تاکید لاریجانی بر نقش مثبت روسیه در مبارزه با تروریسم

به گزارش مجله سرگرمی، رییس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با رئیس شورای فدراسیون روسیه بر نقش مثبت این کشور در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم تاکیدکرد.

تاکید لاریجانی بر نقش مثبت روسیه در مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگاران، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه شامگاه یکشنبه 23 آبان ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این ملاقات با اشاره به مناسبات محبت آمیز ایران و روسیه گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور در تمامی عرصه ها دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات و همکاری های فی مابین حمایت می نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علاقمندی دو کشور به تداوم روابط پایدار فی مابین گفت: در سال های اخیر بین ایران و روسیه در زمینه های سیاسی، مالی، علمی - آموزشی و پارلمانی همکاری های خوبی در جریان بوده است که این مهم، نشان از وجود منافع مشترک فراوان بین دو کشور دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: نقش روسیه در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، مثبت ارزیابی می شود و دو کشور می توانند با یاری یکدیگر، صلح و امنیت را به غرب آسیا بازگردانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از سیاست های آمریکا و متحدانش در منطقه گفت: رشد و گسترش تروریسم و دشواری مبارزه با آن تنها به خاطر حمایت بعضی کشورها از جمله آمریکا از این پدیده شوم بعنوان ابزاری برای تامین منافع خود در منطق است.

لاریجانی در خاتمه این ملاقات گفت: افزایش ارتباط میان نهادهای سیاسی، مالی و پارلمانی ایران و روسیه موجب توسعه هر چه بیشتر مناسبات محبت آمیز دو کشور می شود.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: شورای فدراسیون روسیه همیشه از توسعه مناسبات تهران - مسکو استقبال نموده است و آن را نه تنها به سود منافع دو کشور بلکه در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه قلمداد می نماید.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی آمده ایم که در مورد مسائل منطقه ای و جهانی گفت وگو کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: روابط پارلمانی یکی از مؤلفه های مهم در روابط روسیه و ایران است که می بایست از آن در جهت تعمیق و تقویت همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون بهره برد.

ماتوینکو همچنین در این ملاقات همکاری مشترک میان مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی دو کشور و توسعه صنعت گردشگری را خواهان شد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در ادامه با ابراز تأسف از سکوت غرب نسبت به کشتار مردم بی گناه یمن گفت: غرب با جنجال وسیع رسانه ای و تبلیغاتی مانع پاکسازی حلب از تروریست ها گشت در حالیکه نسبت به فجایع یمن سکوت نموده است.

وی در مورد انتخابات آمریکا گفت: امیدوارم رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت به تعهدات این کشور در عرصه بین المللی از جمله برجام پایبند باشد.

ماتوینکو در خاتمه این ملاقات گفت: مجالس دو کشور باید با شناسایی و برطرف موانع توسعه همکاری ها، راه را برای ارتقاء سطح مناسبات دو کشور هموار نمایند.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71361

به "تاکید لاریجانی بر نقش مثبت روسیه در مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لاریجانی بر نقش مثبت روسیه در مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید