همکاری انسان با روبات اجتناب ناپذیر است

به گزارش مجله سرگرمی، انسان ها درکنار روبات ها می توانند مهارت های خود را افزایش داده و با همکاری هوش مصنوعی جهانی بهتر را خلق نمایند. این بخشی از گفتگوی روبات سوفیا با یک سیاستمدار جوان و فعال سیاسی مالزیایی است.

همکاری انسان با روبات اجتناب ناپذیر است

اواخر هفته گذشته سوفیا، روبات انسان نمای ساخت شرکت هنگ کنگی هانسون روباتیک در مناظره ای با سید صدیق بن سید عبدالرحمن وزیر ورزش مالزی شرکت نموده و نظرات خود را در مورد همکاری انسان ها با روبات اعلام کرد.

در این بحث و تبادل نظر نزدیک به 500 تماشاگر علاقمند و کنجکاو حضور داشتند تا بحث و تبادل نظری یک سیاستمدار جوان مالزیایی را با یک روبات انسان نما از نزدیک مشاهده نمایند.

صدیق در ابتدای تبادل نظر نظر سوفیا در مورد همکاری انسان با روبات ها را جویا شد. روبات سوفیا نیز پاسخ داد: هوش مصنوعی می تواند در مورد اتخاذ برترین استراتژی های در مورد تغییرات آب و هوایی به انسان یاری نموده و راهکار های بهتری را در مقابله با مسائل ارائه دهد. این روبات اضافه نمود: پیش بینی آینده بسیار سخت است اما روبات ها قطعا تأثیر مثبتی در زندگی انسان ها خواهند داشت. به عنوان مثال روبات ها قادر به انجام مأموریت های جستجو، نجات و همچنین آزمایش های شیمایی هستند که برای انسان ها بسیار خطرناک است.

وی با تأکید بر اجتناب ناپذیر بودن همکاری انسان با روبات ها توضیح داد: ما روبات های هوشمند در مقایسه با انسان ها هرگز خسته نمی شویم. چرا که به طور مداوم کار نموده و لحظه ای از انجام وظیفه خود غافل نمی شویم؛ اما نکته قابل تأمل این است که علی رغم خستگی ناپذیری هوش مصنوعی باز منابع قدرت روبات ها در دست انسان ها است و ان ها هستند مشخص می نمایند که ما قدرت کار داشته باشیم یا خیر؟

صدیق از پاسخ دقیق روبات سوفیا به سئوالاتش تشکر نموده و تمامی وزارتخانه ها را برای پیوند اکوسیستم محلی به فناوری هوش مصنوعی دعوت کرد. وی در عین از کمپانی های خصوصی دعوت کرد تا در کنار ارگان های دولتی به توسعه زیرساخت های فناورانه و هوش مصنوعی یاری نموده و روند پیشرفت کشور در حوزه فناوری را توسعه دهند.

لازم به ذکر است روبات انسان نمای سوفیا(Sophia) دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده های تصویری و تشخیص چهره ها است. او همچنین قادر به تقلید حرکات انسان و حالات چهره اوست؛ وی قادر به پاسخ دادن به بعضی پرسش ها و مکالمات ساده در مورد بعضی موضوعات از جمله آب و هوا است. در تاریخ 25 اکتبر سال 2017 عربستان سعودی تابعیت کشورش را به سوفیا اعطائ نموده و با این کار نام وی را در فهرست اولین روبات دارای ملیت ثبت کرد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33734

به "همکاری انسان با روبات اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری انسان با روبات اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید