نقش مواد شیمیایی در صنعت

به گزارش مجله سرگرمی، مواد شیمیایی از مهم ترین ارکان صنعت در هر کشوری محسوب می شوند. بطور کلی مواد شیمیایی به دو دسته مواد آلی و مواد معدنی دسته بندی می شوند.

نقش مواد شیمیایی در صنعت

می توان گفت تقریبا تمامی صنایع و کارخانجات که محصول و یا خدمتی ارائه می نمایند در فرایند کاری خود به مواد شیمیایی با توجه به نوع کار خود احتیاج دارند. صنایع فراوری نماینده مواد غذایی قطعا برای فراوریات خود روز به روز به مواد شیمیایی با گرید خوراکی بیشتر وابسته می شوند.

کارخانجات فراوری نماینده دارو - نساجی - پتروشیمی - کشاورزی و .... به موادی همچون انواع اسید - مواد پودری - حلال - محلول و ... تنها گوشه ای از احتیاج صنایع می باشد.

اسید نیتریک

اسید نیتریک اکسید نیتروژنی با فرمول شیمیایی HNO3 اسیدی معدنی و بسیار خورنده است. این ماده با نام جوهر شوره و اسید تیزاب نیز شناخته می گردد. جوهر شوره ماده اصلی معرف برای نیترات است. معمولا به عنوان ماده اکسید نماینده قوی استفاده می گردد، در آن اتم نیتروژن به یک گروه هیدروکسی و با پیوندهای معادل آن به دو اتم اکسیژن به جامانده متصل می گردد.

کاربرد اسید نیتریک در کشاورزی

عمده ترین کاربرد صنعتی اسید نیتریک در صنعت کشاورزی به منظور فراوری کود شیمیایی می باشد. اسید نیتریک در اثر واکنش با آمونیاک تشکیل نیترات آمونیوم را می دهد. 75 تا 80 درصد از 26 میلیون تن فراوری سالانه نیتریک اسید در این زمینه مصرف می گردد.

اسید نیتریک در تهران اسید

شرکت کیمیا تهران اسید محصول اسید نیتریک 64 درصد در دو گرید صنعتی و آزمایشگاهی در انواع بسته بندی بصورت خرد و تناژ عرضه می نماید.

اسید کرومیک

اسید کرومیک اسیدی اکسیدنماینده و خورنده ای قوی است که با فرمول شیمیایی H2CrO4 شناخته می گردد. اسید کرومیک برای مخلوط ساخته شده با افزودن اسید سولفوریک غلیظ یه دی کرومات استفاده می گردد که ممکن است حاوی ترکیبات مختلفی از جمله تری اکسید کروم جامد باشد. این نوع اسید کرومیک ممکن است به عنوان مخلوط تمیز نماینده شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید کرومیک در آبکاری

کرومیک یکی از اسیدهای بسیار مهم و کاربردی در صنعت آبکاری می باشد که بخصوص در فرایند آبکاری کروم بمنظور لعاب های سرامیکی و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

تماس با تهران اسید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با شماره 36303710 تماس حاصل فرمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107117

به "نقش مواد شیمیایی در صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مواد شیمیایی در صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید