نتایج ارزیابی کیفیت جی دی پاور 2020

به گزارش مجله سرگرمی، موسسه جی دی پاور (J.D. Power) اخیرا نتایج ارزیابی مربوط به کیفیت اولیه خودروهای موجود در ایالات متحده را منتشر نموده است. در ارزیابی سال جاری که سی و چهارمین دوره محسوب می گردد، برای اولین بار برند تسلا نیز حضور دارد.

نتایج ارزیابی کیفیت جی دی پاور 2020

جی دی پاور در ارزیابی کیفیت اولیه - موسوم به IQS - به آنالیز ایرادات موجود در محصولات برندهای مختلف می پردازد. هر گونه نقص، عیوب ظاهری و مونتاژی، عدم کارکرد درست سیستم های مختلف خودرو و همچنین برآورده نشدن انتظارات خریداران مدل ها نو در 90 روز اول مالکیت جزو فاکتورهای مختلف این ارزیابی هستند.

در ارزیابی IQS سال 2020 دو برند داج و کیا هر دو با 136 ایراد در هر 100 خودرو در رتبه نخست حضور دارند؛ شورولت و رم نیز با 141 مشکل در هر 100 خودرو رتبه بعدی را به خود اختصاص داده اند. جنسیس، میتسوبیشی، بیوک، جی ام سی، فولکس واگن و هیوندای هم به ترتیب دیگر صندلی های بالایی جدول را از آن خود نموده اند.

میانگین ایرادات گزارش شده از کل خودروها در ارزیابی سال جاری 166 مورد است. نکته عجیب و تامل برانگیز اینکه بیشتر برندهای لوکس ایراداتی بیشتر از رقم میانگین داشته و در رده های پایینی جدول سال جاری قرار گرفته اند. اینفینیتی، ب ام و، آکیورا، پورشه، جگوار، آئودی و مرسدس بنز بعضی از این برندها هستند.

برندهای ژاپنی به کیفیت بالا معروف هستند، اما در ارزیابی سال جاری تنها میتسوبیشی، لکسس و نیسان ایراداتی کمتر از رقم میانگین داشته اند و سایر برندها مثل هوندا، تویوتا، مزدا و سوبارو در پایین جدول ایستاده اند.

نکته حائز اهمیت دیگر حضور تسلا در قعر جدول رده بندی سال جاری است. این خودروساز کالیفرنیایی با 250 مشکل در هر 100 مدل فراوریی، پر ایرادتر از تمامی برندها ظاهر شده است. البته آنطور که داگ بتس (Doug Betts) مدیر شاخه ارزیابی های خودرویی جی دی پاور اعلام نموده، تسلا به علت جلوگیری از دسترسی نتایج رضایت مندی به مشتریان در 15 ایالت صلاحیت کامل برای حضور در رتبه بندی سال جاری را دارا نبوده و رقم بدست آمده مربوط به 35 ایالت است.

به گفته جی دی پاور تقریبا یک چهارم از مسائل خودروهای جدید به سیستم اینفوتینمنت مربوط است. بیشترین گلایه مشتریان در این مورد با سیستم تشخیص صدای داخلی، اندروید اوتو/کارپلی، نمایشگرهای لمسی، سیستم مسیریاب و اتصال بلوتوث ارتباط دارد.

شایان ذکر است در ارزیابی سال جاری شورولت سونیک با 103 مشکل در هر صد دستگاه به عنوان باکیفیت ترین مدل دست پیدا نموده است. در جداول زیر می توانید مدل های برتر در هر دسته را مشاهده فرمایید.

باکیفیت ترین مدل ها در کلاس سواری ها

باکیفیت ترین مدل ها در کلاس شاسی بلندها

باکیفیت ترین مدل ها در کلاس ون ها و پیکاپ ها

باکیفیت ترین خطوط فراوری در نقاط مختلف دنیا

منبع : دیجیاتو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97885

به "نتایج ارزیابی کیفیت جی دی پاور 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج ارزیابی کیفیت جی دی پاور 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید