تغذیه بیماران در بیمارستان ها موثر در روند درمانی آنها

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی انترال و پرنترال آسیا (پنسا-2016) از حضور 25 متخصص برجسته از شاخص ترین متخصصان، محققان و دانشمندان علم تغذیه جهان در این کنگره بین المللی اطلاع داد و گفت: وزارت بهداشت به دنبال رویکردی تخصصی تر به تغذیه بیماران در بیمارستان ها است.

تغذیه بیماران در بیمارستان ها موثر در روند درمانی آنها

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کنگره بین المللی پنسا 2016 به همت دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و تهران هم اینک در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کنگره بین المللی معتبر برای اولین بار است که در ایران برگزار می گردد.

وی از مبارزه با سوء تغذیه در بیمارستان ها به عنوان شعار این کنگره بین المللی یاد کرد و اضافه کرد: رویکرد علمی تر به تغذیه بالینی بیماران در بیمارستان ها می تواند به عنوان یک شاخص مهم به بهبود روند درمانی بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی یاری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه این کنگره از 16آذرماه در ایران شروع به کار نموده، اضافه کرد: هفدهمین کنگره بین المللی انترال و پرنترال آسیا تا 18 آذرماه ادامه دارد و بسیاری از برجسته ترین متخصصان این حوزه در آن به ایراد سخنرانی می پردازند.

شادنوش با پیچیده خواندن بسیاری از بیماری های امروز و نوپدید بودن بعضی از آنها، اظهار داشت: برگزاری این کنگره و بهره گیری از دستاوردهای علمی آن می تواند هم به روند درمان بیماران در ایران یاری کند و هم می تواند در زمینه پیشگیری از ابتلا به بسیاری بیماری ها و عدم تحمیل هزینه های هنگفت درمانی به کشورمان یاری کند.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی انترال و پرنترال آسیا، در پاسخ به پرسشی در مورد آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره بین المللی و میهمانان آن به خبرنگاران گفت: در مجموع طی سه روز برگزاری این کنگره 51 سخنرانی در 15 سمپوزیوم علمی و تخصصی توسط متخصصین و دانشمندانی از کشورهای مختلف ارائه می گردد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از گروه های تغذیه (دانشجویان، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری تغذیه)، پزشکان عمومی، داروسازان، متخصصان اطفال، متخصصان بیهوشی، متخصصان غدد، متخصصان داخلی،طب سالمندی، کارشناسان و کارشناسان ارشد پرستاری و صنایع غذایی و کارشناسان مامایی به عنوان گروه های هدف این کنگره معتبر بین المللی نام برد و گفت: در این کنگره بین المللی علاوه بر برجسته ترین متخصصان ایرانی این حوزه، متخصصانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، لهستان، تایلند، اندونزی، چک، بلژیک و هلند نیز حضور دارند.

وی به تجلیل از برنامه های اساسی و بنیادی وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت پرداخت و گفت: وزارت بهداشت در چند سال اخیر جدای از ایجاد زیرساخت های مناسب و تحول آفرینی در حوزه سلامت، در زمینه فراوری علم و ایجاد زیرساخت های پژوهشی و تحقیقاتی و برگزاری همایش ها و کنگره ها و جشنواره های علمی ملی، منطقه ای و بین المللی نیز کارنامه درخشانی داشته که پنسای 2016 نیز یکی از مهم ترین آنها است که به همت دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تهران در حال برگزاری است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45121

به "تغذیه بیماران در بیمارستان ها موثر در روند درمانی آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه بیماران در بیمارستان ها موثر در روند درمانی آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید