ورود بانک به بخش مسکن باعث افزایش خانه های خالی شد

به گزارش مجله سرگرمی، اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه ورود بعضی بانک ها به بخش مسکن منجر به بیشتر شدن تعداد واحد های خالی از سکنه شد گفت:افزایش درآمد های نفتی منجر به ورود سرمایه ها به بخش مسکن و فراوری واحد های لوکس شد.

ورود بانک به بخش مسکن باعث افزایش خانه های خالی شد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فرزانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه کارکرد های سامانه املاک در شبکه خبر، با اشاره به اینکه وقتی درآمد های نفتی زیاد می گردد پیامد های آن سرمایه گذاری در واحد های مسکونی می گردد گفت:متاسفانه در یک دوره ای از اقتصاد کشور این موضوع بیشتر شد و منجر به فراوری واحد های مسکونی لوکس شد.

وی اضافه کرد:بعضی بانک ها نیز وارد مسکن شدند و منجر به بیشتر شدن واحد های خالی از سکنه شد.

اصلانی گفت:این موضوع باعث شد تا تجمع و شکاف میان عرضه و تقاضا ایجاد گردد پس به هر حال ابزار سامانه املاک می تواند به ما یاری کند که اگر کسی سرمایه گذاری می خواهد انجام دهد اشکالی نیست، اما باید واحد هایی فراوری کند که توانایی خرید باشد و اگر واحد لوکس می سازد باید مالیات خالی ماندن آنرا نیز پرداخت کند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:با رونمایی از سامانه املاک در 29 بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی این سامانه از منظر نرم افزاری آماده است تا اطلاعات لازم را از دستگاه های ذیربط دریافت کند و به اطلاعات سازمان ها متصل گردد.

اصلانی خاطر نشان کرد:این سامانه می تواند به خوبی با شناسایی واحد های خالی از سکنه از آن ها بابت خالی ماندن مالیات اخذ کند.

به گقته وی در لایحه بودجه 99 همچنین قرار است از واحد های لوکس نیز مالیات اخذ گردد حتی اگر آن واحد مسکونی خالی نباشد.

وی تاکید نمود:سامانه املاک می تواند کشور را در حوزه سیاستگذاری یاری کند و تعیین کند کشور چه تعداد مسکن و چه تعداد مالک داریم و کشور را در تعادل بازار مسکن یاری کند.

اصلانی ادامه داد:با شناسایی واحد های خالی از سکنه و عرضه آن ها می توانیم تعادل را به بازار مسکن تا حدودی برگردانیم

وی گفت: 24 میلیون خانوار داریم و 27 میلیون مسکن داریم، اما نکته ای که هست این است که دو میلیون و 570 هزار مسکن خالی داریم پس سامانه املاک می تواند اطلاعات کشور را در بخش مسکن به ما به خوبی بدهد چرا که به ما می تواند نشان دهد که این ساخت و ساز ها اکثرا برای فراوری ثروت بوده است.

اصلانی ادامه داد:پس نباید تمام کار ها را به بازار بسپاریم و این منطقی نیست پس ورود دولت هم لازم است. چرا که وقتی حاشیه سود برای واحد های لوکس زیاد می گردد بازار به این سمت حرکت می نماید.

وی توضیح داد:به هر حال سامانه املاک و طرح اقدام ملی مسکن می توانند به تعادل سازی بازار مسکن یاری نمایند، ولی اینکه بگوییم سامانه املاک به تنهایی می تواند تعادل را به بازار مسکن برگرداند صحیح نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67712

به "ورود بانک به بخش مسکن باعث افزایش خانه های خالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بانک به بخش مسکن باعث افزایش خانه های خالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید