مهرداد پهلوان زاده: آوردن مربی خوب خارجی با این وضعیت ارزی کار بسیار سختی است، فیروزجا فوق العاده بود و حریفان را به تساوی راضی می کرد

به گزارش مجله سرگرمی، مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: کوشش می کنیم با چندین مربی خوب خارجی وارد مذاکره شویم، اما آوردن آنها با توجه به وضعیت ارزی کار بسیار سختی است.

مهرداد پهلوان زاده: آوردن مربی خوب خارجی با این وضعیت ارزی کار بسیار سختی است، فیروزجا فوق العاده بود و حریفان را به تساوی راضی می کرد

مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره عملکرد تیم شطرنج ایران در المپیاد دنیای زیر 16 سال که با کسب رتبه پنجمی همراه بود، گفت: به لحاظ کلی تیم ایران قبل از آغاز رقابت ها نیز به لحاظ ریتینگ در رده پنجم قرار داشت و در آخر هم همین رتبه را به دست آورد. همچنین بازیکنان در سطح خودشان بودند و همه نفرات به جز یک بازیکن بر ریتینگ خود اضافه کردند.

وی اضافه کرد: به لحاظ جزئی تیم ایران فاصله بسیار کمی برای ایستادن در سکو داشت. پس از شکست غیرمنتظره در دور اول مقابل سریلانکا، تیم کشورمان فوق العاده ظاهر شد و شش برد پیاپی کسب کرد، اما در دورهای هشتم و نهم باخت تا در نهایت پنجم گردد. یکی از دلایل این دو باخت نتیجه ندریافت علیرضا فیروجا بود. فیروزجا در هفت بازی ابتدایی به برتری رسید و همین مسئله باعث شد تا حریفان بعدی فقط برای دریافت تساوی مقابلش قرار بگیرند که این مسئله تأثیر منفی گذاشت.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به عملکرد فیروزجا گفت: او در بین همه بازیکنان نفر دوم ریتینگ بود و برخلاف بازیکن روس که در رده اول ریتینگ بود و ضعیف ظاهر شد، توانست عملکرد خوبی داشته باشد. علیرضا با وجود آنکه در تورنمنت های پیاپی زیادی شرکت نموده است، اما انرژی زیادی دارد و خسته نمی گردد. او همیشه در کار شطرنج بازی کردن است و کوشش زیادی دارد. او به قدری به شطرنج علاقه مند است که تقریباً همه کتاب های این حوزه را مطالعه نموده، به طوری که هر گاه کتابی را به فیروزجا معرفی می کنم، او می گوید قبلاً آن را خوانده است.

آیا فدراسیون قرار است برای تداوم پیشرفت نفراتی همچون فیروزجا و مقصودلو، یک مربی دائمی خارجی استخدام کند؟، پهلوان زاده در پاسخ به این پرسش گفت: ابتدا باید عنوان کنم که سوکولوف قرار است اوایل دی ماه به ایران بیاید و یک اردوی 10 روزه را برگزار کند. درباره مربی خوب خارجی هم باید بگویم کوشش می کنیم با چندین مربی خوب خارجی وارد مذاکره شویم، اما آوردن آنها با توجه به وضعیت ارزی کار بسیار سختی است.

وی در سرانجام با اشاره به حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا در فیلیپین، درباره مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی دنیا خاطر نشان کرد: قرار است مقصودلو، فیروزجا، قائم مقامی و خادم الشریه با هزینه شخصی در این مسابقات به میزبانی روسیه شرکت نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7769

به "مهرداد پهلوان زاده: آوردن مربی خوب خارجی با این وضعیت ارزی کار بسیار سختی است، فیروزجا فوق العاده بود و حریفان را به تساوی راضی می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرداد پهلوان زاده: آوردن مربی خوب خارجی با این وضعیت ارزی کار بسیار سختی است، فیروزجا فوق العاده بود و حریفان را به تساوی راضی می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید