نگاهی به نسل پنجم رنجرور؛ New Range Rover D350

به گزارش مجله سرگرمی، همه می دانند، یا فکر می نمایند که می دانند، که رنجرور در جاده و خارج از جاده همیشه یک خودروی فوق العاده بوده است. باید به یاد داشت که این ایده پشت مدل اولیه بود که بیش از نیم قرن پیش رونمایی شد - یک لندرور راحت و لذت بخش تر که می توانست در خانه های بیرون شهر کار کند و در شهر، شیک به نظر برسد. این ترکیب خاص از توانایی ها، جایگاه آن را به عنوان محصولی منحصربه فرد، به علاوه حد نسبتا مطلوبی از فخرفروشی، تحت مدیریت جانشین پرور و مالکیت مشارکتی، موفقیت پایدار آن را تضمین نموده است. در حال حاضر، این شرکت تحت نظارت (همراه با جگوار) تاتا، شرکت غول صنعتی هند، با برنامه هایی هرچند با تاخیر، اما قابل تحسین، میخواهد رنجرور را برقی کند. اما تبدیل آن به خودروی با سوخت پاک نمی تواند به همین سرعت انجام گردد.

نگاهی به نسل پنجم رنجرور؛ New Range Rover D350

اکنون، رنجرور در نسل پنجم خود، هنوز همه کارهایی را که پیش از این انجام می داد انجام می دهد، اما امروزه می توان از این خودرو در پارکینگ زیرزمینی با ستون های بتنی بزرگ که در گوشه های بسیار تنگ مثل سرباز نگهبان ایستاده اند، به برترین شکل لذت برد. در گذشته، چنین محیط هایی برای مدل های بزرگ تر رنجروری که به بازار می آمد، روزبه روز سخت می شد (مدل اولیه 1970 جوری به نظر می رسید که وقتی در کنار مدل های بعد از خود قرار می گرفت، انگار می شد در صندوق عقب مدل های نوتر جا گردد). در واقع، [با بزرگ تر شدن این خودرو] شرایط آن قدر بد شد که پارک کردن به کاری تقریبا غیرممکن تبدیل شد و به طور جدی، خوشنامی این خودرو و معروف بودنش به اینکه چندمنظوره است را از بین برد. بایستی در پنج مرحله می پیچیدید و امیدوار می بودید که بدنه گران قیمت آن را خراش ندهید.

حالا اوضاع فرق نموده است. رنجرور به کلی نو، نه فقط چهار چرخ محرک برای بالا بردن شما از کلیمانجارو دارد، بلکه دارای فرمان چهار چرخ است تا شما را به یک فضای پارکینگ تنگ یا در واقع در گوشه ای در یک خیابان شلوغ شهری یا روستایی برساند. چرخ های عقبی که در هماهنگی با جلو حرکت می نمایند، کارایی شهری این خودروی غول لوکس را دگرگون نموده است و به آن، دایره گردش یک مینی ماینر را می بخشد. مجموعه گسترده ای از گزینه ها و اطلاعاتی که در پشت صفحه نمایش لمسی با مقدار میانه در داشبورد قرار گرفته است نیز شامل یک جدول دم دستی از ابعاد خودرو است و البته ارتفاع آن به وسیله تنظیمات تعلیق بادی قابل تنظیم است. گزینه های معمول پارک اتوماتیک، حسگرها و یک سامانه دوربین فوق العاده که به شما امکان می دهد به نوعی به شکل مجازی خارج از خودرو بایستید تصویر را کامل می نماید. شما اطمینان کامل دارید که این مدل های کلاسیک گران قیمت خراش بر نمی دارد.

توضیح مشخصات رنجرور 350 اسب بخار

قیمت: 122.850 پوند (حدود 142 هزار دلار) (بر اساس تجربه، محدوده از 97هزار و 900 پوند (113هزار دلار) آغاز می گردد)

حجم موتور: 3.0 لیتری دیزل؛ 6 سیلندر خطی؛ 8 سرعته اتوماتیک

توان خروجی (اسب بخار): 350

حداکثر سرعت (مایل بر ساعت): 145 (233 کیلومتر بر ساعت)

صفر تا 60 مایل بر ساعت (ثانیه): 5.8

مصرف سوخت (مایل بر گالن): 35.6

انتشار دی اکسیدکربن (گرم در کیلومتر): 208

با این حال، چیزی که بدون شک بدون تغییر مانده است، آن پروفایل خاص است، با نمای سقف متحرک، مدل شیار باریک تر که اینک از کناره ها می گذرد، و در پشتی دو قسمتی. هرچند، این بار، رنجرور یک کار بامزه نو دارد: یک در عقب برقی که بالا می رود و در عقب برقی پایینی را آشکار می نماید که بالای سپر قرار می گیرد و به شما امکان می دهد حین تماشای چوگان، به پیک نیک بروید. این طور چیزها. آن ها بعلاوه چراغ های عقب را حذف نموده اند، به این معنا که در حالتی که از آن استفاده نمی گردد، همه چیزهایی که می بینید یک جفت طراحی خطوط باریک عمودی مشکی است. تیغه های پشت چرخ های جلو نسبت به مدل قبلی باریک ترند، اما اثر کلی این کنار گذاشتن چیزهای اضافی و طراحی دوباره این است که خودرو را کمی دارای اضلاع مسطح می نماید، و در رنگ سفید، کمی شبیه به یخچال فریزر سوارشده بر روی چرخ به نظر می رسد. نمای جلو به وضوح تکامل یافته چند مدل اخیر این خودرو است که در مقایسه با بسیاری از رقبای خود، برش خورده و دارای جلوپنجره ای نسبتا کوچک است.

به طور خلاصه، یا در کل تصور می کنم رنجرور حضور شاخص خود را در جاده ها حفظ نموده است و منصفانه است که بگوییم هیچ چیز کاملا شبیه آن وجود ندارد. فضای داخلی و بهسازی ها با فضای داخلی نو حتی مجلل تری مانند بنتلی بنتایگا، که در ساخت [خودروهای] سفارشی تخصص دارد، رقابت می نماید. اما رنجرور یک تولیدی بدون تردید، خواستنی و آرمانی است. این روزها بدون شک گران هم است و (عملا) کمتر از شش رقم نیست. موقعیت رانندگی تسلط داشتن از بالا نیز همچنان وجود دارد. این چیزی فراتر از صرف نشستن در جای بلند، چشم درچشم رانندگان اتوبوس است، و فراتر از این احساس می کنید که شما واقعا کنترل هر چیزی را، تا آنجایی که چشم می بیند، در دست دارید. که این موضوع، در خصوص بعضی از مالکان نیز به معنای واقعی کلمه صادق خواهد بود.

من خوشبختانه از اینکه موتور دیزل در ماشینم به همان مقدار روان و ارزان بود شگفت زده بودم و با توربوشارژ عالی و کمی تقویت بیشتر با یک مجموعه الکتریکی هیبریدی سبک، شتاب [این خودرو] مانند هر چیز دیگری در خصوص این خودرو شگفت انگیز است. با تعادل و حالت آرامی که دارد، این یک خودروی اسپرت نیست و من واقعا نمی خواهم به جثه 2.5 تنی آن فشاری بیش از حد در تضاد با قوانین فیزیک نیوتنی بیاورم. بعلاوه یک مدل هیبریدی پلاگین، همراه با موتور دیزلی یا بنزینی وی 8 (V8) و، خوشبختانه، یک مدل الکتریکی تماما با باتری نیز در راه است. شما می توانید یک مدل، با فاصله بسیار بلند بین دو محور (همانطور که نخست وزیر استفاده می نماید) را مشخص کنید که می تواند با سه ردیف برای نشستن هفت مسافر خوشبخت، و مدل های ویژه لندرور اس وی عرضه گردد.

همه این بحث ها بر سر تجملات است، چه در حال حرکت و چه در حال استراحت، آسوده، در پارکینگ زیرزمینی. رقبای توانمند بسیاری وجود دارند، از بنتلی و رولزرویس گرفته تا مرسدس بنز و لامبورگینی، بعضی بهتر و حتی گران تر. با این حال، رنجرور جذابیت زیبا و باسلیقه ساخته شده خود را حفظ نموده است. در حقیقت، طی دوره بحران هزینه زندگی، ثروتمندان هرگز چنین حق انتخابی برای [نشان دادن] نمادهای منزلت و اعتبار نداشتند که [مانند رنجرور] همه جا همراهشان برود. این بخش بحث دیگر بماند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164431

به "نگاهی به نسل پنجم رنجرور؛ New Range Rover D350" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نسل پنجم رنجرور؛ New Range Rover D350"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید