پرونده فروش های ویژه؛ حراج سال نوی چینی

در ادامه پرونده فروش های ویژه، امروز به یکی دیگر از مهم ترین رویدادهای سالانه دنیا نگاهی می اندازیم. یکی از جشنواره هایی که تاثیر زیادی در رونق بازارهای یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا دارد، سال نوی چینی (Chinese New Year) است. تقویم چینی ترکیبی از گاهشماری شمسی و قمری است. به همین دلیل مراسم سال نوی چینی در تقویم های شمسی تاریخ ثابتی ندارد و در فاصله 21 ژانویه تا 18 فوریه برگزار می گردد. سال نوی چینی با آشکار شدن ماه شروع می گردد و به همین دلیل به آن سال نوی قمری هم می گویند. مراسم سال نوی چینی که از آن با نام فستیوال بهار هم یاد می گردد پانزده روز به طول می انجامد و با جشن فانوس به انتها می رسد.

پرونده فروش های ویژه؛ حراج سال نوی چینی

با نزدیک شدن به عید سال نو در چین بسیاری از کسب وکارها در این کشور و خارج از آن برای عرضه محصولات جذاب خود آماده می شوند. در سال های اخیر، بخش مهمی از فروش به صورت آنلاین انجام می گردد. دلیل اصلی این مساله، تعطیلی بسیاری از فروشگاه های فیزیکی طی روزهای عید است.

نکته مهم این رویداد این است که محدود به بازارهای چین نیست. دو دلیل عمده برای این مساله وجود دارد. اول این که چینی های زیادی در کشورهای مختلف دنیا حضور دارند که این عید را به رسم سنت جشن می گیرند. دوم این که تخفیف های مرتبط با این رویداد غیرچینی ها را هم به خرید لوازم خانه یا سایر وسایل مورد نیازشان ترغیب می نماید. از همه مهم تر این است که سال نو برای بسیاری از افراد به معنی خرید چیزهای جدید و نوست. همین مساله منجر به ترغیب بیشتر خریداران و مشتریان می گردد.

با تور چین آوای بورالان همراه اشید

در بازه ای که فستیوال بهار در جریان است در شهرهای بزرگی مثل لندن، نیویورک و پاریس خرید از فروشگاه های آفلاین و آنلاین افزایش پیدا می نماید. برای مثال تخمین زده شده که در سال 2015 به واسطه همین رویداد، بازارها حدود 111 میلیارد دلار در سراسر دنیا افزایش فروش داشته اند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: بروزرسانی: 10 فروردین 1398 شناسه مطلب: 6200

به "پرونده فروش های ویژه؛ حراج سال نوی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده فروش های ویژه؛ حراج سال نوی چینی"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید