پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگران شاغل در کارگاه هایی که بر اثر سیلاب های اخیر، کار خود را از دست داده اند، در صورت داشتن شرایط قانونی، از این سازمان بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد .

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، عباس نورمحمدی افزود: در سیل های اخیر، کارگاه های پزورش ماهی به دلیل قرار داشتن در معرض سیلاب، بیشترین خسارت را متحمل شدند .

وی اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی در ایجاد کارگاه ها و محیط کار، به منظور کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید، مساعدت های لازم را به کارگاه های آسیب دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در کارگاه ها به عمل می آورد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان از نخستین روزهای وقوع سیلاب در استان، به کارگاه های خسارت دیده اعزام شدند و اقدامات اولیه به منظور تشکیل پرونده و بررسی امکان کمک به کارگاه های خسارت دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در آنها اجرا شده است .

نورمحمدی شرح داد: کارگرانی که کارگاه آنها بر اثر وقوع سیل تعطیل شده و کار خود را از دست داده باشند، به استاد قانون بیمه بیکاری مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود .

وی ادامه داد: بر اساس بررسی ها و گزارش های اولیه ، حدود 150کارگاه پرورش ماهی در استان دچار خسارت و یا تعطیل شده و 300کارگر شاغل در آنها نیز کار خود را از دست داده اند . بنابراین شعب تامین اجتماعی با در نظر دریافت لیست حق بیمه دی یا بهمن سال 97 و یا گزارش بازرسی کارگاه، مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط را بر اساس ضوابط مقرر در قانون بیمه بیکاری برقرار خواهد کرد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شعب تامین اجتماعی با همکاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنترل و نظارت لازم را در زمینه اشتغال مجدد این افراد اعمال و در صورت ازسرگیری فعالیت کارگاه و یا اشتغال کارگران یادشده در کارگاه های دیگر، مقرری بیمه بیکاری آنان قطع خواهد شد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19367

به "پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید