همدان با کمبود پرستار روبه رو است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اجرای طرح پرستار اجتماعی در کشور الزامی است.

همدان با کمبود پرستار روبه رو است

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم جلیلی 24 دی در همایش گرامیداشت روز پرستار با اشاره به توانمندی و تجارب پرستاران و احتیاج بروز این توانمندی در جامعه، بیان نمود: پرستاران نباید تنها در کنار بالین بیماران باشند بلکه باید در جامعه این تجارب و توانمندی های خود را جهت ارتقاء سلامت به مردم انتقال دهند.

وی از فعالیت 3000 پرستار در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: در استان همدان با کمبود نیرو روبه رو هستیم و 3000 پرستار موجود به اندازه 6000 پرستار کار می نمایند.

جلیلی با اشاره به تنگناهای اقتصادی موجود و خدمات با کیفیت پرستاران در استان، عنوان نمود: امیدواریم با کوشش شرایط کادر درمان و نیروهای پرستاری را به موازات پیشرفت به تعادل برسانیم .

رئیس سازمان پرستاری استان همدان نیز از سواد بالا و قابل تحسین پرستاران ایرانی در سطح دنیا اطلاع داد و گفت: کشورهای مطرح و پیشرفته ای مانند کانادا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که پرستاران ایرانی را به راحتی جذب و مشغول به کار می نمایند.

در ادامه این همایش، زرینی با بیان اینکه پرستاران ایرانی در سطح خاورمیانه حرف اول را می زنند، اظهار کرد: از جمله نکات مثبت و مسرور نماینده پذیرش بدون مشکل پرستاران ایرانی در کشورهای پیشرفته دنیا، می توان به تخصصی شدن رشته پرستاری در ایران اشاره نمود.

وی با اشاره به پذیرش هشت پرستار همدانی در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در سال گذشته، بیان نمود: پرستاران با لیاقت و باسوادی که با هزینه مردم تحصیل نموده اند، اکنون درحال ترک کشور هستند که نیروی انسانی ما را با مشکل روبرو می نمایند که این مورد ازجمله نکات منفی و ناراحت نماینده خروج پرستاران باسواد ایرانی از کشور است .

رئیس سازمان نظام پرستاری استان همدان از وضعیت نامناسب عدالت در پرداخت حقوق پرستاران خبرداد و گفت: متاسفانه حقوق ماهیانه پرستاران غیر بالینی نسبت به پرداختی بالینی که در روز با انواع ویروس ها و بیماری ها و خطر ابتلا به انواع بیماری ها درگیر است یکسان و مشابه پرداخت می گردد.

زرینی با اشاره به نظم اجرا شده در پرداختی های پرستاران، عنوان نمود: متاسفانه در زمان های گذشته حقوق پرستاران به طور نامنظم پرداخت می شد که اکنون این شرایط بهبود یافته است .

وی شغل پرستاری را یکی از مشاغل سخت دانست و بیان کرد: اخیرا یک وحدت رویه برای پرستاران در نظر گرفته شده است که این شغل را یکی از مشاغل سخت می دانند و باعث می گردد تا پرستاران از مزایای مشاغل سخت استفاده نمایند.

وی ادامه داد: باتوجه به بدقولی بیمه ها در پرداختی ها اما امیدواریم دستگاه های مربوط با درخواست بازنشستگی 20 ساله پرستاران موافقت نمایند.

زرینی با اشاره به شرایط سخت کاری سوپروایزرها در بخش اعصاب بیمارستان سینا و بخش سوختگی بیمارستان بعثت، بیان کرد: باتوجه به شرایط سخت کار در این بخش ها، سختی کار برای پرستاران و سوپروایزرها این بخش باید درنظرگرفته گردد؛ همچنین بیمه پرستاران و پرسنل بیمارستان ولی عصر رزن اشتباه و مغایر با شغل شان ثبت شده است که انتظار می رود به این مسئله رسیدگی گردد.

رئیس سازمان نظام پرستاری از شرایط نامناسب پرستاران شرکتی خبرداد و گفت: متاسفانه سختی و اضافه کاری برای این پرستاران درنظر گرفته نمی گردد.

زرینی استان همدان را دارای رتبه نخست در مدیریت پرستاری در سطح کشور دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته استان همدان، نمره 100 از 100 مدیریت پرستاری را از وزارت بهداشت دریافت کرد؛ همچنین استان همدان سال گذشته پیروز شد تا صلاحیت حرفه ای پرستاران را تایید و برای آن ها شناسنامه صادر کند.

وی از دریافت بیمه هوم کر برای نخستین بار در استان همدان خبرداد و گفت: این بیمه برای سه استان کرمان، همدان و تهران صادر شده است؛ همدان برای بیماران اهمیت زیادی قائل است، از این رو به تازگی یاری پرستاران در کنار بیماران حاضر شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10311

به "همدان با کمبود پرستار روبه رو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان با کمبود پرستار روبه رو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید