هدفگذاری بیمه تامین اجتماعی برای10 هزار قالی باف زنجانی

به گزارش مجله سرگرمی، محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان زنجان که از مردادماه سال 93 انجام‌شده بیمه افرادی که در شغل‌های دیگر مشغول به‌کار بودند لغو شده و قالی‌بافان اصلی بیمه شدند.

هدفگذاری بیمه تامین اجتماعی برای10 هزار قالی باف زنجانی

وی اظهار کرد: استان زنجان بیش از 50 هزار بافنده دارد و در حال حاضر 5 هزار قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و هدفگذاری برای بیمه در استان 10 هزار نفر است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی چهار ماهه سال جاری تنها توانستیم 40 نفر از قالی‌بافان در استان زنجان را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بدهیم.

جعفری تأکید کرد: کمبود تسهیلات باعث شده تا سازمان توانایی لازم را ندارد تا بتواند قالی‌بافان را تحت پوشش قرار بدهد.

وی افزود: دارا بودن سن پایین‌تر از 55 سال، داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان شرایط لازم برای بیمه قالی‌بافی است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: فرش‌بافان می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از این سازمان اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین‌شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: استان زنجان در بحث تولید فرش دستباف از استان‌های های مطرح کشور است و قالی‌بافان ماهر و زبردستی دارد ولی تسهیلاتی برای حمایت از قالی‌بافان انجام نمی‌شود و ارائه تسهیلات مطلوب نیست.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143

به "هدفگذاری بیمه تامین اجتماعی برای10 هزار قالی باف زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری بیمه تامین اجتماعی برای10 هزار قالی باف زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید