وحشت شهروندان اروپایی از وقوع موج چهارم

به گزارش مجله سرگرمی، موارد ابتلای تازه به کرونا در بیشتر کشورهای اروپایی به علت شیوع گسترده دلتا ویروس در حال افزایش است و نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد با وجود واکسیناسیون بالا بیشتر شهروندان ترس زیادی از موج چهارم کرونا و جهش های این ویروس دارند.

وحشت شهروندان اروپایی از وقوع موج چهارم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بحران کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اروپا به جای مانده و بخصوص نوع دلتای آن دردسرهای زیادی را برای مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

اسپانیا در فهرست منطقه ها خطر کرونایی آلمان

تازهترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که دولت آلمان اسپانیا را به دلیل افزایش روزافزون و چشمگیر مبتلایان تازه کرونا از روز یکشنبه در فهرست منطقه ها خطر کرونایی خود قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان مایورکا و بعلاوه جزایر قناری در اسپانیا هم از روز یکشنبه در فهرست منطقه ها خطر کرونایی آلمان قرار گرفته و محدودیت های سختی علیه مسافران از این کشور اعمال می گردد. این خبر را روز گذشته انستیتو رابرت کخ آلمان بیان کرد.

این بدین مفهوم است که وزارت امور خارجه آلمان در تعطیلات تابستان مجددا شهفرایندان خود را از سفر به این منطقه مجذوب نماینده برای آلمانی ها محروم می نماید. بعلاوه کسی که با هواپیما از اسپانیا به آلمان سفر می نماید باید همانند سابق یک تست منفی کرونا و یا یک گواهی مبنی بر واکسیناسیون کامل و یا بهبودی از کرونا را ارائه دهد.

شیوع گسترده دلتا ویروس در اسپانیا

دلیل این تصمیم دولت آلمان شیوع ویروس دلتا در بسیاری کشورهای اروپایی از جمله کشور اسپانیا اعلام شده است. تعداد موارد ابتلای تازه به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در اسپانیا در عرض یک هفته به 179 مورد رسیده است.

یکی از مسئولین جزایر قناری اسپانیا روز پنج شنبه از احتمال بازگشت بعضی محدودیت ها به این منطقه از جمله منع ترددهای شبانه اطلاع داد. وی از افزایش فشار بر بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه و افزایش موارد ابتلا در بین جوانان اطلاع داد.

البته وزیر توریسم اسپانیا همچنان کشور خود را به اسم یک منطقه امن کرونایی برای جهانگرد ها اعلام نموده و از کشورها خواسته به شهفرایندان خود برای سفر به این کشور هشدار ندهند. وی بعد از اینکه وزیر اروپایی فرانسه از مردم کشورش خواست اسپانیا و پرتغال را به اسم اهداف سفرهای تابستانی خود انتخاب ننمایند این اظهارات را ایراد کرد.

شرایط حاد کرونایی در قبرس

شرایط کرونایی در قبرس هم حاد شده است و آلمان این منطقه را هم در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی خود قرار داده است و از روز یکشنبه علیه مسافران از این کشور به آلمان محدودیت های بسیار سختگیرانه ای اعمال خواهد شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز یکشنبه کسانی که از این کشور به آلمان سفر می نمایند و واکسینه نشده و یا از کرونا بهبود نیافته اند باید به مدت5 تا 10 روز در قرنطینه قرار گیرند.

آلمان کشورهایی را در منطقه ها خطر کرونایی خود قرار می دهد که آمار مبتلایان تازه در آن به ازای هر 100 هزار نفر بالای عدد 50 است. کشورهایی که در آن موار ابتلای تازه در ازای هر 100 هزار نفر بالای 200 است در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی آلمان قرار می گیرند.

افزایش موارد ابتلای مرتبط با مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا

موار ابتلا به کرونا در ارتباط با مسابقات جام قهرمانی فوتبال اروپا در حال توسعه است و گریبان آلمان را هم گرفته است. در مجموع بر اساس اطلاعات نهادهای اروپایی حدود 18 ابتلا به کرونا در ارتباط با این مسابقات در آلمان ثبت شده است.

تا به حال اسکاتلند با ثبت 1991مورد ابتلا به کرونا در ارتباط با مسابقات قهرمانی فوتبال رکورددار است.

تشدید محدودیت ها در هلند

کشور هلند هم به دلیل افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا بعضی اقدامات خود را مجددا تشدید نموده است. این خبر را نخست وزیر این کشور روز گذشته بیان کرد. وی خطاب به مردم کشورش بیان کرد: ما باید توسعه سریع این ویروس را متوقف کنیم.

افزایش چشمگیر مبتلایان تازه در کشور هلند

اخیرا در کشور هلند حدود 7 هزار ابتلای تازه روزانه ثبت شده است که هفت برابر مبتلایان تازه در هفته قبل از آن بوده است. دولت درباره شرایط کرونایی ابراز نگرانی نموده و درباره بازگشت مجدد به شرایطی که در آن امکان سفرهای جهانگردی وجود نداشته باشد هشدار داده است. کشور هلند در 26 ژوئن تقریبا همه اقدامات کرونایی خود را لغو کرد. نرخ مبتلایان تازه در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 94 رسیده و نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور سویه دلتا را عامل شیوع مجدد کرونا در کشورشان دانسته اند. حدود 40 درصد شهفرایندان هلندی تا به حال کاملا علیه کرونا واکسینه شده و دو سوم هم حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

فرایند افزایشی موارد ابتلا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 952 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده که 281 مورد بیشتر شنبه هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 5.8 افزایش پیدا نموده است. 35 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

هشدار کمیسیون اروپا به کشورها درباره اعمال محدودیت های سفر یکجانبه

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی با وجود افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا فصل تعطیلات و سفرهای تابستانی در معرض خطر قرار ندارد. کمیسر امور مالی اروپا در این باره گفته است: موارد بیشتر ابتلا به کرونا به صورت اتوماتیک شرایط خطرناک تری ایجاد نمی نماید. وی درباره محدودیت های سفر غیر قانونی و یکجانبه از طرف کشورها در این شرایط برای مهار کرونا هشدار داد.

ممنوعیت ورود مسافران واکسینه نشده به مالت

کشور مالت بعد از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا قواعد برای ورود مسافران به کشورش را تشدید نموده و به اسم اولین کشور اروپایی تنها به مسافران از کشورهای خارجی که کاملا واکسینه شده اجازه ورود به این کشور را می دهد.

دولت مالت این تصمیم را بعد از آن گرفت که نهادهای بهداشتی 96 ابتلای روزانه را ثبت کردند. موارد ابتلا به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و بیشترین موارد ابتلا مربوط به مسافرانی است که از خارج به این کشور وارد می شوند.

ترس زیاد شهفرایندان اروپایی از موج چهارم کرونا

نتایج تازهترین نظر سنجی نشان می دهد که ترس شهفرایندان اروپایی از جهش های کرونا و موج چهارم این بحران همچنان بالا است. با وجود نرخ واکسیناسیون بالا اما بیش از 90 درصد شهفرایندان با نگرانی به آینده می نگرند . این آنالیز به وسیله موسسه اروپایی (ECOS) منتشر شده است و در آن از 21 ژوئن تا 6 جولای از بین حدود 8 هزار شهفرایند اروپایی سوالاتی صورت گرفته است.

این نظر سنجی از بین شهفرایندان کشورهای آلمان، دانمارک، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، هلند ، پرتغال و اسپانیا صورت گرفته است. این نظر سنجی نشان می دهد که بخصوص در کشورهای پرتغال و اسپانیا ترس از ویروس های جهش یافته بسیار بالا است. بر این اساس حدود 96 تا 97 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی در این باره ابراز نگرانی کردند. 75 درصد شهفرایندان پرتغالی در این باره ابراز نگرنی زیاد یا بسیار زیاد کردند و در آلمان 87 درصد ابراز نگرانی زیاد و 51 درصد هم ابراز نگرانی بسیار زیاد کردند.

تصویر مشابهی درباره موج چهارم کرونا هم وجود داشت و تنها 10 درصد شهفرایندان آلمانی در این باره عقیده ای نداشتند و 57 درصد در این باره ابراز نگرانی زیاد تا بسیار زیاد کردند.

سفرهای بدون قرنطینه به انگلیس برای مسافران واکسینه شده فراهم می گردد

در جریان فرایند کاهش محدودیت ها دولت انگلیس می خواهد سفرهای بدون قرنطینه برای جهانگرد های خارجی کاملا واکسینه شده بدون شرایط قرنطینه را ممکن کند. دولت انگلیس روز آدینه بیان کرد که در دو هفته آینده طرح های مشخصی را در این باره ارائه خواهد داد. از روز 19 جولای قرار است بیشتر محدودیت های کرونایی در انگلیس لغو گردد. بر این اساس شهفرایندان انگلیسی کاملا واکسینه شده و بچه ها آن ها باید در صورت بازگشت به انگلیس دیگر به قرنطینه نفرایند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا

در ایتالیا هم موارد ابتلا به کرونا فرایند افزایشی پیدا نموده است. کارشناسان بهداشتی در این کشور از شیوع دلتا ویروس اطلاع داده و از شهفرایندان خواسته اند جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

افزایش چشمگیر موارد آلودگی به دلتا در انگلیس

در کشور انگلیس هم موارد آلودگی به ویروس دلتا در مقایسه با هفته پیش حدود یک سوم افزایش پیدا نموده است. سازمان بهداشت عمومی انگلیس در مجموع در عرض یک هفته 54268 مورد آلودگی به کرونا را شناسایی نموده که 44 مورد مربوط به سویه دلتا بوده است. دلتا کرونا در حال حاضر عامل ابتلای 90 درصد به بیماری کووید 19 در این کشور است. نهادهای بهداشتی انگلیس روز آدینه از ابتلای بیش از 35700 مورد تازه روزانه اطلاع دادند که بیشترین موارد ابتلا از 22 ژانویه محسوب می گردد.

به دلیل شیوع ویروس دلتا در انگلیس در هفته های اخیر موارد ابتلای تازه دراین کشور به شدت افزایش پیدا نموده و تعداد مبتلایان تازه به ازای هر 100 هزار نفر از 20 به 277 افزایش پیدا نموده است. با این همه دولت نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون می خواهد در 19 جولای تقریبا همه قواعد کرونایی را لغو کند.

فرانسه: واکسیناسیون 95 درصدی برای مقابله با دلتا ویروس ضروری است

دانشمندان فرانسوی نرخ واکسیناسیون تا 95 درصد را برای مهار ویروس دلتا ضروری می دانند. هیات مشورتی علمی دولت فرانسه روز آدینه بیان کرد: ما نمی توانیم این اپیدمی را تحت کنترل درآوریم اگر 90 تا 95 درصد شهفرایندان واکسینه نشوند. با توجه به موارد روزافزون ابتلا به کرونا موج چهارم کرونا با تاثیرات بر روی سیستم سلامت و بهداشت قابل پیش بینی است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه تا به حال تنها نیمی از شهفرایندان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اندو 40 درصد شهفرایندان هم هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 4,580به کرونا مبتلا شده اند و 18 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 35,707به کرونا مبتلا شده اند و 29 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,390نفر به کرونا مبتلا شده اند و 25 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 21,879 نفر به کرونا مبتلا شده و 6 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند..

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,803,687از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,302هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 5,058,093به کرونا مبتلا شده اند و 128,365نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,268,491به کرونا مبتلا شده اند و 127,756هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,937,192نفر به کرونا مبتلا شده اند و 81,003نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,742,335به کرونا مبتلا شده اند و 91,740نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

euroro.ir: تور اروپا ارزان قیمت، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور اسپانیا

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150568

به "وحشت شهروندان اروپایی از وقوع موج چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت شهروندان اروپایی از وقوع موج چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید