موزه روستایی گیلان؛نخستین اکوموزه کشورمان، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، این موزه که یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین موزه های کشورمان محسوب می شود، با نمایش زندگی روستایی و زیبای مردم این خطه از ایران زمین، شما را با فرهنگ، آداب و رسوم، معماری و نوع پوشش مردم خوب شمال کشورمان آشنا خواهد ساخت.

موزه روستایی گیلان؛نخستین اکوموزه کشورمان، عکس

چرا بازدید از موزه روستای گیلان پیشنهاد می شود؟

- موزه روستایی گیلان نخستین اکوموزه کشورمان است.

- در فضایی بسیار متفاوت و زیبا واقع شده است.

- ما را با سبک زندگی و فرهنگ غنی مردم خوب این ناحیه از کشورمان آشنا خواهد ساخت.

از آنجایی که موزه روستایی گیلان در پارک جنگلی بسیار زیبایی قرار گرفته است، بازدید از آن فرصت گشت و گذار در طبیعت سرسبز این پارک را نیز برای ما مهیا خواهد ساخت.

با موزه روستایی گیلان بیشتر آشنا شوید

موزه روستایی گیلان یکی از منحصربفردترین و زیباترین موزه های کشورمان است که در فضایی سرسبز به وسعت 260 هکتار برپا شده است. همان طور که از نام آن نیز معین است، این موزه در حقیقت روستای وسیعی است که هر گوشه و کنار آن به معرفی بخشی از زندگی روستاییان این خطه از کشورمان اختصاص یافته است: از عطر نان تنوری اول صبح ساکنانش گرفته تا معماری جذاب و منحصربفرد خانه هایش، موزه روستایی گیلان این فرصت را به گردشگران می دهد تا طعم شیرین زندگی در خوش آب و هواترین روستاهای شهر رشت را برای مدت کوتاهی هم که شده، تجربه کنند و با فرهنگ مردمان این منطقه آشنا شوند. گردشگران با بازدید از این موزه در میان خانه های تاریخی و زیبای این روستا به گشت و گذار خواهند پرداخت و با غذاهای لذیذ محلی و حتی نحوه پخت و پز و آماده سازی آن ها، آشنا خواهند شد.

موزه روستایی گیلان از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

همان طور که پیش تر نیز ذکر گشت، موزه روستایی گیلان، بسیار وسیع و بزرگ بوده و از بخش های گوناگون زیادی تشکیل شده است. گردشگران با بازدید از موزه روستایی گیلان، از 9 حوزه مختلف که 7 روستا و 25 واحد مسکونی را شامل می شود، بازدید خواهند کرد. این حوزه ها که هر کدام به شکل یک روستای سرسبز و زیبا طراحی شده اند، خود از بخش های مختلفی نظیر کوره زغال گیری سنتی، کارگاه آهنگری، محوطه کاشت سبزیجات، قهوه خانه سنتی و غیره تشکیل شده اند و به خوبی حال و هوای روستاهای زیبای رشت را به گردشگران منتقل می کنند.

از نکات جالب در مورد خانه های سنتی حوزه های مختلف موزه روستایی گیلان این است که برخی از آن ها از قدمت تاریخی بسیار بالایی (60 تا 180 سال) برخوردارند و از مناطق دیگری -با همان شکل و شمایل و با حفظ اصالت تاریخی و معماری- به این روستا منتقل گشته اند.

چه تفریحاتی را می توان در موزه روستایی گیلان تجربه کرد؟

علاوه بر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه از کشورمان، این موزه زیبای روستایی، فرصت چشیدن طعم لذیذ زندگی در این روستا را برای گردشگران فراهم می آورد: از شکم گردی و خوردن غذاهای مقوی و خوشمزه مردم این منطقه گرفته تا شرکت در مراسم و جشنواره های مختلف محلی، طیف وسیعی از تفریحات مختلف پیش روی بازدیدکنندگان این اکوموزه دیدنی قرار خواهد گرفت.

شرکت در جشنواره های نوروزی و تجربه بازی های سنتی نظیر لافند بازی و کشتی گیله مردی از سرگرمی های مفرحی است که در کنار شنیدن موسیقی اصیل این منطقه و نوشیدن چای گوارای آن، بازدید از این موزه را به تجربه خاطره انگیز و فراموش نشدنی مبدل خواهد ساخت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه روستایی گیلان چقدر است؟

از آنجایی که موزه روستایی گیلان از بخش های بسیار زیاد و مختلفی تشکیل شده، بازدید از کلیه نقاط آن دست کم به 3 ساعت زمان نیاز دارد. گفتنی است که برای تماشای زیبایی های توصیف ناشدنی این روستا مبلغی به عنوان ورودیه نیز در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تجربه ناب و ارزشمندی که با بازدید از این موزه کسب خواهید کرد، بسیار بسیار ناچیز است.

چگونه به موزه روستایی گیلان برویم؟

برای بازدید از موزه روستایی گیلان، نخست باید به جاده قزوین - رشت بروید و پس از طی مسافت نسبتا کوتاهی راستا خود را به سمت جاده سروان - فومن تغییر داده و با کمک تابلوهای راهنما به موزه روستایی گیلان دسترسی یابید. برای سفر به رشت می توانید با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت به این شهر زیبا سفر کنید.

در نزدیکی موزه روستایی گیلان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک جوکول بندان: 6.1 کیلومتر

مرداب جنگلی سراوان: 9.9 کیلومتر

دریاچه سقالکسار گیلان: 16.8 کیلومتر

پارک شهر رشت: 19.8 کیلومتر

بازار رشت: 21.9 کیلومتر

میدان شهرداری رشت: 22.2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه روستایی گیلان برای اقامت وجود دارند؟

هتل کادوس رشت: 19.4 کیلومتر

هتل پامچال رشت: 20.3 کیلومتر

هتل آپارتمان صبوری: 21.9 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه روستایی گیلان هستند؟

رستوران باران: 4.5 کیلومتر

کافه رستوران هخامنش: 5.6 کیلومتر

تالار رستوران اکبر جوجه: 6.1 کیلومتر

رستوران باقری: 6.7 کیلومتر

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105213

به "موزه روستایی گیلان؛نخستین اکوموزه کشورمان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه روستایی گیلان؛نخستین اکوموزه کشورمان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید