سرانجام نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا با محوریت بریگزیت و مهاجرت

به گزارش مجله سرگرمی، رهبران اتحادیه اروپا در جریان نشست دو روزه در شهر بروکسل درباره مذاکرات بریگزیت، نگرانی ها درباره موضوع مهاجران و مسائل امنیت داخلی این اتحادیه بحث و گفت وگو کردند.

سرانجام نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا با محوریت بریگزیت و مهاجرت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رهبران اتحادیه اروپا در جریان این نشست دو روزه عمدتا اهداف در نظر گرفته شده در نتیجه گیری های نشست قبلی مربوط به ژوئن 2018 را مورد تایید و اهتمام قرار دادند. با این حال با توجه به رو به اتمام بودن مهلت مشخص شده برای مذاکرات بریگزیت، این مسئله بر مباحث مطرح شده در این نشست سران اروپا غالب بود. در کنار آن رهبران این اتحادیه کوشش کردند تا پیشرفت ثابتی را در خصوص مسئله مهاجران محقق نموده و همچنین تدابیری را برای تقویت امنیت داخلی در اتحادیه اروپا در فضای تحت تاثیر موضوعات سایبری در نظر بگیرند.

این نشست در حالی برگزار گردید که روز چهارشنبه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فرانسه و آلمان خود را برای یک سناریوی بریگزیت بدون توافق آماده می نمایند.

میشل بارنیه مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا برای بریگزیت اعلام نموده که همچنان زمان خیلی بیشتری برای پیشرفت در خصوص شرایط جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا ضروری است و عمده اختلاف نظر مربوط به وضعیت مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند است.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا هم گفت که چندان دلیلی برای خوش بینی نمی بیند و انگلیس برای آنکه پیشرفت به دست آید باید راهکار های خلاقانه ارائه دهد.

ترزامی نخست وزیر انگلیس بیان کرد که به دنبال تمدید دوران انتقالی پیشنهاد شده برای بریگزیت است و ناظران اروپایی و انگلیسی گمانه زنی نموده اند که ممکن است مهلت مذاکرات برای بریگزیت تمدید شده و در مجموع سه سال کامل باشد، در حالی که پیشنهاد اولیه 21 ماه بود.

همچنین در این نشست رهبران اتحادیه اروپا درباره موضوع مهاجران نیز صحبت کردند. این نشست خواستار افزایش همکاری با کشورهای مبدأ و همینطور کشورهای محل عبود مهاجران که به صورت غیر قانونی به اروپا می آیند بویژه کشورهای شمال آفریقا شد.

دونالد تاسک در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از این نشست گفت: ما بر لزوم نظارت نزدیک بر وضعیت غرب دریای مدیترانه و تقویت همکاری با مراکش طبق توصیه نخست وزیر اسپانیا تاکید داریم.

این رهبران همچنین از اتریش که در حال حاضر رئیس شورای اروپا است، خواستند برای اصلاحات بیشتر در نظام پناهندگی اروپا کوشش نمایند.

همچنین در دستورکار این نشست موضوع امنیت داخلی نیز مطرح شد، در حالی که رهبران اروپا نسبت به حملات سایبری ادعایی اخیر علیه سازمان منع تسلیحات شیمیایی در هلند اظهار نگرانی کردند.

رهبران اتحادیه اروپا خواستار تقویت پتانسیل بازدارندگی، انعطاف پذیری و پاسخگویی اتحادیه اروپا علیه تهدیدهای سایبری، هیبریدی، بیولوژیکی، شیمیایی، رادیولوژیکی و هسته ای شدند.

دونالد تاسک گفت: ما از وزرای اروپا خواستیم به روی یک نظام تحریم و مجازات ویژه برای پاسخ به حملات سایبری در نظر بگیرند. این نظام باید بر مبنای محافظت از شهروندان، شرکت ها و نهادهای ما در مقابل هر نوع تهدید سایبری ارائه گردد.

همچنین رهبران اتحادیه اروپا خواستار پیگیری پیشنهادهای کمیسیونی اروپا برای مبارزه با اشاعه اطلاعات نادرست از جمله در فضای سایبری با توجه به نزدیک بودن انتخابات سال 2019 اروپا شدند.

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

russiaro.ir: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4866

به "سرانجام نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا با محوریت بریگزیت و مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا با محوریت بریگزیت و مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید