پروژه آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ااستاندار فارس با یادآوری اینکه در پنج ماه گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز از 15 درصد به بیش از 70 درصد رسیده است، گفت: این پروژه باید به عنوان یک اولویت با شتاب بیشتری دنبال گردد.

پروژه آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل می گردد

به گزارش خبرنگاران ، اسماعیل تبادار عصر دوشنبه 29 مرداد در جریان بازدید از تصفیه خانه و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز به اهمیت این پروژه اشاره نمود و اضافه نمود: خط دوم آبرسانی شهر شیراز پروژه ای اثر گذار و حیاتی برای این کلانشهر است .

وی با اشاره به بازدید خود از همه بخش های خط دوم آبرسانی به شیراز از جمله تصفیه خانه، پمپاژ، تونل و خط انتقال، روند پیشرفت پروژه را مناسب دانست و بیان نمود: بهره برداری از فاز اول پروژه که قرار بود در هفته دولت انجام گردد به علت ایجاد بعضی مشکلات با چند ماه تاخیر رو به رو گردیده است.

تبادار با بیان اینکه در حال حاضر تنها 20 درصد آب کلانشهر شیراز از سد درودزن و مابقی از طریق 195 حلقه چاه موجود در شهر تامین می گردد، گفت:این میزان تامین آب از درودزن با بهره برداری از خط دوم آبرسانی به 70 درصد افزایش می یابد که در کیفیت و فراوانی آب موثر خواهد بود .

وی ادامه داد: بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز مجالی برای پلمپ چاه ها و جلوگیری از برداشت آب های زیر زمینی نیز فراهم خواهد نمود .

استاندار فارس گفت: از 77 کیلومتر خط انتقال آب بیش از 55 کیلومتر انجام و تجهیزات مورد احتیاج برای بخش های باقی مانده نیز کیلومتر تامین یا سفارش داده گردیده است .

تبادار اضافه نمود: پروژه خط دوم آبرسانی از درود زن به شیراز به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان احتیاج داشته که سرمایه گذار پروژه بخشی از آن را به روش BOT تامین نموده است.

وی رساندن آب به مردم را از مهمترین اولویت های مدیریت ارشد استان دانست و با بیان اینکه دفع الوقت در تامین این احتیاج ضروری مشکلات متعددی در پی خواهد داشت، گفت: امیدواریم در چند ماه آینده فاز اول پروژه خط دوم آبرسانی شهر شیراز به بهره برداری برسد و ضمن تامین کمبودهای موجود در شهر آب شرب با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهد .

نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه نمود: تامین آب با فراوانی و کیفیت بیشتر به معنای نادیده دریافت صرفه جویی نیست و با توجه به بحران آب باید فرهنگ ارزشمند صرفه جویی را در همه بخش های آب شرب، کشاورزی و صنعتی با جدیت تقویت کنیم و بدانیم امروز فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب یک ضرورت است.

طرح خط دوم آبرسانی به شهر شیراز به منظور تامین آب آشامیدنی این کلانشهر تا افق 1405 از سد درودزن به میزان سه متر مکعب بر ثانیه و مقدار متوسط 60 میلیون متر مکعب از مرداد ماه 90 طی قراردادی بین شرکت سهامی آب منطقه ای فارس و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) شروع گردیده است.

طرح تصفیه خانه این خط انتقال آب نیز هم اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1247

به "پروژه آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید