرکت آدان را دایر کردیم.

وی در مورد محصولات این شرکت گفت: آدان دو محصول دارد؛ یکی از آن ها فرازین، مترجم هوشمند مبتنی بر شبکه عصبی است که در وب سایت www.faraazin.ir قابل دسترس است. این سرویس هم اکنون از انگلیسی به فارسی و برعکس ترجمه می کند و از ویژگی های آن سرعت بسیار بالا و کیفیت مناسب است؛ به طوری که ترجمه یک مقاله را در چند ثانیه و ترجمه کتاب را در چند دقیقه انجام می دهد.

عرب سرخی ادامه داد: این سرویس یک رقیب جدی برای مترجم گوگل محسوب می شود و مقایسه های انجام شده بین نتایج مترجم فرازین و مترجم گوگل نشان می دهد که فرازین در زمینه فارسی به انگلیسی با اختلاف معناداری نسبت به گوگل بهتر است در عین حال که در ترجمه انگلیسی به فارسی نیز اندکی بهبود را نشان می دهد. به غیر از این، نسبت به مترجم گوگل مزیت هایی نیز دارد که از جمله آن ها می توان به ترجمه متن به صورت فایل با فرمت های مختلف (مانند Word, Power Point, PDF, Image و زیرنویس فیلم) و با حفظ ساختار و چینش آن اشاره کرد.

وی در مورد محصول دیگر این شرکت با نام ویراستار گفت: این محصول می تواند خطایابی املایی، خطایابی معنایی، اصلاح رسم الخط و استانداردسازی متن را در قالب سایت ویراستار و پلاگین ورد را انجام دهد. ویراستار یک افزونه به ورد اضافه می کند تا متن را از نظر نگارشی و املایی به صورت اتوماتیک ویرایش و استانداردسازی کند. دانشجویان می توانند برای ویرایش انتها نامه و مقالات از آن استفاده کنند. هم اکنون چندین خبرگزاری نیز از این سرویس برای ویرایش خبر های خود استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آدان در مورد چشم انداز و اهداف شرکتش توضیح داد: قصد داریم نیاز ترجمه در ایران را در کوتاه مدت برطرف کنیم. از همین رو بخش جدیدی را به عنوان ترجمه ترکیبی ماشینی-انسانی با هدف ویرایش ترجمه های فرازین اضافه کردیم تا جوابگوی کاربرانی که نیاز به ترجمه دقیق تری دارند نیز باشیم. این ایده که برای اولین بار در کشور پیاده سازی و اجرا شده باعث می شود ترجمه-ای بسیار سریع و با حداقل هزینه و در عین حال دقیق تر از ترجمه صرفا ماشینی ارائه شود. به غیر از این، قصد داریم در آینده علاوه بر انگلیسی، زبان های دیگر را نیز به این سرویس اضافه کنیم.

وی در مورد چالش ها و مسائل شرکتش گفت: تمرکز اصلی ما چالش تبلیغات و معرفی محصول به بازار است. در حال حاضر از نظر فنی و علمی مسئله ای نداریم و مشکل مان کمبود منابع مالی است، زیرا برای توسعه سرویس مان نیاز به خرید و تامین دیتا (جهت آموزش فرازین) داریم که این دیتا ها را باید خریداری کنیم.

عرب سرخی در مورد حامیان شرکت آدان نیز گفت: به غیر از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات مخابرات تا به امروز حامی ما بوده و سرور هایی را در اختیار ما قرار داده است.

وی در توصیه به کسب وکار های جدید گفت: کسانی که می خواهند کسب وکاری راه بیندازند، باید اول نیاز بازار را بسنجند و بعد سراغ بحث فنی و راه اندازی شرکت بروند. در کشور ما برعکس است، اول محصول را تولید می کنیم و بعد دنبال کاربر و مشتری آن می گردیم. در صورتی که بهترین راه این است که نیاز بازار را بشناسیم تا محصول مورد نیاز را عرضه کنیم تا در عرضه و فروش به مسئله ای برنخوریم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119331

به "چالش کمبود منابع مالی سد راه توسعه شرکت دانش بنیان شده است ، اول نیازسنجی بازار و بعد راه اندازی کسب وکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش کمبود منابع مالی سد راه توسعه شرکت دانش بنیان شده است ، اول نیازسنجی بازار و بعد راه اندازی کسب وکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید