زندگی در استرالیا چگونه است؟

به گزارش مجله سرگرمی، شرایط زندگی در استرالیا

اگر به دنبال کشوری هستید که شرایط زندگی عالی داشته باشد، زندگی در استرالیا را در نظر بگیرید. استرالیا کشوری مناسب برای کسانی است که دوست دارند نه تنها از زندگی خود لذت ببرند بلکه در عین حال، در یک کشور پیشرفته و با امکانات بالا زندگی کنند. همچنان که شرایط زندگی در استرالیا به نوعی آسان در نظر گرفته می شود اما از نظر امکانات رفاهی و توجه دولت به شهروندانش، همانند کشورهایی مانند کانادا است. شهرهای مهم استرالیا همه نوع خدمات را برای شهروندانشان آماده نموده اند. بهترین شرایط کاری و تفریحی را برای افرادی که در اینجا زندگی می کنند، به وجود آورده اند. محیط های پیرامون و شهری مناسب و دیگر شرایط زندگی در استرالیا را که باعث انتخاب شدن این کشور برای مهاجرت شده است، در مجله خبرنگاران معرفی خواهیم کرد. طبیعتی همانند سواحل زیبا، نزدیکی به اقیانوس و دیگر جاذبه های طبیعی آن، استرالیا را بیشتر از دیگر کشورها، منحصر به فرد نموده است.

زندگی در استرالیا چگونه است؟

استرالیا کشوری است که مردم سراسر دنیا می توانند در آن به شیوه ای مدرن زندگی نمایند. این کشور هر چند که ممکن است تاریخ گسترده ای مانند دیگر کشورها نداشته باشد اما آینده ای روشن دارد. شرایط مناسب زندگی در استرالیا باعث شده است که تنوع فرهنگی و چند ملیتی بسکمک داشته باشد. مردمی که در این کشور زندگی می نمایند، هر یک از دیگر کشورهای دنیا به این کشور، مهاجرت نموده اند و در نتیجه پیشینه تاریخی متنوعی دارند. اگر کل جمعیت بیش از 22 میلیونی استرالیا را در نظر بگیرید، حدود 22 درصد از این جمعیت، در خارج از مرزهای این کشور، به دنیا آمده اند. در واقع مهاجرین سهم به سزایی در شیوه زندگی و مدرن بودن این کشور ایفا می نمایند. تاثیر این مهاجرین را در غذاهای این کشور، زبانی که صحبت می نمایند و حتی در مذهب آن ها می توانید ببینید.

امروزه استرالیا یکی از اقتصادهای در حال رشد در دنیا را دارد. همین موضوع کیفیت زندگی در استرالیا را بالا برده است. همچنین مردم این کشور، علاقه وافری به هنر، ورزش و تفریحاتی که در بیرون از خانه و درون طبیعت انجام می شود، دارند. یکی از علت های این موضوع را می توانید طبیعت زیبا با مناظر عالی، آب و هوا و دمای مناسب آن با ثبات مالی و سیاسی این کشور بدانید.

معرفی شهرهای مهم استرالیا

  • ملبورن در استان ویکتوریا

این شهر مالی ترین شهر و پرجمعیت ترین شهر استرالیا است. همچنین از نظر وسعت و اندازه دومین شهر استرالیا محسوب می شود.

  • سیدنی در ایالت ولز جنوبی جدید

این شهر اولین مقصد برای بسکمک از گردشگرانی است که وارد استرالیا می شوند. شرایط مناسب زندگی در استرالیا را به خوبی در این شهر، آن هم از نزدیک خواهید دید. سواحل زیبا، پل های بندری و خانه های دیدنی سیدنی برای گردشگران، بسیار جذاب است.

  • بریزبن (بریسبان) در کوئینزلند

اگر آب و هوا برای زندگی در استرالیا برایتان بسیار اهمیت دارد، پس شهر بریسبان می تواند انتخاب شما باشد. این شهر، زمستان را تجربه نمی نماید و تا بهترین سواحل استرالیا تنها یک ساعت راه دارد. همچنین هزینه های زندگی در آن ارزان تر از ملبورن و سیدنی است.

  • پرت در استرالیای غربی

این شهر را به عنوان شهر همواره آفتابی استرالیا می شناسند. شهری کوچک و بسیار صمیمی بوده که شرایط مطلوبی برای زندگی دارد.

  • وودونگا در ایالت ویکتوریا

این شهر با جمعیتی حدود 40 هزار نفر در کنار رودخانه مورای قرار گرفته است و مناظر زیبایی از تپه های سرسبز را در اطراف خود دارد. اگر برای زندگی در استرالیا از شهرهای بزرگ دوری می کنید، به سراغ این شهر بروید.

شرایط مسکن و خانه در استرالیا

استاندارد بالا و طیف گسترده ای از مسکن و خانه در استرالیا، شرایط خوبی را برای زندگی تمام افراد به وجود آورده است. با این وجود، اکثریت استرالیایی ها در 50 کیلومتری ساحل و در شهرهای بزرگ و کوچک آن زندگی می نمایند. در این شهرها و برای تمام اقشار جامعه خانه های مناسب و باکیفیتی پیدا می شود. هر چند که بیشتر خانه ها با سبک های اروپایی و آمریکایی یکی است اما با اقلیم این کشور خود را وقف داده و به نوعی استرالیایی شده است.

می توانید در شهرهای بزرگ این کشور مانند ملبورن و سیدنی خانه های فراوانی را ببینید که تراس دارند. همچنین بیشتر خانه های استرالیایی به داشتن حیاط هایی بزرگ و استخرهای شنا معروف هستند. زمین های بازی در نزدیکی محله های مسکونی، پارک ها و مراکز خرید، به بسکمک از مردمی که در این کشور زندگی می نمایند، اجازه می دهد تا بهترین شیوه زندگی را داشته باشند.

شهرهای کوچکتری که دور از شهرهای بزرگ قرار دارند، به نسبت شهرهای بزرگتر، فضایی آرام تر و البته ارزان تر برای کار و زندگی در استرالیا دارند. بیشتر افرادی که می خواهند در این کشور خانه خریداری نمایند، ابتدا آن خانه را اجاره می نمایند و در نهایت پس از مطمئن شدن از انتخاب درست، آن خانه را خریداری می نمایند. با توجه به تفاوت بین شهرها، هزینه مسکن در هر شهر متفاوت خواهد بود اما این تفاوت باعث نمی شود که کسی نتواند خانه ای خریداری کند. بسکمک از مردم استرالیا توانایی زندگی در خانه ای را دارند که به محل کار آن ها نزدیک بوده و همچنین تا مدارس و دیگر امکانات برای زندگی فاصله کمی داشته باشند.

اجاره خانه در استرالیا

کسانی که در این کشور زندگی می نمایند، به راحتی از طریق روزنامه ها، مشاورین املاک و سایت های آنلاین از شرایط خانه های اجاره ای مطلع می شوند. عموم اجاره خانه ها برای 6 ماه تا یک سال خواهد بود. همچنین دولت و افرادی هستند که برای اجاره به کسانی که توان مالی پرداخت بیعانه یک خانه را ندارند، کمک می نماید. حتی می توان برای زندگی به سراغ خانه های مشترک المنافع رفت. کسانی که از پس هزینه های اجاره خانه بر نمی آیند یا درآمد پایینی دارند، می توانند از طریق دولت برای زندگی در این خانه ها درخواست دهند.

از امکانات زندگی عالی در استرالیا: وجود بهترین مدارس ابتدایی برای بچه ها

استرالیا را می توان یکی از بهترین کشورها برای زندگی خانواده ها دانست. چرا که سیستم آموزشی در استرالیا برای تمام سنین همراه با سرگرمی بوده و بسیار لذت بخش است. مدارس ابتدایی در این کشور، بچه ها را به خوبی آموزش می دهد و والدین هیچ گونه نگرانی از این بابت نخواهند داشت. دو نوع مدارس در استرالیا وجود دارد: مدارس دولتی و مدارس خصوصی. در مجموع 13 سال تحصیلی در این کشور برای پایه ابتدایی و متوسطه وجود دارد. این مدارس دروسی را در هشت حوزه کلیدی برای آموزش بچه ها ارائه می دهند:

  • انگلیسی
  • ریاضیات
  • مطالعات اجتماعی و محیط زیست
  • علوم پایه
  • هنر
  • زبان های غیر انگلیسی
  • فناوری و مهارت های شخصی
  • بهداشت و تربیت بدنی

سال تحصیلی در استرالیا به 4 ترم تحصیلی تقسیم می شود. این ترم ها از اواخر ژانویه و اوایل ماه فوریه (همزمان با دی و بهمن در ایران) شروع شده و تا اواخر نوامبر و اوایل دسامبر (اوایل آذر ماه) طول می کشد. معمولا دانش آموزان میان هر ترم حدود 2 هفته تعطیل هستند و پس از خاتمه سال تحصیلی، دو ماه تعطیل می شوند. دانش آموزان هر هفته از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا ساعت 3:30 بعد از ظهر به مدرسه می فرایند. جدای از مدارس، موسسات حرفه ای بسکمک هستند که بر روی مهارت های دانش آموزان کار می نمایند. این موسسات دانش آموزان را برای ورود به مشاغل مختلف یا دانشگاه آماده می نمایند.

شرایط کار در استرالیا

کشور اقیانوسیه ای استرالیا نیروی کاری ماهری در حدود 10 میلیون نفر دارد که اکثریت آن ها را افراد تحصیل نموده و آموزش دیده تشکیل می دهند. حتی بسیار از کارکنان و کارگران آن تحصیلات دانشگاهی دارند. نرخ بیکاری در این کشور همواره پایین و البته ثابت بوده است. اگر بخواهید در این زمینه، استرالیا را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه کنید، باید بدانید که استرالیا در شرایط مالی خوبی به سر می برد. شاید همین موضوع باعث افزایش مهاجرت به استرالیا شده است.

جدای از این موضوع که هر هفته موقعیت های شغلی بسیار مطلوبی برای ساکنین این کشور فراهم می شود، اداره مهاجرت استرالیا نیز هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد. افراد از سراسر دنیا که شرایط مورد نیاز برای چنین مشاغلی را دارند، می توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند.

همچنین دانشجویانی که تازه از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، می توانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند.

شرایط درآمدهای کاری در استرالیا

در بسکمک از جهات، شرایط کار و دستمزدها در استرالیا جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود. این موضوع به خاطر اقتصاد عالی و شرایط خوب کاری در این کشور فراهم شده است. براساس آماری که اداره آماری استرالیا در مورد درآمد کارگران ارائه نموده است، می توان میانگین درآمد هفتگی تمام کارگران در استرالیا را در حدود 1056.16 دلار استرالیا دانست. همچنین افرادی که در شهرهای کوچک تر و در فاصله ای دورتر از شهرهای بزرگ ساکن هستند، هزینه های زندگی بسیار کمتری پرداخت خواهند نمود. در این میان بر طبق آماری که اداره آماری استرالیا ارائه داده است، می توان درآمد هفتگی ساکنین هر شهر را در جدول زیر ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید.

(منبع: شاخص های مالی استرالیا در فوریه 2012)

استاندارد حقوق و مزایای کار و زندگی در استرالیا که در بالا آورده شد، در واقع حداقل حقوق و دستمزد، حداکثر ساعات کاری و حداقل حقوق کارکنان در استرالیا را در نظر گرفته است. مردم این کشور به طور میانگین در طول هفته می توانند 36 ساعت کاری داشته باشند که از دوشنبه تا جمعه خواهد بود. آخر هفته ها برای استراحت بوده و نباید در این زمان ها کار نمایند.

افرادی که کارهای تجاری دارند عموما از ساعت 7 صبح تا ساعت 03:30 بعد از ظهر سر کار می آیند. این در حالی است که ساعت کاری دیگر مردم متفاوت بوده و از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر است. زمان کار مردم استرالیا شامل زمان استراحت و ناهار افراد شاغل هم هست. همچنین سن بازنشستگی بیشتر ساکنین این کشور، 57 سالگی اعلام شده است اما بر اساس قانون، زنان در 60 سالگی و مردان در 65 سالگی بازنشسته می شوند. اگر شما هم برای زندگی در استرالیا اقدام نموده اید و مهارت های خوبی مانند آشنایی با زبان انگلیسی، مدارک تحصیلی بالا و مهارت های حرفه و فن خوبی داشته باشید، کارفرمایان درآمد خوبی را به شما پرداخت خواهند نمود.

بهداشت و درمان در استرالیا

یکی از مهم ترین شرایط زندگی در استرالیا وجود امکانات بهداشتی و سلامتی مناسب برای ساکنین این کشور است. استرالیا یکی از بهترین سیستم های درمانی دنیا را دارد و این سیستم برای تمام افرادی که در این کشور زندگی می نمایند، در دسترس است. تمام افرادی که شهفرایندی استرالیا را دارند، به سیستم درمانی این کشور، مبلغی را به عنوان بیمه درمانی پرداخت می نمایند.

این پرداخت ها برای ساکنین استرالیا، درمان ها و خدمات رسانی رایگان در بیمارستان ها را به دنبال دارد. همچنین امتیازات گوناگونی برای افرادی که بیمه تکمیلی را خریداری می نمایند، در نظر گرفته می شود. بیمه تکمیلی استرالیا شامل درمان های دندان پزشکی، فیزوتراپی، بینایی و دیگر درمان های ویژه می شود.

تمام این امکانات و شرایطی که در استرالیا وجود دارند، شرایط زندگی را برای تمام افراد بسیار آسان نموده و حتی خانواده ها را مجبور به گذراندن وقت با اعضای خانواده می نماید. پدر و مادر باید حتما برای فرزندان خود وقت آزاد داشته باشند. به همین دلیل خانواده ها 2 روز در هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل هستند. همچنین ساعات کاری آن ها در طول روز به گونه ای معین شده است که با ساعات مدارس یکی باشد یا حداقل خانواده ها، زمان بیشتری را در طول روز بتوانند با بچه ها خود باشند.

اگر به عنوان فردی مهاجر وارد این کشور شده اید، برای کار و زندگی در استرالیا نیاز به ویزا دارید.

حکومت مشترک المنافع یا دولت فدرالی استرالیا

دولت فدرالی استرالیا توسط ریاست جمهوری این کشور اداره می شود و به موضوعات بین المللی در زمینه های تجاری، دفاعی، امور خارجه و ارتباطات از راه دور می پردازد.

  • ایالت های دولتی

استان ها و ایالت ها در استرالیا توسط مجریان ایالت ها اداره می شود. این افراد پروژه های مشترک المنافع بسکمک را در زمینه های آموزش و پرورش، رفاه اجتماعی و قانون در میان ایالت های مختلف اجرا می نمایند.

  • دولت های محلی

افرادی که در دولت های محلی توسط ساکنین همان مناطق انتخاب می شوند، مسئولیت انجام کارها و فعالیت های شهری مانند برنامه ریزی شهری، معین قوانین و مقررات ساختمان سازی و اجرای آن و همچنین دفع زباله را به عهده دارند. برای زندگی در استرالیا باید قانون رایج این کشور را بدانید؛ چرا که قانون اساسی استرالیاست. مجلس این کشور بر اساس سیستم وستمینستر دولتی بوده و استرالیا جزو کشورهای مشترک المنافع است. همچنین ملکه الیزابت دوم انگلستان به عنوان ملکه استرالیا هم شناخته می شود. ملکه الیزابت دوم به طور رسمی، رئیس کلیه ایالات است که نماینده ای در این کشور دارد.

منبع: migrationexpert.com.au

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85693

به "زندگی در استرالیا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در استرالیا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید