هیچ کجای جهان دقیقاً کجای جهانست؟

به گزارش مجله سرگرمی، امروز در میدان انقلاب تهران میان یک افسر پلیس و یک راننده تاکسی درگیری ایجاد شد. مردم هم به تماشا نشستند و بعضی زیر لب غز زدند که کجای جهان شاهد چنین درگیری هایی هستیم؟

هیچ کجای جهان دقیقاً کجای جهانست؟

به گزارش خبرنگاران، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در عصر ایران نوشت: واقعاً منظور بعضی از اما از این کجای دنیا کجاست؟ یا اینکه می گوییم هیچ جا مثل ایران نیست دقیقاً به کدام کشور اشاره می کنیم؟

آنهایی که از این جملات استفاده می نمایند همه دنیا را دیده اند یا فقط بر اساس شنیده ها یا دیدن فیلم های سینمایی در حال مقایسه ایران با سایر کشورها هستند؟

واقعاً در دیگر کشورها پلیس با مردم از جمله راننده درگیر نمی گردد؟ مثلاً در دیگر کشورها دزدی اتفاق نمی افتد؟

بله، در بسیاری از کشورها شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. از آمریکا تا شرق آسیا، مردم با این سبک مسائل دست و پنجه نرم می نمایند.

راننده ای می گفت هیچ کجای دنیا ترافیک تهران را ندارد! به او گفتم تا به حال به کدام کشور خارجی سفر نموده ای؟ گفت هیچ. گفتم پس چگونه با قاطعیت از همه دنیا حرف می زنی؟

در همین شرق آسیا کشورهایی هستند که ترافیک تهران در برابر ترافیک های شهرهای آنها خنده دار است. یک مطالعه اجرا شده درباره رانندگان جاکارتا نشان می دهد آنها به طور متوسط 33 هزار و 240 بار لنت ترمز ماشین خود را فشار می دهند.

هیچ مترویی در دنیا به افتضاحی متروی تهران نیست! این دوستانی که از این جمله استفاده می نمایند اگر یک بار متروی پاریس را تجربه می کردند دیگر این حرف را نمی زدند. بسیاری از آنهایی که به فرانسه سفر نموده اند و پاریس را دیده اند یک وجه اشتراک مهم دارند و آن هم اشاره به بوی گند ادرار و فضای کثیف ایستگاه های مترو است. قطارها و فضای ایستگاه های متروی تهران، مدرن تر و تمیزتر از بسیاری از متروهای دنیا است.

این رفتار ما در خصوص بزرگ نشان دادن خوبی های اجتماعی ما هم صدق می نماید. مثلاً هیچ کجای دنیا محبت خانوادگی ایرانی ها را ندارند! یا جمله معروف ما بهترین تماشاگران دنیا را داریم یا ما مهمان نوازترین مردم دنیا هستیم. یاللعجب! یعنی شما همه دنیا را گشته ای و تحقیق نموده ای و دیده ای که ما از همه بهتریم؟

در سبک زندگی ما حمایت مالی و معنوی پدر و مادر از فرزند حتی در سنین بالای 30 سال یعنی محبت و مثلاً در آمریکا، مستقل بار آوردن بچه ها از سنین کودکی یعنی محبت.

آنهایی که بسیار سفر نموده اند و دنیا را دیده اند، کمتر از عبارت هیچ کجای دنیا استفاده می نمایند و برعکس آنهایی که تا به حال حتی برای یک بار هم پای خود را از شهرهای خود آن طرف تر نگذاشته اند از این عبارت بیشتر استفاده می نمایند.

اینکه می گویند برای ما ایرانی ها همواره مرغ همسایه غاز است، راست می گویند. بسیاری از ما عادت به دیدن خوبی ها و البته بدی های خود نداریم و دوست داریم دیگران را بزرگ جلوه دهیم.

البته در انتها باید گفت این نوشتار بدین معنا نیست که ما انتقاد نکنیم. نه، ما حق داریم انتقاد کنیم و باید هم لب به اعتراض بگشاییم. ما حق داریم از نحوه مدیریت بحران در سیل یا وضعیت بد مالی کشور حرف بزنیم و آن را با دیگر کشورها مقایسه کنیم اما بعضی از پدیده های اجتماعی مانند همین درگیری که به آن اشاره شد در بسیاری از نقاط دنیا اتفاق می افتد و چیز عجیبی هم نیست.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26813

به "هیچ کجای جهان دقیقاً کجای جهانست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کجای جهان دقیقاً کجای جهانست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید