وقتی یک نفر فعل خواستن را صرف می نماید، می خواهم طلای المپیک را هم بگیرم

به گزارش مجله سرگرمی، علیرضا مختاری، در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به حضورش در ورزش های معلولان گفت: حدود 7،8 سال از سال 2006 کار می کنم و در تابستان، زمستان، گرما و سرما عید و تعطیلات در همه شرایطی کار می کردم و در ابتدا خدا خواست و بعد از آن نیز کوشش کردیم که به این حد رسیدیم.

وقتی یک نفر فعل خواستن را صرف می نماید، می خواهم طلای المپیک را هم بگیرم

وی اضافه کرد: من از سال 72 از طریق یکی از بچه ها به والیبال نشسته معرفی شده و تا سال 2006 ادامه می دادم و در آن سال توسط یکی از مربیان دو و میدانی به نام آقای احدی، به رشته های دو و میدانی وارد شدم و در همان سال مسابقات غرب آسیا برگزار گردید و آن سال در پرتاب وزنه مدال برنز گرفتم.

دارنده مدال طلای پرتاب دیسک و پرتاب وزنه در رقابت های پاراآسیایی توضیح داد: پس از آن کوشش کردم و در سال 2011 در مسابقات آزاد اروپا که تمام کشورهای اروپایی و کشورهای مطرح دنیا از جمله آمریکا، استرالیا و کانادا هم حضور داشتند، شرکت نموده و در آنجا نیز در پرتاب دیسک و کلاس 53، نقره گرفته و در پرتاب وزنه برنز گرفتم.

مسئولان به من اعتماد کردند و پاسخ اعتماد خود را گرفتند

وی بیان داشت: در مسابقات لندن به دلیل کلاس بندی های داخلی مشکلاتی پیش آمد و دیگر نتوانستم به این مسابقات و مسابقات دنیای فرانسه برویم و پس از آن مسئولان بهزیستی به من اعتماد نموده و در مسابقات بازی های آسیایی شرکت کردم.

مختاری با اشاره به عملکردش در رقابت های آسیایی گفت: سطح مسابقات بازی های آسیایی بسیار بالا بود و کشورهایی که بودند، در رشته سطح بالایی داشته و من در پرتاب دیسک کار سختی داشتم؛ در مسابقات پرتاب دیسک، رکورددار دنیا با رکورد 26 متر و 62 سانتی متر، حضور داشت اما به دلیل تغییر وضعیت نشستن و قانون های جدید کلاس بندی، نتوانست پرتاب مناسبی داشته باشد و ادامه نداد.

سرما نگذاشت رکورد خودم را بزنم

وی اضافه کرد: من سال گذشته در تهران رکورد 27 متر و 62 سانتی متر را زده بودم و در این مسابقات به دلیل سرما پرتاب دیسک و پرتاب وزنه بسیار سخت بود و همه انگشتان من سر شده بودند؛ در زمان رقابت های پرتاب وزنه هم بارندگی شد و از روزی که مسابقات دیسک من تمام شد، تا روز مسابقه پرتاب وزنه من بارندگی شد.

دارنده مدال طلای پرتاب دیسک و پرتاب وزنه در رقابت های پاراآسیایی ادامه داد: به هر حال با هر زحمتی بود، طلا را گرفتم اما رکورد خودم را در آن شرایط نتوانستم بزنم؛ در حد توان با آن شرایط کار کردم اما بهتر از آن می توانستم پرتاب کنم و اگر مسابقات زودتر برگزار می شد، بهتر می توانستم کار کنم.

وی با اشاره به موفقیت اصفهانی ها در این رقابت ها گفت: اصفهان در مسابقات پاراآسیایی سال جاری عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و سال جاری با کوشش آقاباباگلیان و پسندیده، توانستیم کوشش بسیاری نموده و موفقیت های زیادی کسب کنیم و مسئولان پاسخ اعتماد خود را گرفتند.

از او درباره دلیل عدم پخش رقابت های آسیایی از تلویزیون پرسیدیم که مختاری جواب داد: باید بگویم در دوستان و آشنایان اینقدر که دوست داشتند رقابت های ما را از تلویزیون ببینند، به دنبال تماشار رقابت های المپیک نبودند اما ارتباط رسانه ها با ما خیلی خوب بود و پوشش خوبی داده شد.

توکل به خدا و اعتماد به نفس، رمز موفقیت من بود

این ورزشکار اصفهانی درباره دلایل موفقیت خود در رقابت های آسیایی بیان داشت: من معلول هستم و از ناحیه دست چپ و پای راست معلولیت دارم؛ رمز موفقیت من ابتدا توکل به خداست و باید اعتماد به نفس داشت و کار کرد و اگر یک هدف را دنبال کنیم، به هر جایی بخواهیم می خواهیم و توصیه من به جوانان این است که برنامه داشته باشند و به هر جایی بخواهیم می رسیم.

وی درباره اهداف آینده اش نیز گفت: اکنون کار می کنیم تا سال دیگر مسابقات دنیای قطر و در مسابقات بین المللی امارات شرکت کنیم و پس از آن نیز برای حضور در مسابقات المپیک تمرین می کنم زیرا خیلی دوست دارم که طلای المپیک را نیز ازآن خود کنم.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47640

به "وقتی یک نفر فعل خواستن را صرف می نماید، می خواهم طلای المپیک را هم بگیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی یک نفر فعل خواستن را صرف می نماید، می خواهم طلای المپیک را هم بگیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید