همه چیز درباره تور سیشل

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به سیشل برای شما حسابی خاطره انگیز خواهد بود، جزیره ای بهشتی با طبعتی شگفت انگیز و البته امکانات رفاهی عالی که مخصوصا برای زوج های جوان و ماه عسل ایده ال است.

همه چیز درباره تور سیشل

سیشل کجاست؟ جزایر سیشل، مجمع الجزایری است که در اقیانوس هند و قاره آفریقا واقع شده است. این جزایر زیبایی بسیاری دارند و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران از سراسر جهان هستند. بسیاری از زوج های جوان این جزایر را برای ماه عسل خود انتخاب می نمایند. اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که به تور سیشل علاقه مند شده اند همراه ما باشید.

معرفی تور سیشل

جمهوری سیشل کشوری واقع در اقیانوس هند است و پایتخت آن ویکتوریا نام دارد و از مجمع الجزایری شامل 115 جزیره تشکیل شده است که در حدود 1500 کیلومتری خاور خاک اصلی قاره آفریقا واقع شده اند.

این جزایر در شمال خاوری ماداگاسکار قرار گرفته اند. این جزیره یکی از کم جمعیت ترین کشور های آفریقا محسوب می گردد. شاخص توسعه انسانی آن اما در میان بالا ترین ها در آفریقا است.

جزایر سیشل آب و هوای دریایی استوایی دلپذیری دارند و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند. تنها یک سوم از جزایر سیشل مسکونی هستند و 90 درصد از جمعیت این کشور در جزیره اصلی یعنی جزیره ماهه زندگی می نمایند. ویکتوریا، پایتخت این کشور نیز در این جزیره قرار گرفته است.

این جزایر در اواسط سده هجدهم مستعمره فرانسه شد، در 1814 به بریتانیا واگذار شد و در 1976 استقلال یافت.

تاریخ سیشل

سیشل در سال 1501 توسط واسکو دوگاما کشف شد. این جزایر بین سال های 1756 و 1794 توسط فرانسویان اداره می شد و در سال 1794 به دست انگلیسی ها افتاد و در سال 1814 به طور رسمی یکی از مستعمرات بریتانیا محسوب می شد. پس از سال 1830 بسیاری از بردگان آزاد شده، برای سکونت به این جزایر آمدند و از سده نوزدهم جزایر سیشل یکی از مناطق محبوب گردشگری برای اعیان بریتانیایی بود.

سیشل در سال 1976 استقلال یافت. در 1977 فرانس آلبرت رنه نخست وزیر وقت، کودتایی را بر ضد جیمز مانشام، رئیس جمهوری وقت، رهبری کرد و نظام تک حزبی و سوسیالیستی را برقرار ساخت و خواهان عدم تعهد شد. کوشش هایی همچون به کارگیری مزدوران آفریقای جنوبی برای سرنگونی رنه انجام شد اما همه این کوشش ها نا موفق بودند. در 1992 انتخابات چند حزبی برگزار گردید. جیمز مانشام به سیشل بازگشت و رهبری حزب دموکرات را برعهده گرفت. فرانس آلبر رنه تا آوریل 2004 قدرت را در دست داشت و در آن تاریخ جیمز میشل که از هم حزبی های او بود، ریاست جمهوری را عهده دار شد. سیشل یکی از اعضای جامعه مشترک المنافع انگلستان است.

جغرافیا و تقسیمات کشوری سیشل

مساحت این جزیره در حدود 444 کیلومتر مربع است و پایتخت آن شهر ویکتوریا، بزرگ ترین جزیره این مجمع الجزایر است که 80 درصد جمعیت را در خود جای داده است.

سیشل از 41 جزیره گرانیتی کوهستانی و تقریبا 50 جزیره مرجانی کوچک تر در اقیانوس هند تشکیل شده است. این جزایر پیرامون جزیره ماهه واقع شده اند. جزایر ماهه، پراسلین و لادیگ جزایر اصلی این مجمع الجزایر محسوب می شوند. بلند ترین نقطه سیشل مورن سیشلوا با 906 متر ارتفاع است که در جزیره ماهه قرار گرفته است. این جزایر آب و هوای دریایی استوایی دلپذیری دارد و بارندگی در آن ها سنگین است. آب و هوای سیشل محلی استوایی با رطوبت بالا و نسیم ملایم است که تحت تاثیر جریانات دریایی است.

جزایر گرانیتی بیش از 940 متر ارتفاع دارند و برخی دشت های کم وسعت ساحلی و بریدگی های هسته ای در سواحل شرقی را در بر می گیرند. همچنین جزایر کورالینی هموار، با آب های راکد هستند. مجمع الجزایر سیشل از لحاظ تقسیمات کشوری به 25 منطقه اداری که نواحی نامیده می شوند تقسیم می گردد.

مردم و فرهنگ سیشل

از آنجا که سیشل جمعیت بومی ندارد، ساکنین این جزیره را غالبا مهاجران فرانسوی، آفریقایی، هندی و چینی تشکیل می دهند.

زبان های فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان رسمی و فرانسوی بومی شده اند و ساکنین جزایر به این زبان ها سخن می گویند. دین اکثر ساکنین سیشل، مسیحی و کاتولیک است و منبع اصلی در آمد مردم، گردشگری و صادرات انواع ماهی، برگ چای و گیاهان معطر است.

موزیک محلی این جزایر، تلفیقی از موسیقی های آسیایی، اروپایی - آفریقایی و آمریکایی است.

سیاست سیشل

سیشل سال ها مستعمره انگلیس بود و پس از استقلال هم چندین کودتای نظامی در آن رخ داد. این کشور کم جمعیت ترین کشور قاره آفریقا است. این جزایر به دلیل قرار دریافت در راه تجارت قاره های آفریقا و آسیا، در قرن هفده میلادی برای مدتی مقر دزدان دریایی محسوب می شد. بعد از مدتی فرانسه کنترل این جزایر را در دست گرفت و دزدان این جزایر را ترک کردند.

فرانس آلبرت رنه در خلال سال های 1977 تا 2004 رئیس جمهوری سیشل بود. پس از او جیمز میشل ریاست جمهوری را در این کشور بر عهده گرفته است. نظام سیشل جمهوری است ولی رییس جمهوری این کشور بیش از پانزده سال و با کودتا در قدرت بود. رئیس جمهوری، که شورای وزیران را انتصاب می نماید با رای تمامی افراد بالغ برای پنج سال انتخاب می گردد. مجمع ملی متشکل از 23 عضو است که به طور مستقیم انتخاب می شوند و دو نفر از آن ها، که از سوی رئیس جمهوری گمارده منتصب می شوند. جبهه ترقی خواه خلق سیشل (تنها حزب قانونی سابق) حزب عمده سیاسی این کشور است.

آدرس سیشل

قاره آفریقا، اقیانوس هند، مجمع الجزایر سیشل

مسیر دسترسی سیشل

تور های زیادی به مقصد این جزایر هستند. با جستجویی ساده تور متناسب با شرایط خود را یافته، با آن همراه شوید.

انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9806

به "همه چیز درباره تور سیشل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تور سیشل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید