نیاز 400 بیمار خاص در هرمزگان به اهدای خون

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: 2 هزار و 400 بیمار خاص در استان وجود دارد که این قشر به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

نیاز 400 بیمار خاص در هرمزگان به اهدای خون

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر ایمان زارعی افزود: بروز بیماری نوپدید کرونا باعث شده بسیاری از شهروندان استان هرمزگان به مراکز انتقال خون مراجعه نکنند که این موجب کاهش فراورده های خونی شده است.

وی اعلام نمود: این اطمینان را به مردم و همه شهروندان می دهیم که بدون هیچ گونه نگرانی از ابتلای به بیماری می توانند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: تمامی مراکز اهدای خون استان طبق دستورالعمل ها با رعایت نکات بهداشتی و کارکنان آموزش دیده در خدمت مردم هستند.

زارعی با بیان این که اهدای خون امری ضروری بوده و تامین خون بیماران فقط با حضور مردم ممکن است، گفت:خون هیچ جایگزین مصنوعی ندارد تا در دسترس بیماران بویژه افراد تالاسمی قرار بگیرد.

وی شرح داد: برای رفاه حال شهروندان مراکز انتقال خون در بندرعباس از ساعت 8 صبح تا 19 و 30 دقیقه شب و در بندرلنگه و میناب از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر و قشم از 17 تا 20 و 30 دقیقه همه روزه به جز 13 فروردین آماده خونگیری است.

زارعی ادامه داد: همچنین سامانه نوبت دهی nobatdehi.ibto.ir برای تسهیل در نوبت گیری شهروندان فعال است تا بدون مراجعه حضوری بتوانند برای نوبت گیری اهدای خون اقدام کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت ابتلا به سرماخوردگی تا یک ماه پس از بهبودی کامل از حضور در مراکز انتقال خون خودداری کنند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78711

به "نیاز 400 بیمار خاص در هرمزگان به اهدای خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز 400 بیمار خاص در هرمزگان به اهدای خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید