پیگیری ثبت ملی روز امامزاده شاهزاده حسین اصغر(ع) نیشابور

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از پیگیری ثبت ملی روز امامزاده شاهزاده حسین اصغر این شهرستان اطلاع داد.

پیگیری ثبت ملی روز امامزاده شاهزاده حسین اصغر(ع) نیشابور

مهدی کوثری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در نیشابور گفت: امامزاده حسین اصغر(ع) از فرزندان حضرت امام زین العابدین(ع) است. حرم وی بر فراز ارتفاعات سنگی قرار گرفته است که با راه ارتباطی سخت اما با چشم انداز زیباى طبیعت در اطراف خود، میعادگاه مسافران و زائران دلباخته فراوانی است که از شهرستان های مختلف خراسان و ایران به این مکان مشرف می شوند.

وی اعلام کرد: بقعه امامزاده حسین اصغر(ع) در ضلع جنوبی برزنون، شمال غربی نیشابور و در خط الراس رشته کوه اردلان و بر فراز ارتفاعات سنگی اردلان و جازندر و بین روستای گرماب شاهزاده شهرستان فیروزه و روستای برزنون از بخش سرولایت شهرستان نیشابور قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور عنوان نمود: از نظر آب و هوایی نیز حداقل دمای این منطقه نسبت به دمای شهر نیشابور در تابستان ده درجه کمتر بوده و دارای محیطی مناسب از منظر زیارتی و سیاحتی است.

کوثری اظهار کرد: جاده آسفالته از نیشابور و با عبور از شهرستان فیروزه، سه راهی قوچان در شهر فیروزه، روستای کلاته محمدجان و روستای برزنون به نزدیکی امامزاده و پای کوهی که امامزاده بر آن قرار گرفته می رسد.

وی اعلام کرد: راستا جاده آسفالته از نیشابور تا امامزاده حدود 85 کیلومتر است. نزدیک ترین روستا به امامزاده، روستای گرماب امامزاده(شاهزاده) است که در دامنه های جنوبی ارتفاعات امامزاده قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور عنوان نمود: در اطراف بقعه و در جهت شمال و شرق آن واحدهایی برای اقامت کوتاه مدت زوار و نیز چند واحد تجاری و فروشگاهی ساخته شده است.

کوثری عنوان نمود: کشتارگاه و آشپزخانه و واحد کرایه ظروف و واحد سیار پاسگاه نیروی انتظامی از دیگر اماکن موجود در امامزاده است.

وی اعلام کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، با توجه به شواهد موجود و فرم معماری، قدمت بقعه را مربوط به قرن هفتم هجری می دانند. این امامزاده فرزند امام چهارم حضرت زین العابدین(ع) است که موقعیت مکانی زیارتگاه این امامزاده موجب جذب بسیاری از مردم به این منطقه شده است.

کوثری توضیح داد: البته از قدیم الایام شخصیت مدفون در این بقعه به عنوان حسین الاصغر، فرزند بلافصل امام زین العابدین(ع) خوانده می شده است اما به نظر می رسد شخصیت مدفون در این بقعه همین ابو عبدالله حسین است که در کنیه و نام و نام پدر با حسین اصغر تشابه اسمی داشته و همچون او به زهد و تقوی و نیز نقل حدیث شهرت داشته است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70877

به "پیگیری ثبت ملی روز امامزاده شاهزاده حسین اصغر(ع) نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ثبت ملی روز امامزاده شاهزاده حسین اصغر(ع) نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید