هیجان در ارتفاع 350 متری

به گزارش مجله سرگرمی، پارک آسمانی سنگاپور یکی از شگفت انگیزترین محوطه های سرگرمیی دنیاست که بالای سه برج 55 طبقه قرار گرفته استتوریست های ماجراجویی که از ارتفاع ترسی ندارند، این روزها یک سرگرمی تازه پیدا کرده اند؛ آنها سعی می کنند هر طور شده خودشان را به سنگاپور برسانند و چند ساعتی را

هیجان در ارتفاع 350 متری

هیجان در ارتفاع 350 متری

نویسنده: ندا بهجتیان

پارک آسمانی سنگاپور یکی از شگفت انگیزترین محوطه های سرگرمیی جهانست که بالای سه برج 55 طبقه قرار گرفته است

توریست های ماجراجویی که از ارتفاع ترسی ندارند، این روزها یک سرگرمی تازه پیدا کرده اند؛ آنها سعی می کنند هر طور شده خودشان را به سنگاپور برسانند و چند ساعتی را در مرتفع ترین پارک و استخر جهان بگذرانند؛ مکان های هیجان انگیزی که در ارتفاع بسیار زیادی از سطح زمین و بر فراز سه برج بلند ساخته شده اند. این محوطه سرگرم کننده که اول اوت سال 2010 افتتاح شده، تا به حال توانسته تعداد بسیار زیادی مسافر و بازدید کننده را به سنگاپور بکشاند که البته ده درصد این جمعیت را چینی های دوستدار هیجان و دلهره تشکیل می دهند.

این محوطه بازی و سرگرمی که پارک آسمانی لقب گرفته با مساحتی معادل 120 هزار متر مکعب و در ارتفاع 350 متری بر فراز سه برج 55 طبقه و در کنار ساحل زیبای مارینای سنگاپور قرار گرفته است. هزینه ساخت این پارک، استخر و هتل کناری شان در انتها ساخت به 6 میلیارد دلار رسید. داخل سه برجی که نگهدارنده پارک آسمانی هستند، جک هایی ساخته شده که از برج ها در مقابل زلزله و توفان های شدید محافظت می کند.

ساختمان داخلی برج ها هم از امکانات رفاهی کامل برخوردار است که شامل یک هتل بزرگ با 2560 اتاق، مرکز بزرگ خرید، موزه هنرهای معاصر، سالن سینما و تئاتر، چندین رستوران با غذاهای بین المللی و شهربازی است که البته شهربازی اصلی مجموعه در بالای ساختمان و در واقع روی پشت بام آن ساخته شده است. همچنین آبشار رویایی ای روی این برج ها ساخته شده که با نورپردازی لیزری به شکل زیباتری درآمده است. اما نقطه آغاز ساخت این برج به بیست و هفتم می سال 2006 برمی شود، زمانی که شرکت آمریکایی لاس وگاس سندز به موقعیت ساحل مارینا در سنگاپور پی برد، در صدد برآمد تا جذب توریست را در این منطقه به چند برابر برساند؛ به همین علت پارک آسمانی را طراحی کرد. شرکت لاس وگاس سندز حدود 3 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرد. سرمایه گذار اصلی این بنای شگفت انگیز شرکت سند کورپ و طراح آن شرکت سافدی است که در ساخت بزرگ ترین و مشهورترین برج های جهان هم مشارکت داشته اند. از روز بازگشایی پارک تا به امروز اندازه بازدید کنندگان به طور میانگین 25 هزار نفر در روز بوده که در نوع خود آمار بالایی است. ساخت این مجموعه علاوه بر درآمد مالی ای که برای دولت سنگاپور به وجود آورده حدود 2000 نفر را صاحب شغل و درآمد کرده است.

ترسناک ترین استخر جهان

در بالای طبقه 55 استخر روبازی طراحی شده که افراد زیادی را برای شنا به آنجا می کشاند، چرا که نمای شهر در حال شنا از آن ارتفاع قابل مشاهده است. این استخر که به طول 152 متر ساخته شده به عنوان بزرگ ترین و ترسناک ترین استخر روباز جهان شناخته می شود . برای ساخت آن مهندسان زیادی دور هم جمع شده اند و کف و دیواره های آن را با استفاده از 182 تن استیل مقاوم سازی شده، پوشانده اند؛ طوری که حالا این استخر تحمل 380 هزار گالن آب را دارد. نکته جالب اینجاست که با اینکه استخر در ارتفاع بالایی قرار گرفته اما اطراف آن هیچ حفاظ و دیواری وجود ندارد ولی اگر کسی از بالای آن سقوط کند اتفاقی برایش نمی افتد؛ چرا که به داخل حوضچه های آبی می افتد که دور تا دور استخر ساخته شده اند و وظیفه اصلی آنها پمپ کردن آبی است که از اطراف دیواره ها پایین می ریزد. در حقیقت این حوضچه ها دوباره آب را به استخر باز می گردانند.

پارک آسمانی

گنجایش پارک آسمانی 4000 نفر است و برای ساخت فضای سبز پارک از 250 نوع مختلف درخت و 650 گیاه تزئینی- از گران ترین نوع آنها- استفاده شده است. همچنین رستوران زیبایی بر بالای بام ساخته شده که نمای بی نظیری از شهر را در مقابل خود دارد. بازگشایی اولیه این پارک برای کارکنان و مهمانان ویژه در بیست و هفتم آوریل 2010 بود که در آن تاریخ هنوز بسیاری از مکان های داخلی این محوطه سرگرمیی تکمیل نشده بود. برای مثال فقط 963 اتاق از هتل و تعدادی از فروشگاه های مرکز خرید آماده بود ولی جشن بزرگ و عمومی برای افتتاح پارک آسمانی سنگاپور در بیست و سوم ژوئن سال 2010 و در طی دو روز برگزار شد. در جریان این جشن ها هفت تیم که شامل بیست و یک صخره نورد حرفه ای بود از دیوارهای این سه برج بالا رفتند. بلیت های فروخته شده برای جشن افتتاحیه 20 دلار بود که بیشتر از 2000 عدد از آنها به فروش رسید البته این افتتاحیه هم فقط برای مسؤولان و سازندگان این بنا بود و در اصل رفت و آمد عموم مردم از ماه آوریل امکان پذیر شد. سالن سینما، تئاتر، سالن کنسرت و موزه این محوطه هم طی چند ماه آینده و در دسامبر 2010 افتتاح می شود.

منبع:همشهری سرنخ، شماره 61.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: راسخون
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163776

به "هیجان در ارتفاع 350 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان در ارتفاع 350 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید