همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت روز چهارشنبه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.

همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، آیین افتتاح این همایش 2 روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند شروع شد.

دستیار وزیر و مدیر کل غرب آسیا وزارت امور خارجه در همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت گفت: گردشگری بیابان یک ویژگی خاص است که موجب شکوفایی بخش های ناشناخته مالی یک کشور خواهد شد.

موسوی اضافه نمود: ارزش اضافه نموده حاصل از درآمد های گردشگری قابل مقایسه با هیچ چیز نیست و میزان اشتغالی که از توسعه گردشگری ایجاد می گردد قابل توجه است.

وی ادامه داد: کویر لوت یکی از فرصت هی استثنایی خراسان جنوبی است که باید از آن استفاده کرد.

اسماعیل کهرم استاد دانشگاه و علاقه مند به محیط زیست نیز در حاشیه این همایش گفت: نکویر لوت یک سیستم زنده است که آینده نسل های بعدی را تضمین می نماید.

همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت فرصت های محلی و بین المللی 2 بخش دارد که بخش علمی همایش امروز (چهارشنبه) در دانشگاه بیرجند برگزار می گردد و بخش دوم آن بازدید از بیابان لوت است که به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه (12 اردیبهشت) انجام خواهد شد.

گردشگری پایدار و توسعه اجتماعات محلی، شناسایی و ارتقای زنجیره ارزش در بخش گردشگری، گردشگری و اقتصاد محلی، جاذبه های گردشگری بیابان لوت ایران، ژئوتوریسم و بیابان لوت و مزیت های گردشگری در بیابان، توریسم ورزشی و بیابان لوت، طبقه خلاق و توسعه گردشگری بیابان لوت، اکوتوریسم و بیابان لوت، حمل و نقل و گردشگری بیابان لوت، بازارهای هدف گردشگری بیابان لوت و برند گردشگری ملی و بین المللی، خراسان جنوبی و گردشگری بیابان لوت، راه های تاریخی، سفرنامه ها و گردشگری بیابان لوت، آموزش، یادگیری اجتماعی و گردشگری بیابان لوت، ایده های استارت آپ ویکند گردشگری لوت از محورهای اولین همایش بین اللمللی گردشگری بیابان لوت است.

همچنین قرار است اولین نشست تخصصی دیپلماسی مالی و تجاری استان با حضور بعضی مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان اتاق بازرگانی ایران پس از آیین افتتاح همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار گردد.

بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران با کوشش مسئولان کشورمان سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

میراث دنیای بیابان لوت با مساحتی حدود 175 هزار کیلومتر مربع در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه سال 2005 با دمای 70.7 درجه سانتیگراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.

پدیده های زیبایی مانند کلوت ها، گندم بریان، تپه های ماسه ای و گرم ترین نقطه دنیا در بیابان لوت وجود دارند که دیدن آنها منظره بسیار جذابی به ویژه برای گردشگران خارجی است.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39446

به "همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید