نقش عظیم ترین بازارگاه آنلاین ایران در فضای اکو سیستم اینشورتک

به گزارش مجله سرگرمی، مدتی است که موضوع تحول دیجیتال و هم چنین موضوع اینشورتک از موضوعات اصلی و ترندهای صنعت بیمه در کشور ایران بوده است.

نقش عظیم ترین بازارگاه آنلاین ایران در فضای اکو سیستم اینشورتک

اخبار شرکت ها؛ آنالیز ادبیات موضوعی و هم چنین مفاهیم اینشورتک، نشان می دهد که هنوز اتفاق نظر واحدی درباره تعریف این موضوع، میان بازیگران اصلی حوزه اینشورتک که شامل صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران VC ، استارتاپ ها، شرکت های بیمه و ... وجود ندارد و این نشات گرفته از انتظارات متفاوت این حلقه های اکوسیستم از موضوع اینشورتک است.

اما موضوعی که همه بر آن اتفاق نظر دارند این است که تحول دیجیتال و مفهوم اینشورتک موضوعاتی بسیار فراتر از بهینه سازی فرآیندهای مرسوم صنعت بیمه و یا دیجیتالی کردن آن است. شاید سطحی ترین برداشت از موضوع تحول دیجیتال و پدیده اینشورتک دیجیتالی کردن فرایندهای فروش، صدور و خسارات محصولات مختلف بیمه ای باشد و عمیق ترین نقطه آن شناساییِ به لحظه و زودهنگام فرآیندهای بازار بیمه بر اساس داده های هوشمند، بازطراحی مدل های کسب و کار محصولات مختلف بیمه ای با رویکرد نوآورانه با قابلیت و قدرت بسیار بالا در تکثیر آن در بازار است Diffusion of innovation و لازمه آن تغییر پارادایم شرکت ها از برنامه ریزی استراتژیک به هوشمندی استراتژیک و از عملیات محوری به مشتری محوری است.

به بیان دیگر حوزه اینشورتک و تحول دیجیتال در صنعت بیمه برخواسته از دورن بازار بیمه است و نه شرکت های بیمه ای و شامل فناوری های نوآورانه مانند کان داده ها ، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است . نحوه استفاده از تکنولوژی های یاد شده و ترکیب آنها، با تحلیل داده های مشتری، قدرت تکثیر و استفاده این تکنولوژی ها توسط دسته های مختلف مشتریان ارتباط مستیم دارد و کپی برداری صرف از نمونه های خارجی، بدون در نظر دریافت سطح بلوغ مشتریان و هم چنین قدرت و سرعت تکثیر این نوآوری ها، صرفا تا مدت ها یک فعالیت تبلیغاتی سطحی خواهد بود.

بازارگاه های آنلاین (Market Place) عظیم همچون دیجی کالا با در اختیار داشتن داده های به روز و به لحظه رفتاری و نگرشی میلیون ها مصرف نماینده ایرانی، به عنوان رسانه های پرمخاطب و جایگاهی قابل اعتماد، مرجع و در دسترس برای همه شناخته می شوند. این بازارگاه ها هم چنینمناسب ترین محل برای تحلیل فرایند نیازها و خواسته های مخاطبان بیمه در ایران، طراحی محصولات بیمه ای در لایه های اصلی، خدمات قبل و بعد از فروش و ایجاد مدل های کسب و کار جدید و ایجاد چرخه یکپارچه ارزش برای بازار بیمه کشور ایران به شمار می آیند.

در طراحی مدل های کسب و کار و چرخه ارزش به گونه ای عمل می گردد که یک تعادل بهینه با نگاه هم افزایی در چرخه ارزش صنعت بیمه ایجاد گردد. این چرخه ارزش شامل مصرف نمایندگان نهایی، فروشندگان و نمایندگان شرکت های بیمه، شرکت های بیمه، شرکت های TPA و شرکای کلیدی آنانهمچون شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای بیمه ای می گردد.

مفهوم سطح بالای ارزش این بازارگاه های آنلاین، ایجاد خدمات بیمه ای شخصی سازی شده با تیراژ وسیع برای دسته های مختلف مشتریان و مصرف نمایندگان ایرانی به وسیله سیستم های یادگیری، هوش ماشینی،آنالیز و باندلینگ مناسب ترین گزینه های بازار از دید مشتریان و برندها و قیمت گذاری هوشمندانه و فروش به وسیله فروشندگان صنعت بیمه است.

این کارراهه، کارراهه ای است که در نمونه های مختلف در خارج از کشور به وسیله اتحادهای استراتژیک میان شرکت های بیمه ای و بازارگاه ها ایجاد شدهو توسعه یافته است. برای مثال بازارگاه علی بابا برای تحقق این هدف با شرکت آکسا همکاری تنگاتنگی دارد.

در حقیقت ارزش اصلی این بازارگاه ها، فراتر از یک کانال توزیع است. این بازارگاه ها می توانند کل فرآیندهای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، طراحی محصولات و خدمات بیمه ای را در درون خود ایجاد نمایند و با اتحادهای استراتژیک با شرکت های بیمه، نمایندگان و فروشندگان فعال بیمه، نرخ نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهند و منشا تحول در این حوزه شوند.نکته بسیار مهم در مدل یاد شده این است که در این بازارگاه ها، استعدادهای طراحی و توسعه مدل ها و طرح های کسب وکار بیمه ای با رویکرد بومی کشور ایران به کار گرفته شده تا بتوانند نقش تسهیل نماینده را میان این بازارگاه ها و شرکت های بیمه ای ایفا نمایند.

دیجی پی از بازیگران جوان صنعت فین تک و لند تک، در حال راه اندازی بخش جدید اینشورتک در سوپر اپلیکیشن خود است. بخشی که پیش بینی می گردد در سال آینده به اکوسیستم اینشورتک کشور معرفی گردد. ورود دیجی پی به این حوزه به ویژه به دلیل همکاری این سوپراپلیکیشن در کنار دیجی کالا به عنوان عظیم ترین بازارگاه تجاری خاورمیانه می تواند نویدبخش تحولات خوب در این حوزه برای کاربران ایرانی باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142132

به "نقش عظیم ترین بازارگاه آنلاین ایران در فضای اکو سیستم اینشورتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش عظیم ترین بازارگاه آنلاین ایران در فضای اکو سیستم اینشورتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید