همه چیز درباره یک دربی خاص

به گزارش مجله سرگرمی، فردا دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می فرایند که این حساس ترین مسابقه آنها در سال های اخیر است. این مسابقه نکات فراوانی دارد.

همه چیز درباره یک دربی خاص

به گزارش خبرنگاران ، تقابل آبی و قرمز همیشه جالب بوده به خصوص اکنون که در نیمه نهایی جام حذفی به هم خورده اند. این دو تیم فردا از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می گیرند تا یکی از حساس ترین دیدارهای چند سال اخیر را برگزار کنند.

*دیدار پرسپولیس و استقلال نخستین دربی پساکرونا است. در واقع این حساس ترین مسابقه ای است که از آغاز شیوع ویروس کرونا تا الان در ایران برگزار می گردد.

*بزرگ ترین دربی آسیا بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. شرایط حاکم بر جامعه باعث شده تا هیچ تماشاگری در ورزشگاه آزادی حضور نداشته باشد. در گذشته یک مرتبه در بندرعباس دو تیم بدون تماشاگر بازی کرده بودند و حالا این برای دومین بار است که دو تیم بدون حضور تماشاگران مقابل هم بازی می کنند.

*این بازی باید برنده داشته باشد و مساوی در کار نیست. برنده به فینال جام حذفی صعود می کند. نیمه نهایی این دوره از رقابت های جام حذفی از فینال دیدنی تر شده است.

*پرسپولیس در این مسابقه میزبان است اما بدون حضور تماشاگران میزبانی این تیم معنایی ندارد. پیروانی مدیر ورزشی پرسپولیس روز گذشته مصاحبه ای انجام داد و گفت که از میزبانی دربی چهارشنبه فقط پرداخت اجاره زمینش به پرسپولیس رسید.

*در این دربی برخلاف بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر با مربی ایرانی برگزار می گردد. در مسابقه دو تیم در لیگ برتر یک طرف گابریل کالدرون آرژانتینی و یک سوی دیگر آندره آ استراماچونی ایتالیایی حضور داشتند. اکنون یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس است و در سوی دیگر فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال حضور دارد.

* برای اولین مرتبه شاهد بودیم که داور این مسابقه سه بار تغییر کرد ابتدا محمد حسین زاهدی فر داور دربی اعلام شد، سپاس رضا کرمانشاهی با مصاحبه ای جنجالی افشا کرد که او داور دربی بوده است! در نهایت هم سوت قضاوت این مسابقه به پیام حیدری رسید.

*استقلال در آخرین بازی فصل خود 4 بر یک شاهین شهرداری بوشهر را شکست داد و پرسپولیس هم 3 بر صفر سایپا را برد. پرسپولیس قهرمان لیگ شد و استقلال نایب قهرمان.

*استقلال برای رسیدن به نیمه نهایی در ابتدا تیم گل ریحان البرز را 3 بر یک شکست داد، در دومین مسابقه تیم فجرسپاسی را 3 بر صفر شکست داد و در حساس ترین و دشوارترین مسابقه آبی پوشان توانستند سپاهان اصفهان را با نتیجه 2 بر صفر حذف کنند. پرسپولیس هم در ابتدا یک بر صفر ماشین سازی تبریز را شکست داد، در بازی دوم به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که در آن مسابقه هم با یک گل پیروز شد و در آخرین بازی با شهرداری ماهشهر بازی کرد که 2 بر صفر پیروز شد.

*دو تیم آخرین مرتبه بهمن ماه گذشته در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند و دو بر دو مساوی کردند. آخرین باری که دو تیم در جام حذفی با هم بازی کردند به 9 سال پیش برمی گردد، یعنی آذر ماه 90. دو تیم در یک چهارم نهایی جام حذفی بازی کردند و استقلال سه بر صفر به رجحان دست یافت.

bestcanadatours.com: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106612

به "همه چیز درباره یک دربی خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره یک دربی خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید