همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه خوارزمی با هدف آشنا شدن جامعه نجوم با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می گردد.

همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فرزان مومنی عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک و دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران در خصوص اهمیت رصدخانه ها در ایران گفت: می دانیم رصدخانه ها در ایران باستان وجود داشته اند، اگر چه اطلاعات ما از جزئیات کار آنها کامل نیست، اما به ویژه در دوره اسلامی نقش پررنگ رصدخانه ها در ایران بسیار آشکار است و تقویم جلالی که پس از گذشت هزار سال از روزگار تدوین آن همچنان کار می نماید گویای دقت رصدها در آن ایام است.

وی همچنین در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت: همایش ملی رصدخانه های ایران که به میزبانی دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می گردد، با هدف آشنا شدن جامعه نجوم، از منجمان حرفه ای گرفته تا علاقمندان عمومی نجوم، با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می گردد.

مومنی گفت: امید آن است که حضور منجمان رصدگر در این همایش برای گفت وگو در موضوع رصد و ارائه فراورد کوشش هایشان در قالب مقالات و سخنرانی ها زمینه ساز فعالیت های رصدی هرچه بنیادی تر، عمیق تر و گسترده تر باشد و چه بسا از این طریق بستری نیز برای همکاری هر چه بیشتر رصدخانه های ایران در راستای ارتقاء نجوم رصدی در کشور فراهم آید.

دبیر علمی همایش در خصوص برنامه ریزی همایش ملی رصدخانه های ایران گفت: همایش در 1 روز و در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی در تهران در 27 آذر سال جاری در بخش های مختلف برگزار می گردد، در این بخش ها علاوه بر معرفی مقالات برگزیده، استادان برجسته دانشگاهی کشور نیز در راستای محورهای همایش به ایراد سخنرانی و بحث تخصصی خواهند پرداخت و به سوالات دانشجویان، پاسخ داده خواهد شد.

وی محورهای همایش را آسترومتری ، نورسنجی ، طیف سنجی ، زمان سنجی ، تقویم نجومی معرفی کرد.

مومنی با اشاره به اینکه همایش در مراکز علمی ISC و RICeST نمایه خواهند شد، افزود که علاوه بر ارائه گواهی حضور به تمام شرکت نمایندگان در همایش، به تمام مقالات پذیرفته شده گواهی ارائه مقاله داده خواهد شد.

دبیر علمی همایش انتظارات خود را حضور فعال و شرکت تمامی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، پژوهشگران و علاقه مندان حرفه ای و آماتور در زمینه نجوم رصدی بیان کرد و از آنان برای برگزاری هر چه پربارتر شدن این همایش صمیمانه دعوت کرد.

وی در انتها گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در همایش و نمایشگاه تخصصی و حمایت مادی و معنوی از همایش می توانند به سایت همایش ملی رصدخانه های ایران به نشانی nobs.khu.ac.ir مراجعه نمایند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59805

به "همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید