پاسخ در نفت 28 دلاری و لیست سیاه است!

به گزارش مجله سرگرمی، تحریم های یکجانبه و ثانویه آمریکا در پی فشار حداکثری به ایران این روزها با توجه به شیوع کرونا بیشتر جلوه گری می کند.

پاسخ در نفت 28 دلاری و لیست سیاه است!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع کرونا در ایران، وزارت خارجه کشورمان فعالیت گسترده ای در سطح دیپلماتیک، برای رفع بحران کرونا شروع کرده است. اما این گره تحریمی تنها از سوی وزارت خارجه میسر نیست مگر اینکه برخی در داخل خود تحریمی را کنار بگذارند و از تئوری توطئه علیه کشورمان دست بردارند. تا زمانی که این تئوری مبنای تصمیم گیری باشد ظاهرا رفع تحریمی در کار نیست! مگر اینکه مخالفان به وزارت خارجه اعتماد کنند و مخالفت ها را کنار بگذارند تا شرایط بهداشت و سلامت مردم تامین شود تا بلکه دست آمریکا در مهندسی افکار عمومی علیه ایران رو شود! ایالات متحده افکار عمومی را نسبت به کمک بشر محبت آمیز به نفع خود متمایل کرده، افکار عمومی که از پشت پرده و موانع آمریکا برای جلوگیری از رسیدن دارو و اقلام بهداشتی و کمک مالی و تبادل ارز خبر ندارد و ظاهر دلپسند حرف های مقامات آمریکایی را می بیند. از سوی دیگر ایران می گوید کمک شما منافقانه است و افکار عمومی نمی داند که پشت پرده چیست و انگشت اتهام به سمت مسولین رفته است که آنها لجبازی و غیر انسانی عمل می کنند! اما کسی متوجه نمی شود که واشنگتن تمام ورودی های ارز را به کشور بسته است. شرکت های دارویی جهان اگر بخواهند با ایران معامله کنند به دلیل تبادل ارز از سوی آمریکا تحریم می شوند چراکه سیستم اتوماتیک تبادل هر ارز و مبادله بانکی،را تحریم می کند. این در حالی است که بانک های بین المللی ایران هم مورد تحریم است دیگر معین نمی شود که این تحریم دارو است یا کالاهای مورد نیاز و تخصصی؟

فشار بین المللی به آمریکا به جایی رسیده که وزارت خارجه ایران و آمریکا در توئیتر پاسخ یکدیگر را می دهند، آمریکا می گوید قصد کمک دارم! ایران می گوید پیشنهاد شما منافقانه است.ایران آمریکا را متهم می کند و ایران می گوید اشاعه ویروس از سوی امریکا است، امریکا سراغ چین می رود و می گوید این ویروس چینی است و چین می گوید سال2015 ویروس را امریکا تولیدکرده است. جنگ توئیتری تنها در میدان مشق ایران نیست این روزها همه رهبران جهان در اینباره توئیت می زنند و یکدیگر را متهم می کنند.

در این میان عده ای از رهبران هم در توئیت های خود به آمریکا می گویند تحریم ها را در شرایط اضطراری لغو کن اما ترامپ اهمیتی به این حجم از توئیت های رهبران جهانی نمی دهد.

>>>> در همین رابطه بخوانید؛

مشق دیپلماتیک برای واشنگتن؛ از مجازات جمعی مردم ایران سرپیچی کنید

ظریف از میدان مشق ، برای واشنگتن مشق دیپلماتیک و یارکشی در برابر آمریکا را شروع کرد، او در توئیت های مکرر خود دست آمریکا را برای جهان رو کرده، در برخی از توئیت های وزیر خارجه در یک ماه اخیر آمده است: تحریم های غیرقانونی ایالات متحده، منابع مالی ایران را محدود کرده و به توان مبارزه با کووید19 آسیب می زند. تحریم ها به معنای واقعی کلمه، بی گناهان را می کشد. رعایت تحریم ها غیراخلاقی است و هرگز کسی را از خشم آینده ایالات متحده در امان نگاه نداشته است. به کارزار روزافزون جهانی در عدم رعایت تحریم های ایالات متحده علیه ایران بپیوندید.

ظریف در توئیتی دیگر نوشت: دولت ایالات متحده، شادمانه از کشتن شهروندان ایرانی در نوروز و شروع سال نو ما، احساس غرور می کند. کاخ سفید سیاست فشار حداکثری خود را به سطح بی سابقه ای از ضدیت با انسانیت و حیات انسان ها رسانده است. پیام ایران خطاب به ایالات متحده: سیاست شما سبب بدنامی همیشگی خواهد بود ولی ایران تسلیم نخواهد شد.

وزیرخارجه در توئیتی دیگر عنوان کرد: مردم ایران به کارزار روزافزون جهانی دولت ها و رهبران جامعه مدنی که خواهان برداشته شدن تحریم های غیرقانونی ایالات متحده هستند، ارج می نهند.ایالات متحده گوش شنوایی ندارد و مانع مبارزه جهانی با کووید19 است. تنها راهکار: از مجازات جمعی (مردم ایران) توسط ایالات متحده سرپیچی کنید. این الزامی اخلاقی و عملگرایانه است.

این روزها مخالفان، دولت روحانی را مسبب همه این اتفاقات می دانند. می گویند دولت چرا قرنطینه نکرد؟ چرا از مردم می خواهند در خانه بمانند ولی ادارات همچنان باز است و تعطیل نیست. چرا قرنطینه شهری صورت نگرفت؟ چرا ورودی و خروجی شهر ها بسته نشد؟ و عده ای نیز سیاست خارجی را به داخلی گره می زنند و می گویند تحریم چه ربطی دارد؟ مشکل از خودمان است! پاسخ همه سوالات در نبود پول و پشتوانه مالی است!

پاسخ در خودتحریمی مخالفان است، پاسخ در نفت 28 دلاری است، که حتی با این قیمت هم نفت ایران حتی در روی دریا هم به فروش نرفته است. پاسخ برای زمانی است که ترامپ در سال 2018 از توافق اتمی خارج شد و در ابان ماه همان سال فروش نفت ایران را به صفر رساند. پاسخ در این است که ایران بار دیگر در لیست سیاه اف ای تی اف به لطف مخالفان داخلی قرار گرفت و کشورها از مبادله با ایران منع شدند. اینجاست که وزیر خارجه کشورمان در پیام نوروزی خود از خود تحریمی و خاتمه مرزبندی های سیاسی سخن می گوید. سیاستی که یکدل نیست چه طور بخواهیم که جهان با ما یک دله شود؟

رضا نصری کارشناس سیاست خارجی در همین باره در توئیت خود نوشت: ایران تنها به دارو نیاز ندارد. ایران هم مثل بقیه کشورها نیازمند میلیاردها دلار پول است تا بتواند برای مهار کرونا تمهیدات موثر و پر هزینه اتخاذ کند. اما آمریکا مانع درآمد ایران شده، دارایی هایش را مسدود کرده و مانع نقل و انتقال پول به ایران می شود. تحریم ها را لغو کنید!

مشروح گزارش را در بالا بخوانید.

310 310

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79705

به "پاسخ در نفت 28 دلاری و لیست سیاه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ در نفت 28 دلاری و لیست سیاه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید