میرا؛ اولین سگی که قله بلند بارونتس در هیمالیا را پشت سر گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، میرا اولین سگی است که قله بلند بارونتس را در منطقه خمبو در شرق نپال، درست در جنوب کوه اورست، بدون هیچ کمکی فتح کرد.

میرا؛ اولین سگی که قله بلند بارونتس در هیمالیا را پشت سر گذاشت

میرا، یک سگ شایان ستایش است که در نهایت به اولین سگی تبدیل شد که تا به امروز قله 23000 فوت در هیمالیا را صعود نموده است! این حادثه جالب در نپال رخ داد، جایی که گروهی از افراد کوهنورد با یک سگ سرگردان به نام میرا دوست شدند.

با کمال تعجب، میرا قله بلند بارونتس را در منطقه خمبو در شرق نپال، درست در جنوب کوه اورست، بدون هیچ کمکی فتح کرد! این خبر پخش شد و مردم آغاز به جستجو در خصوص آن کردند.

طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی هیمالیا، پیش از میرا تا به امروز سگی وجود نداشته است که قله اعزامی در نپال را بپیماید. در بعضی موارد، سگهایی در اردوگاه پایگاه اورست وجود داشته اند که 17،600 فوت و بعضی نیز با 21.300 به یخبندان خمبو رسیده اند. اما این مورد استثنایی بود!

مانند گروه های کوهنوردی، میرا دارای اعتماد به نفس فوق العاده ای بود. او به همراه یک راهنمای کوهستانی مستقر در سیاتل، دون وارگوفسکی، برچسب گذاری شد و بدون هیچ کمکی یا غذای زیادی به قله رسید. دون وارگوفسکی کسی بود که وی را پیدا کرد و به عنوان میرا نامگذاری کرد.

timesofindia.indiatimes.com

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: چمدان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97828

به "میرا؛ اولین سگی که قله بلند بارونتس در هیمالیا را پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرا؛ اولین سگی که قله بلند بارونتس در هیمالیا را پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید