مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان مشاهده می شود.

مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان

داستان چیست؟

سیده مریم مختارموسوی درباره ساخت وسازهای اخیر در جوار شاهزاده حسین(ع) همدان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در ماههای اخیر قرارداد، مطالعاتی با دانشگاه بوعلی سینا درباره بررسی شرایط شاهزاده حسین(ع) و امکان طرح توسعه آن منعقد کرده است.

وی ادامه داد: همه موارد باید در شورای فنی استان و متعاقبا در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی مطرح شود و در دستور کار قرار گیرد.

مختارموسوی اظهار داشت: شاید این مطالعات و عملیات یک راستا را طی کند اما تا زمانیکه مطالعات از سوی استان و مرکز مصوب شود عملیات باید متوقف شود. سپس، مراحل بعدی صورت بگیرد.

آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) یکی از امامزادگان شهر همدان است که علاوه بر جایگاه ویژه مذهبی دارای ارزش تاریخی نیز است. این بنا در محدوده بافت تاریخی همدان واقع شده است و طبق ضوابط نباید ساخت وساز و تعریض در آن صورت بگیرد. این درحالیست که چندیست ساخت و سازهایی در جوار این آستان در حال انجام است. در ضمنً، طرح حفاظت و توسعه این آستان مقدس در استانداری همدان در دست تهیه است.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111220

به "مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید