مکان های گردشگری تروندهایم

به گزارش مجله سرگرمی، تروندهایم یا تروندهیم (به نروژی: Trondheim) سومین شهر بزرگ نروژ است که در شهرستان سور تروندلاگ نروژ واقع شده است.

مکان های گردشگری تروندهایم

این شهر اولین پایتخت نروژ بود که بعدها پایتخت به اسلو انتقال یافت.

این شهر توسط وایکینگ ها در 997 بعد از میلاد به عنوان یک منطقه تجاری ساخته شد و تا سال 1217 پایتخت نروژ بوده است.

تروندهایم در شبه جزیره ای ساخته شد و در انتهای غربی خود به سرزمین اصلی متصل شده است.

این شهر به عنوان مقصد خرید و فرهنگی در میان افراد محبوب است و در بخش های مختلف آن می توان فروشگاه هایی را مشاهده کرد.

همانند سایر شهرهای نروژ (حداقل مناطق شمالی آن) تروندهایم از اواسط مه تا اواسط جولای تاریکی را تجربه نمی نماید.

این شهر بهترین مکان برای اسکی است.

همچنین بخوانید: جاذبه های توریستی اسلو
  1. کلیسای جامع Nidaros:

این کلیسا توسط پادشاه اولاو ساخته شد. این کلیسا به طور گسترده به عنوان با شکوه ترین کلیسا در اسکاندیناوی شناخته شده است. این کلیسا بی شک جواهری در این شهر است و یکی از جاذبه های توریستی برتر در این ناحیه محسوب می شود.

پادشاهان در این مکان تدفین شده اند. جناح کلیسا در سبک رمانسک ساخته شده و تحت تاثیر معماری نورمن انگلستان قرار گرفته است.

کل نیمه غربی این کلیسا بعد از سه بار آتش سوزی در سال های 1531، 1708 و 1719 تخریب شده است.

  1. بندر تروندهایم:

این بندر یکی از جاذبه هایی است که به هنگام سفر به این شهر قدیمی باید از آن بازدید کنید. باید ساعت ها زمان برای بازدید از این منطقه شگفت انگیز اختصاص دهید و به انبارهای چوبی قدیمی که بر روی پایه های آبی ساخته شده اند نگاهی بیندازید. بیشتر این موارد به بوتیک های زیبا تبدیل شده اند و از آن ها برای اقامت استفاده می شود.

بهترین و زیباترین دید به این ساختمان های جذاب به وسیله آب است. طیف وسیعی از تورهای بندری در دسترس افراد واقع شده است که می توانند از آن استفاده نمایند.

زمانی که در این منطقه هستید اطمینان حاصل نمایید که از موزه دریایی تروندهایم بازدید می کنید. این موزه ارتباط عمیق این شهر به دریا را به خوبی نشان می دهد.

  1. میدان بازار:

نقطه کانونی تروندهایم، میدان بازار در این شهر است. یکی از جاذبه های اصلی ستون هشت ضلعی بلند در مرکز میدان است که در سال 1923 ساخته شده است.

  1. Munkegata:

Munkegata خیابان اصلی شهر است که از کلیسای مرکزی تروندهایم به Ravnkloa می رود و یک فضای باز عمومی در مجاورت بندر است. این خیابان شاهراهی پوشیده از درخت است که برای قدم زدن عالی است. به همین خاطر زمانی که به این ناحیه سفر می کنید بهتر است از این خیابان دیدن کنید.

فرصت های گشت و گذار شامل بازدید از Tinghus با دو درب برنزی اش و نقوش برجسته سرامیکی است که تاریخ شهر را به تصویر می کشد. در این ناحیه می توانید از کلیسای جامع مدرسه که متعلق به قرن هیجدهم است و موزه هنر Nordenfjeld با طراحی اسکاندیناوی مدرن لذت ببرید.

  1. موزه و کاخ اسقف اعظم:

کاخ اسقف اعظم که متعلق به قرون وسطی است نه تنها قدیمی ترین بنا از نوع خود در اسکاندیناوی است بلکه یکی از بهترین کاخ های حفظ شده در اروپا محسوب می شود.

تاریخ ساخت این بنا به اواخر قرن داوزدهم بر می شود و بخش غربی آن در حال حاضر میزبان نمایشگاه های تاریخی همچون نمایشگاه Norwegian Crown Regalia است که در آن جواهرات و تاج های نروژ نگهداری می شود. همچنین در این منطقه می توانید از موزه ارتش دیدن کنید که تمرکز خوبی بر روی تاریخ ارتش تروندهایم از زمان وایکنیگ ها تا جنگ جهانی دوم دارد.

در بخش جنوبی، کاخ موزه اسقف اعظم واقع شده است که در برگیرنده مجسمه های اصلی و یافته های باستان شناسی از نزدیک کلیسای جامع Nidaros است.

  1. موزه ملی هنرهای تزیینی:

موزه ملی هنرهای تزئینی میزبان مجموعه عظیمی از آثار مدرن و تاریخی همچون مبلمان، نقره، شیشه، منسوجات، سرامیک و طراحی هایی است که قدمت آن ها به قرن پانزدهم بر می شود. خود موزه یک اثر هنری جذاب و زیباست. داخل این موزه توسط معمار معروف Henry van de Velde در سال 1907 ساخته شده است. علاقه مندان به هنر می توانند از مجموعه آثار هنری که قدمت آن ها به سال 1850 بر می شود لذت ببرند.

  1. Stiftsgarden:

Stiftsgarden که در سال 1778 به دست Christine Schøller ساخته شد توسط خانواده سلطنتی نروژ به عنوان اقامت گاه رسمی در تروندهایم استفاده می شد. این بنا یکی از بزرگترین ساختمان های چوبی موجود در اروپاست و از سال 1800 میزبان خانواده های سلطنتی و مهمانان آنان بوده است.

  1. جامعه علوم و نامه های نروژ:

دفتر مرکزی جامعه علوم و نامه های نروژ در سال 1760 بنیانگذاری شد و قرن هاست که اسناد مهم مرتبط با تاریخ غنی کشور را در خود نگهداری می نماید. امروزه مجموعه عظیمی که در این دفتر نگهداری می شود شامل کتابخانه ای از دست نوشته های تاریخی به همراه آثار مکشوفه از زمینه های مختلف از جمله گیاه شناسی، کانی شناسی، جانور شناسی، هنر کلیسا و آثار باستانی است.

  1. موزه Ringve:

موزه Ringve که در سال 1952 افتتاح شد، موزه ملی نروژ در خصوص موسیقی و آلات موسیقی است. این موزه میزبان دو نمایشگاه دائمی است که یکی از آن ها موزه ای در خانه بزرگ است که در برگیرنده ابزارهای موسیقی سنتی اروپاست. زمانی که در این منطقه به سر می برید اطمینان حاصل نمایید که از جدیدترین موزه شهر یعنی موزه Rockheim دیدن می کنید.

این موزه به پاپ و راک اختصاص یافته و موسیقی محبوب نروژی ها را از سال 1950 تا به امروز نشان می دهد.

  1. فستیوال سنت اولاو در تروندهایم:

این فستیوال یک جشن ده روزه است که در آن از قدیس مشهور قدردانی می شود.

این فستیوال در برگیرنده برنامه های مختلفی همچون برگزاری کنسرت است.

ویژگی اصلی این جشنواره اجرای سنتی Nidaros است که 9 بازیگر دارد.

  1. Munkholmen:

تنها یک مایل خارج از تروندهایم در Trondheimfjord، جزیره Munkholmen واقع شده است. بازدید نمایندگان می توانند برجی که در این ناحیه به خوبی حفظ شده و متعلق به صومعه Nidarholm است را از نزدیک ببینند.

  1. Fjellseter Gråkallen:

یک گردش لذت بخش از تروندهایم به Fjellseter است که منطقه ای محبوب برای انجام فعالیت هایی همچون اسکی است.

این منطقه از غرب شهر، 5 مایل فاصله دارد. جهت آن به قله Gråkallen با 1824 فوت منتهی می شود که دارای دید زیبایی به Trondheimfjord و کوه های امتداد مرز سوئدی است.

نمای خوب دیگری که از شهر وجود دارد را می توان از رستوران اگون در Tyholt-tarnet به دست آورد.

همچنین بخوانید: دیدنی های شهر استاوانگر کشور نروژ

زمانی که در تروندهایم هستیم در چه مکانی اقامت داشته باشیم؟

جاذبه ها و مکان های توریستی تروندهایم در مرکز شهر جمع شده اند و این مکان بهترین نقطه برای اقامت است. بیشتر این هتل ها فاصله بسیار کمی از جاذبه های شهر همچون کلیسای جامع، میدان بازار و بندر دارند.

در ادامه بعضی از هتل هایی که می توانید در آن اقامت داشته باشید را معرفی خواهیم کرد:

  • هتل های لوکس و مجلل: هتل های لوکس زیادی در این شهر وجود ندارد اما بعضی از هتل های زیبایی که در این ناحیه یافت می شود را در ادامه بیان می کنیم. در نزدیکی بندر و پیاده روی 5 دقیقه ای از شهر، هتل Clarion Hotel & Congress Trondheim قرار گرفته است که میزبان کنفرانس های متعددی است . Pirbadet بزرگترین مجتمع استخری نروژ و Rockheim نیز در نزدیکی این هتل قرار گرفته اند. همچنین در نزدیکی بندر و نیز ایستگاه مرکزی تروندهایم Scandic Nidelven واقع شده است که برای صبحانه های رایگان و خوشمزه خود در میان افراد مشهور است. Radisson Blu Royal Garden Hotel نیز دارای استخر است و موارد برجسته رنگی در خود دارد.
  • هتل هایی با قیمت متوسط: هتل Scandic Bakklandet تنها 10 دقیقه از کلیسای جامع و سایر جاذبه های اصلی شهر فاصله دارد. از ایستگاه مرکزی تروندهایم تنها 6 دقیقه تا این هتل راه است.
  • هتل هایی با قیمت کم: اگر دوست دارید از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید هتل BEST WESTERN Chesterfield تنها چند دقیقه از ایستگاه قطار فاصله دارد و اتاق های زیبایی در اختیار افراد می گذارد. City Living Scholler Hotel & Apartments نیز تنها چند بلوک از کلیسای جامع، فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های اطراف فاصله دارد. این هتل به خاطر ساختاری که شبیه آپارتمان است برای اقامت های طولانی مدت عالی خواهد بود. P-Hotels Brattora هم اتاق های تمیزی دارد و درست نزدیک ایستگاه مرکزی تروندهایم واقع شده است.

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48658

به "مکان های گردشگری تروندهایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های گردشگری تروندهایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید