خاتمه فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فتانه ایازی مجری این پروژه با بیان اینکه توافقنامه سطح خدمات (SLA) به افزایش کیفیت سرویس های اپراتورها یاری می نماید، گفت: این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف سازی و افزایش کیفیت خدمات سرویس های ارتباطاتی ثابت و سیار تعریف شده است.

خاتمه فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه

وی گفت: در این پروژه ابتدا خدمات ارائه شده در قالب پروانه های ارتباطی ثابت و سیار، شناسایی شده و سپس با توجه به نتایج مطالعات تطبیقی، استانداردها، توصیه نامه ها و نظرات خبرگان و در نظر دریافت نحوه ارائه هر خدمت در کشور، نحوه و میزان ورود رگولاتوری در بحث توافق نامه های سطح خدمات منعقد شده با کاربران نهایی و یا بین اپراتوری کشور استخراج می­ گردد. در سرانجام نیز پیش نویس مصوبات مربوطه جهت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده خواهد شد.

ایازی هدف ورود رگولاتوری به این موضوع را شفاف­سازی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به وسیله ایجاد چارچوب های لازم برای قراردادهای بین اپراتوری و در صورت لزوم، معین سطوح مختلف کیفیت بعضی از خدمات بیان کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سفارش این پروژه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، میخواهد که چگونگی تأمین منافع و نیازهای مشتریان حقوقی و حقیقی را در قراردادهای سطح خدمات معین نموده و با تصویب ضوابط و چارچوب های مورجهانز، روند آن را بهبود بخشد.

وی گفت: با توجه به تعدد خدمات ICT که در چارچوب مجوز فعالیت اپراتورهای ثابت و سیار در کشور به آن اشاره شده است، همزمان با آنالیز رویکرد رگولاتورهای منتخب جهان و همچنین اپراتورهای برتر بین المللی در مورد توافق نامه های سطح خدمات، از نظرات اپراتورهای داخلی مرتبط با حوزه پروژه و همچنین خبرگان صنعت ICT کشور استفاده نموده ایم تا به جمع بندی نهایی در مورد میزان و نحوه ورود رگولاتور ICT کشور به مباحث مربوط به توافق نامه های سطح خدمات (SLA) با مشترکین نهایی و یا بین اپراتوری برسیم.

به گفته ایازی، در مرحله بعد با آنالیز استانداردهای مرتبط و تجربیات جهانی، معین شاخص های فنی و پشتیبانی مناسب و در صورت لزوم، معین حدود آستانه آنها جهت درج در توافق­نامه­ های سطح خدمات انجام می گردد. در توافق نامه های سطح خدمات، مباحث تعرفه و جبران خسارت نیز مطرح می گردد.

پژوهشگر گروه مدیریت یکپارچه شبکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران افزود: هم اکنون فاز آخر این پروژه در حال اجرا بوده که با توجه به موافقت سازمان رگولاتوری با الحاقیه زمانی، فعالیت­ های این پروژه تا اواخر دی­ ماه امسال از سوی پژوهشگاه ICT به خاتمه خواهد رسید و سپس پیش نویس و یا پیش نویس های تدوین شده، به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45106

به "خاتمه فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید