خاتمه دادن به یک بحث قدیمی درباره صحنه جنجالی و احساسی تایتانیک ، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، زومیت نوشت: پس از گذشت 25 سال از اکران فیلم پرفروش تایتانیک، جیمز کامرون کارگردان این فیلم، درستی یا اشتباهات بعضی صحنه های فیلم را آنالیز کرد.

خاتمه دادن به یک بحث قدیمی درباره صحنه جنجالی و احساسی تایتانیک ، عکس

از زمان اکران فیلم پرفروش تایتانیک در دسامبر 1997، طرفداران درباره صحنه مشخصی بحث می نمایند که در آن جک، شخصیت مرد اصلی فیلم (با بازی لئوناردو دیکاپریو) تسلیم بالا رفتن از چوب شناور بر آب می گردد تا مطمئن گردد معشوقش رز (با بازی کیت وینسلت)، نجات پیدا می نماید. بسیاری از مخاطبین مدعی هستند هر دو می توانستند کنار هم روی الوار شناور قرار بگیرند و نجات پیدا نمایند.

جیمز کامرون به مناسبت 25 سالگی فیلم تایتانیک، آزمایشی علمی را برای سرانجام دادن به این بحث ترتیب دیده است. دو شخص ناشناس برای آزمایش در نقش جک و رز با سن، قد و وزن منطبق انتخاب شدند. برای نظارت بر دمای بدن، سه دماسنج به بدنشان نصب شد زیرا در صورتی که دمای بدن به زیر 35 درجه سانتی گراد می رسید، جانشان به خطر می افتاد. به این ترتیب آزمایش برای سناریوهای مختلف با بازسازی الوار شناور در مخزنی از آب سرد تکرار شد. کامرون بعلاوه سناریوی پیشنهادی برنامه افسانه زدایان را برای رسیدن به میزان های دقیق، بازسازی کرد.

پاسخ هر بار یکسان بود: تنها یک نفر از جک و رز می توانست روی الوار بماند و نجات پیدا کند نه هر دو. (سناریوی Mythbuster دارای شناوری ناکافی بود)؛ اما کامرون تأیید کرد که حداقل یک سناریو وجود دارد که شاید بتواند جک را نجات دهد. به این صورت که جک و رز هر دو بخش فوقانی بدن را خارج از آب نگه دارند. بااین حال در این سناریو هم نجات یافتن بعید است؛ زیرا با توجه به لرزش شدید هنگام بالا رفتن جک از الوار و با این فرض که رز جلیقه نجات خود را به او می داد شاید می توانست نجات پیدا کند اما متغیرهای زیادی وجود دارند.

جیمز کامرون در حال بازسازی صحنه جنجالی تایتانیک

البته قطعاً در آن موقعیت جک چیزی درباره هیپوترمی (افت دمای بدن) نمی دانست و زمان کافی برای آزمایش کردن و یافتن برترین راهکار را نداشت. کامرون بعلاوه به اولویت جک برای نجات رز اشاره می نماید و آن را متناسب با داستان می داند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164480

به "خاتمه دادن به یک بحث قدیمی درباره صحنه جنجالی و احساسی تایتانیک ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه دادن به یک بحث قدیمی درباره صحنه جنجالی و احساسی تایتانیک ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید